Будівельні конструкції

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.01.E.044
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: к.т.н., доцент Крамарчук Андрій Петрович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: підготувати спеціалістів, які будуть здатні оцінювати характеристики пожежної безпеки будівельних матеріалів та конструкцій, будівель і споруд та контролю додержання вимог пожежної безпеки під час проведення будівельних робіт; читати та виконувати ескізів та креслень, застосувати комп’ютерну графіку в сфері професійної діяльності.
Завдання: ІНТ, ЗК03. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. СК09. Здатність використовувати характеристики систем вентиляції і опалення, оцінювати відповідність цих систем вимогам пожежної безпеки. СК11. Здатність оцінювати характеристики пожежної безпеки будівельних матеріалів та конструкцій, будівель і споруд та контролю додержання вимог пожежної безпеки під час проведення будівельних робіт. СК19. Здатність до читання та виконання ескізів та креслень, застосування комп’ютерної графіки в сфері професійної діяльності. КСП 101. Здатність до розробки заходів з забезпечення пожежної безпеки будівель та споруд промислового та цивільного призначення, в тому числі застосовуючи сучасні програмні комплекси. КСП. 102. Здатність забезпечити пожежну безпеку будівель та інженерних споруд різної архітектурної та технічної складності із використанням сучасних конструкційних матеріалів, енергоефективних технологій, рішень.
Результати навчання: РН02. Володіти культурою мислення, технологією освоєння соціального досвіду. РН10. Класифікувати системи опалення, вентиляції та аргументувати їх призначення; оцінювати технічні рішення щодо улаштування систем місцевої та аварійної вентиляції, рекомендувати необхідність застосування, види та конструктивне виконання систем димовидалення. РН11. Оцінювати пожежну небезпеку електроустановок під час їх улаштування та експлуатації, вміти пропонувати заходи щодо забезпечення їх пожежної безпеки, оцінювати пожежну небезпеку влучення блискавки та забезпечувати захист від неї. РН12. Робити висновок щодо застосування будівельних матеріалів та конструкцій у будівлях та спорудах; аналізувати відповідність конструктивного виконання протипожежних перешкод у будівлях та спорудах вимогам будівельних норм. ПРС103. Забезпечувати пожежну безпеку будівель та інженерних споруд різної архітектурної та технічної складності із використанням сучасних енергоефективних конструкційних матеріалів, технологій, систем. ПРС104. Застосовувати при проектуванні організаційно-технологічних рішень з забезпечення пожежної безпеки будівель та споруд базу сучасних технологій і вміти впроваджувати їх у практичну діяльність.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прореквізити: Будівельна механіка . Опір матеріалів. Теоретична механіка Кореквізити: Металеві конструкцій Залізобетонні конструкції Механіка ґрунтів, основи та фундаменти
Короткий зміст навчальної програми: Конструктивні елементи будинків і споруд та основні положення щодо їх розрахунку, основні принципи розрахунку будівельних конструкцій та ґрунтових основ під будинки та споруди, навантаження і впливи, основні положення розрахунку будівельних конструкцій за двома групами граничних станів, загальні відомості про металеві конструкції та матеріали для них, розрахунок елементів за умов різноманітних силових впливів, елементи, які завантажені осьовою силою, згинані елементи, позацентрово розтягнені елементи, з'єднання в металевих конструкціях болтові та електрозварні з'єднання, загальні відомості про залізобетонні конструкції та їх елементи, матеріали для залізобетонних конструкцій: бетон і його фізико-механічні властивості, види арматури для залізобетонних конструкцій, марки арматурних сталей: сталь м’яка і тверда, міцносні та деформативні характеристики арматурних сталей, залізобетон та його властивості, основи теорії розрахунку залізобетонних конструкцій, розрахунок нормальних та похилих перерізів згинаних залізбетонних елементів прямокутного та таврового профілю з одиночним армуванням.
