Практика зі спеціальності

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.00.O.037
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: к.т.н., доцент Гаврилко Олександр Андрійович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою практики є закріплення і поглиблення теоретичних знань формування практичних навиків в роботі проектно-будівельних організацій з надання протипожежних послуг. Студенти проходять практику в будівельних і проектних організаціях, державних та приватних форм власності згідно заключних договорів про проходження практики, а також в навчально-виробничих та наукових підрозділах університету. При проходженні практики студенти дотримуються необхідних правил внутрішнього розпорядку і трудової дисципліни. Студенти повинні ознайомитись з об’єктом проходження практики, з проектною документацією, машинами та механізмами.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК09. Навички здійснення безпечної діяльності. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: ЗК15. Здатність організовувати нагляд (контроль) за виконанням вимог пожежної безпеки, обґрунтування заходів, спрямованих на усунення порушень, посилення протипожежного захисту.
Результати навчання: РН06. Аналізувати інформацію про наявність розроблених і обґрунтованих заходів з підвищення рівня протипожежного захисту об'єкта; розробляти та пропонувати обґрунтовані заходи, інженерно-технічні рішення щодо запобігання виникненню та поширенню пожеж. РН08. Аналізувати стан протипожежного захисту об’єкта та ступінь виконання розпорядчих документів з питань забезпечення пожежної безпеки. РН12. Робити висновок щодо застосування будівельних матеріалів та конструкцій у будівлях та спорудах; аналізувати відповідність конструктивного виконання протипожежних перешкод у будівлях та спорудах вимогам будівельних норм. РН13. Аналізувати дані щодо призначення будівель та споруд і режиму їх експлуатації, відповідність об`ємно-планувальних, конструктивних рішень, зокрема евакуаційних шляхів та виходів; інженерно-технічних рішень в будівлях та спорудах вимогам пожежної безпеки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Гідравліка та протипожежне водопостачання Електротехніка та пожежна профілактика в електроустановках. Супутні навчальні дисципліни: Правові основи цивільного захисту та пожежно-профілактична робота Пожежна і виробнича автоматика.
Короткий зміст навчальної програми: Практика зі спеціальності „ Пожежна безпека ” студентів четвертого курсу ОКР – бакалавр, розроблена згідно навчального плану і відповідає вимогам нормативних та методичних документів. Практика проводиться в 7 семестрі терміном 3 тижні відповідно до навчального плану. Практика є складовою частиною навчального процесу, формування фахівця з питань пожежної та техногенної безпеки для подальшої роботи в проектних, будівельних організаціях і установах України незалежно від форм власності. Практика повинна дати можливість студенту отримати організаційні виробничі навики для формування майбутнього фахівця з питань пожежної та техногенної безпеки, поглибити, закріпити та покращити теоретичні знання в галузі пожежної та техногенної безпеки.
Опис: Студент повинен проходити практику безпосередньо в проектно-будівельній організації з надання протипожежних послуг, навчально-науковій структурі університету (НДЛ, ДВЛ, НОТ „Політехнік”). Під час практики студент повинен познайомитися з проектною документацією об’єкту, його значення для народного господарства і провести перевірку протипожежного стану.
Методи та критерії оцінювання: Рівень оцінювання рівня досягнення результатів практики зі спеціальності визначається в процесі заліку за представленим звітом.
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційний залік перед комісією студент складає в усній формі з фіксацією запитань та оцінок відповідей на екзаменаційному листі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Кодекс цивільного захисту України від 02.10.2012 № 5403-VI, чинний з 1 липня 2013 р.: 2013. 108 с. 2.Наказ МНС України від 26.04.2018 року №340 „Про затвердження Статуту дій у НС органів управління та підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту та Статуту дій органів управління та підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту під час гасіння пожеж”. – 209 с. 3.Наказ МНС України від 07.05.2007 р. №312 „Про затвердження Правил безпеки праці в органах і підрозділах Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи”. 2007, 282 с. 4.О.В.Міллер, О.М.Парубок і ін. „Організація пожежно-профілактичної роботи” //ПП „Неофіта І.М.” 2009 р. 390 с. 5.Наказ МВС України від 30.12.2014 №1417 „Про затвердження Правил пожежної безпеки в Україні”, К.:МВС 2015. 62 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).