Глобальна інформаційна інфраструктура
Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.02.O.022
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційно-комунікаційних технологій
Лектор: к.т.н., доцент кафедри телекомунікацій Пиріг Юлія Володимирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів.
ФКС 2.1. Здатність проєктувати, налаштовувати та вдосконалювати системне, комунікаційне й програмно-апаратне забезпечення для телекомунікаційних мереж, включно з ІоТ і комп’ютерно-інтегрованими системами.
ФКС 2.2. Здатність застосовувати інструменти та засоби адміністрування інфокомунікаційних мереж, забезпечуючи їх безперебійну роботу, інформаційну безпеку та масштабування.
Результати навчання: ПРН2.1. Здатність критично оцінювати структуру глобальної інформаційної інфраструктури (Global Information Infrastructure), розуміти принципи її побудови та глобальних протоколів .
КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Проєктування телекомунікаційних систем та мереж
Побудова та протоколи гетерогенних мереж мобільного зв’язку
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена:
- вивченню основних принципів побудови та технологій Глобальної інформаційної інфраструктури;
- розробці та оптимізації моделей телекомунікаційних та інформаційних мереж Національної інформаційної інфраструктури України;
- проектуванню нових та модернізації існуючих мереж.
Студент повинен навчитися орієнтуватись у глобальних процесах розвитку інформаційних інфраструктур, використовувати концептуальні принципи побудови мереж під час створення та оптимізації сучасних телекомунікаційних та інформаційних мереж.
Опис: Назви лекційних тем:
- Глобальна інформаційна інфраструктура (ГІІ).Європейська інформаційна інфраструктура. Цілі, завдання, терміни.
- Проспект стандартів (атлас технологій) ГІІ. Атрибути.
- Global information infrastructure – General (ITU-T Y.110) Принципи та підходи до формування Глобальної інфраструктури
- Global information infrastructure – General Information communication architecture (ч. 1)
- Global information infrastructure – General Information communication architecture (ч. 2)
- Особливості побудови та функціонування cloud мереж
- Особливості побудови та функціонування програмно-керованих мереж (SDN)
- Принципи функціонування та інтеграції Google GII
Методи та критерії оцінювання: Захист практичних робіт у вигляді опитування за оформленими звітами. Екзаменаційний контроль (письмова компонента – розширені відповіді на запитання, усна компонента – опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль.)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт– 30 балів, письмова компонента екзамену - 54 бали, усна компонента екзамену- 16 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова
1 Ушенко Ю.О., Негрич А.Л., Галочкін О.В. Глобальна інформаційна інфраструктура інфокомунікаційних мереж та систем : Навчальний посібник. Чернівці, 2021, 224 с.
2. Платформа S-Cloud 2.0 на базі OpenStack: посібник для технічних спеціалістів, Київ, 2022, 44 с.
3. Зінченко О.В., Іщеряков С.М., Прокопов С.В., Сєрих С.О., Василенко В.В. Хмарні технології: навчальний посібник, Київ, 2020, 74 с.
Допоміжна
1. Гніденко М.П., Вишнівський В.В., Ільїн О.О. Побудова SDN мереж: посібник, Київ, 2019, 190 с.
2. Гордієнко Ю.Г., Таран В.І. Хмарні обчислення: навчальний посібник. Електронне мережне навчальне видання, Київ, 2022, 1224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Глобальна інформаційна інфраструктура (курсова робота)
Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.02.O.024
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційно-комунікаційних технологій
Лектор: к.т.н. Пиріг Юлія Володимирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів.
ФКС 2.1. Здатність проєктувати, налаштовувати та вдосконалювати системне, комунікаційне й програмно-апаратне забезпечення для телекомунікаційних мереж, включно з ІоТ і комп’ютерно-інтегрованими системами.
ФКС 2.2. Здатність застосовувати інструменти та засоби адміністрування інфокомунікаційних мереж, забезпечуючи їх безперебійну роботу, інформаційну безпеку та масштабування.
Результати навчання: ПРН2.1. Здатність критично оцінювати структуру глобальної інформаційної інфраструктури (Global Information Infrastructure), розуміти принципи її побудови та глобальних протоколів .
КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Проєктування телекомунікаційних систем та мереж
Побудова та протоколи гетерогенних мереж мобільного зв’язку
Інтернет речей та повсюдний комп’ютинг
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена вивченню:
- вивченню основних принципів побудови та технологій інфокомунікаційних мереж;
- побудові структури гетерогенної мережі;
- створенню доступу існуючої мережі до Сloud;
- аналізу та розрахунку елементів мережевої інфраструктури.
Опис: 1. Ознайомлення з завданням, методологією виконання курсової роботи та уточнення варіанту завдання
2. Написання теоретичного розділу
3 Аналіз та розрахунок елементів мережевої інфраструктури
4 Побудова структури гетерогенної мережі
5 Захист курсової роботи
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль у формі перевірки викладачем частин курсової роботи згідно з описом етапів виконання курсової роботи.
2. Підсумковий контроль у формі захисту курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Поточний контроль у формі перевірки викладачем частин курсового проекту (курсової роботи) згідно з описом етапів виконання курсового проекту (курсової роботи) (45%).
2. Перевірка тексту і графічної частини курсової роботи на академічну доброчесність (15%)
3. Підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту (курсової роботи).(40%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова
1 Ушенко Ю.О., Негрич А.Л., Галочкін О.В. Глобальна інформаційна інфраструктура інфокомунікаційних мереж та систем : Навчальний посібник. Чернівці, 2021, 224 с.
2. Платформа S-Cloud 2.0 на базі OpenStack: посібник для технічних спеціалістів, Київ, 2022, 44 с.
3. Зінченко О.В., Іщеряков С.М., Прокопов С.В., Сєрих С.О., Василенко В.В. Хмарні технології: навчальний посібник, Київ, 2020, 74 с.
Допоміжна
1. Гніденко М.П., Вишнівський В.В., Ільїн О.О. Побудова SDN мереж: посібник, Київ, 2019, 190 с.
2. Гордієнко Ю.Г., Таран В.І. Хмарні обчислення: навчальний посібник. Електронне мережне навчальне видання, Київ, 2022, 1224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).