Опис: Конструктивні елементи будинків і споруд та основні положення щодо їх розрахунку, основні принципи розрахунку будівельних конструкцій та ґрунтових основ під будинки та споруди, навантаження і впливи, основні положення розрахунку будівельних конструкцій за двома групами граничних станів, загальні відомості про металеві конструкції та матеріали для них, розрахунок елементів за умов різноманітних силових впливів, елементи, які завантажені осьовою силою, згинані елементи, позацентрово розтягнені елементи, з'єднання в металевих конструкціях болтові та електрозварні з'єднання, загальні відомості про залізобетонні конструкції та їх елементи, матеріали для залізобетонних конструкцій: бетон і його фізико-механічні властивості, види арматури для залізобетонних конструкцій, марки арматурних сталей: сталь м’яка і тверда, міцносні та деформативні характеристики арматурних сталей, залізобетон та його властивості, основи теорії розрахунку залізобетонних конструкцій, розрахунок нормальних та похилих перерізів згинаних залізбетонних елементів прямокутного та таврового профілю з одиночним армуванням.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (20%): оцінюється за двома складовими: виконання задач (6 балів) та тестових запитань (14 балів) Екзаменаційний (підсумковий) контроль(80%): включає два етапи тестовий контроль у середовищі ВНС (30 балів) та білет типу ESSE – 50 балів (письмова форма).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (20%): оцінюється за двома складовими: виконання задач (6 балів) та тестових запитань (14 балів) Екзаменаційний (підсумковий) контроль(80%): включає два етапи тестовий контроль у середовищі ВНС (30 балів) та білет типу ESSE – 50 балів (письмова форма).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.ДБН В.1.2-2:2006. Навантаження і впливи. 2006, Київ. 2. ДБН В.2.6-198:2014 «Сталеві конструкції» Норми проектування. 3. Клименко Ф.Є., Барабаш В.М., Стороженко Л.І. Металеві конструкції / За ред. Ф.Є. Клименка: Підручник. – 2-е видання, випр. і доп. – Львів: Світ, 2002. – 312с. 4. ДБН В.2.6-98: 2009 Бетонні та залізобетонні конструкції. 5. Стасюк М.І. Залізобетонні конструкції. Ч. І. Основи розрахунку залізобетонних конструкцій за граничними станами. ?.: ІЗМН, 1997. - 272с. 6. ДСТУ Б В. 1.2.-3: 2006. Вимоги проектування.- К.: Мінбуд України, 2006.- Юс. 7. А.П.Крамарчук, Б,М,Ільницький, Т.В.Бобало Будівельні конструкції, Навчальний посібник. Рекомендувала Науково-методична рада Національного університету «Львівська політехніка». Львів, Видавництво Львівської політехніки 2016 р. 8.Крамарчук А.П. Будівельні конструкції. Методичні рекомендації для виконання практичних занять для студентів напрямку 6.170203 «Пожежна безпека» А.П. Крамарчук, Б.М. Ільницький, Т. В. Бобало, М.Е. Волинець, 2015. – 45с. 9. Розрахунок тримальних контрукцій багатоповерхового будинку з неповним каркасом. Частина 1. Розрахунок і конструювання металевих конструкцій. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ до курсової роботи з дисципліни «Будівельні конструкції» для студентів базової вищої освіти за напрямом 6.060101 «Будівництво». Львів 2015. 10. Розрахунок тримальних контрукцій багатоповрехового будинку з неповним каркасом. Частина 2. Розрахунок і конструювання залізобетонних та кам’яних конструкцій. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ до курсової роботи з дисципліни «Будівельні конструкції» для студентів базової вищої освіти за напрямом 6.060101 «Будівництво». Львів 2016. 11.Електронний навчально-методичний комплекс «Будівельні конструкції»,http: //vns.lp/edu.ua/course/view.phpid=8027, E41-192-63/2016 від 26.09.2016р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Будівельні конструкції (курсовий проєкт)

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.01.E.046
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: к.т.н., доцент Крамарчук Андрій Петрович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: підготувати спеціалістів, які будуть здатні оцінювати характеристики пожежної безпеки будівельних матеріалів та конструкцій, будівель і споруд та контролю додержання вимог пожежної безпеки під час проведення будівельних робіт; читати та виконувати ескізів та креслень, застосувати комп’ютерну графіку в сфері професійної діяльності.
Завдання: ІНТ, ЗК03. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. СК11. Здатність оцінювати характеристики пожежної безпеки будівельних матеріалів та конструкцій, будівель і споруд та контролю додержання вимог пожежної безпеки під час проведення будівельних робіт. СК19. Здатність до читання та виконання ескізів та креслень, застосування комп’ютерної графіки в сфері професійної діяльності. КСП. 102. Здатність забезпечити пожежну безпеку будівель та інженерних споруд різної архітектурної та технічної складності із використанням сучасних конструкційних матеріалів, енергоефективних технологій, рішень. КСП 104. Здатність до участі в управлінні комплексними проектами з забезпечення пожежної безпеки з усвідомленням відповідальності за прийняті рішення та забезпеченням якості робіт.
Результати навчання: РН02. Володіти культурою мислення, технологією освоєння соціального досвіду. РН11. Оцінювати пожежну небезпеку електроустановок під час їх улаштування та експлуатації, вміти пропонувати заходи щодо забезпечення їх пожежної безпеки, оцінювати пожежну небезпеку влучення блискавки та забезпечувати захист від неї. РН23. Вільно володіти державною мовою у соціальній і професійній сферах; демонструвати культуру мислення та виявляти навички організації культурного діалогу. ПРС103. Забезпечувати пожежну безпеку будівель та інженерних споруд різної архітектурної та технічної складності із використанням сучасних енергоефективних конструкційних матеріалів, технологій, систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прореквізити: Будівельна механіка . Опір матеріалів. Теоретична механіка Кореквізити: Металеві конструкцій Залізобетонні конструкції Механіка ґрунтів, основи та фундаменти
Короткий зміст навчальної програми: Конструктивні елементи будинків і споруд та основні положення щодо їх розрахунку, основні принципи розрахунку будівельних конструкцій та ґрунтових основ під будинки та споруди, навантаження і впливи, основні положення розрахунку будівельних конструкцій за двома групами граничних станів, загальні відомості про металеві конструкції та матеріали для них, розрахунок елементів за умов різноманітних силових впливів, елементи, які завантажені осьовою силою, згинані елементи, позацентрово розтягнені елементи, з'єднання в металевих конструкціях болтові та електрозварні з'єднання, загальні відомості про залізобетонні конструкції та їх елементи, матеріали для залізобетонних конструкцій: бетон і його фізико-механічні властивості, види арматури для залізобетонних конструкцій, марки арматурних сталей: сталь м’яка і тверда, міцносні та деформативні характеристики арматурних сталей, залізобетон та його властивості, основи теорії розрахунку залізобетонних конструкцій, розрахунок нормальних та похилих перерізів згинаних залізбетонних елементів прямокутного та таврового профілю з одиночним армуванням.
Опис: Конструктивні елементи будинків і споруд та основні положення щодо їх розрахунку, основні принципи розрахунку будівельних конструкцій та ґрунтових основ під будинки та споруди, навантаження і впливи, основні положення розрахунку будівельних конструкцій за двома групами граничних станів, загальні відомості про металеві конструкції та матеріали для них, розрахунок елементів за умов різноманітних силових впливів, елементи, які завантажені осьовою силою, згинані елементи, позацентрово розтягнені елементи, з'єднання в металевих конструкціях болтові та електрозварні з'єднання, загальні відомості про залізобетонні конструкції та їх елементи, матеріали для залізобетонних конструкцій: бетон і його фізико-механічні властивості, види арматури для залізобетонних конструкцій, марки арматурних сталей: сталь м’яка і тверда, міцносні та деформативні характеристики арматурних сталей, залізобетон та його властивості, основи теорії розрахунку залізобетонних конструкцій, розрахунок нормальних та похилих перерізів згинаних залізбетонних елементів прямокутного та таврового профілю з одиночним армуванням.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (20%): оцінюється за двома складовими: виконання задач (6 балів) та тестових запитань (14 балів) Екзаменаційний (підсумковий) контроль(80%): включає два етапи тестовий контроль у середовищі ВНС (30 балів) та білет типу ESSE – 50 балів (письмова форма).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (20%): оцінюється за двома складовими: виконання задач (6 балів) та тестових запитань (14 балів) Екзаменаційний (підсумковий) контроль(80%): включає два етапи тестовий контроль у середовищі ВНС (30 балів) та білет типу ESSE – 50 балів (письмова форма).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.ДБН В.1.2-2:2006. Навантаження і впливи. 2006, Київ. 2. ДБН В.2.6-198:2014 «Сталеві конструкції» Норми проектування. 3. Клименко Ф.Є., Барабаш В.М., Стороженко Л.І. Металеві конструкції / За ред. Ф.Є. Клименка: Підручник. – 2-е видання, випр. і доп. – Львів: Світ, 2002. – 312с. 4. ДБН В.2.6-98: 2009 Бетонні та залізобетонні конструкції. 5. Стасюк М.І. Залізобетонні конструкції. Ч. І. Основи розрахунку залізобетонних конструкцій за граничними станами. ?.: ІЗМН, 1997. - 272с. 6. ДСТУ Б В. 1.2.-3: 2006. Вимоги проектування.- К.: Мінбуд України, 2006.- Юс. 7. А.П.Крамарчук, Б,М,Ільницький, Т.В.Бобало Будівельні конструкції, Навчальний посібник. Рекомендувала Науково-методична рада Національного університету «Львівська політехніка». Львів, Видавництво Львівської політехніки 2016 р. 8.Крамарчук А.П. Будівельні конструкції. Методичні рекомендації для виконання практичних занять для студентів напрямку 6.170203 «Пожежна безпека» А.П. Крамарчук, Б.М. Ільницький, Т. В. Бобало, М.Е. Волинець, 2015. – 45с. 9. Розрахунок тримальних контрукцій багатоповерхового будинку з неповним каркасом. Частина 1. Розрахунок і конструювання металевих конструкцій. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ до курсової роботи з дисципліни «Будівельні конструкції» для студентів базової вищої освіти за напрямом 6.060101 «Будівництво». Львів 2015. 10. Розрахунок тримальних контрукцій багатоповрехового будинку з неповним каркасом. Частина 2. Розрахунок і конструювання залізобетонних та кам’яних конструкцій. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ до курсової роботи з дисципліни «Будівельні конструкції» для студентів базової вищої освіти за напрямом 6.060101 «Будівництво». Львів 2016. 11.Електронний навчально-методичний комплекс «Будівельні конструкції»,http: //vns.lp/edu.ua/course/view.phpid=8027, E41-192-63/2016 від 26.09.2016р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).