Навчально-дослідницька практика

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.00.O.023
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Радіоелектронних технологій інформаційних систем
Лектор: Викладачі кафедри РЕТС, призначені наказом по Університету
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчально-дослідницької практики є • ознайомлення із сучасними методами наукових досліджень у організаціях, підприємствах і установах, на які здобувач ВО скерований для проходження науково-дослідницької практики; • закріплення та поглиблення теоретичних знань в галузі телекомунікацій та радіотехніки; • освоєння правил оформлення науково-технічної документації згідно чинних стандартів; • набуття здобувачами ВО досвіду самостійної науково-дослідної роботи та опрацювання методики її проведення, формування вмінь і навичок опрацювання наукових та інформаційних джерел • збір, узагальнення й аналіз матеріалу необхідного для виконання магістерської кваліфікаційної роботи;
Завдання: До завдань практики, які відображаються в календарному плані її виконання, відносяться: • ознайомлення зі структурою, науковою проблематикою та результатами наукової роботи академічних університетів і галузевих інститутів, виробничих підприємств та їх провідних спеціалістів щодо обраного напряму досліджень; • вивчення теоретичних класичних джерел за обраною науковою проблемою, пов’язаною зі спеціалізацією випускової кафедри та відповідно до наукової проблеми дослідження щодо магістерської роботи; • визначення стану розробки питань обраної наукової проблеми у вітчизняній та іноземній літературі; • визначення структури та основних завдань магістерського дослідження; • оволодіння методикою обробки та аналізу теоретичних, експериментальних, статистичних даних; • апробація основних теоретичних та практичних рекомендацій магістерської роботи (у формі виступів на конференціях, написанні наукових статей).
Результати навчання: За час практики студент повинен здобути наступні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів. ЗК4. Здатність застосовувати наукові методи, планувати й проводити експерименти, інтерпретувати результати досліджень та формулювати висновки. ЗК7. Здатність адаптуватися до змін у динамічному технологічному середовищі, швидко реагувати на виклики та приймати рішення в умовах невизначеності. ФК6. Здатність планувати й реалізовувати наукові дослідження у галузі радіотехніки та телекомунікацій, застосовуючи методи експерименту, статистичного аналізу й математичного моделювання, а також презентувати отримані результати у формі наукових публікацій, доповідей, патентів. ФК9. Вміння знаходити, аналізувати та використовувати технічну літературу та інформаційні ресурси для вирішення професійних задач і проведення наукових досліджень. ПР7. Вміння планувати та реалізовувати власну траєкторію професійного й наукового розвитку, демонструючи високий рівень автономії й здатність до безперервного навчання впродовж життя. ПР9. Вміння планувати й проводити наукові дослідження у сфері телекомунікацій та радіотехніки, формулювати й обґрунтовувати нові гіпотези, аналізувати й інтерпретувати результати з дотриманням принципів академічної доброчесності. КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо; КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; АіВ 4. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: дисципліни за профілем МКР
Короткий зміст навчальної програми: Індивідуальне завдання визначається темою МКР і може включати наступні розділи: 1. Огляд сучасної літератури за вибраною темою МКР. 2. Збір вихідних даних, необхідних для розв'язування наукової проблеми. 3. Вивчення нормативної документації, пов'язаної з темою МКР. 4. Вивчення (розробка) методики проведення розрахунків . 5. Вивчення (розробка) методики проведення експериментів. 6. Вибір та обгрунтування методів аналізу, синтезу, оптимізації вузлів, систем за допомогою ЕОМ. 7. Розроблення алгоритму розв'язку поставленої задачі.
Опис: .
Методи та критерії оцінювання: Письмово-усна (80% - письмовий звіт про практику, 20% - відповідаючи на запитання членів комісії)
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література включає в себе основні підручники та посібники з профільних дисциплін, економіки та організації виробництва, а також матеріали, надані підприємством (кафедрою) і підбирається студентом в процесі роботи над МКР.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Навчально-дослідницька практика

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.00.O.020
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Голобуд Богдан Іванович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчально-дослідної практики є не лише закріплення теоретичних знань, отриманих під час навчання, але й активне занурення студентів у процес науково-дослідної роботи в умовах реальної практики. Такий підхід сприяє розвитку аналітичного мислення, здобуттю дослідницьких навичок, умінню формулювати наукові завдання та розробляти методологію їх вирішення, що є надзвичайно важливим для майбутніх спеціалістів у галузі інформаційних технологій та телекомунікацій.
Завдання: Відповідно до вимог освітньо-наукової програми «Телекомунікації та радіотехніка» в результаті проходження практики студенти повинні набути таких компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів. Загальні компетентності: ЗК4. Здатність застосовувати наукові методи, планувати й проводити експерименти, інтерпретувати результати досліджень та формулювати висновки. ЗК7. Здатність адаптуватися до змін у динамічному технологічному середовищі, швидко реагувати на виклики та приймати рішення в умовах невизначеності. Фахові компетентності: ФК6. Здатність планувати й реалізовувати наукові дослідження у галузі радіотехніки та телекомунікацій, застосовуючи методи експерименту, статистичного аналізу й математичного моделювання, а також презентувати отримані результати у формі наукових публікацій, доповідей, патентів. ФК9. Вміння знаходити, аналізувати та використовувати технічну літературу та інформаційні ресурси для вирішення професійних задач і проведення наукових досліджень.
Результати навчання: Програмні результати навчання: ПР7. Вміння планувати та реалізовувати власну траєкторію професійного й наукового розвитку, демонструючи високий рівень автономії й здатність до безперервного навчання впродовж життя. ПР9. Вміння планувати й проводити наукові дослідження у сфері телекомунікацій та радіотехніки, формулювати й обґрунтовувати нові гіпотези, аналізувати й інтерпретувати результати з дотриманням принципів академічної доброчесності. Комунікація (КОМ): КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо; КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні. Автономія і відповідальність (АіВ): АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; АіВ 4. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: До навчально-дослідницької практики залучені усі освітні компоненти освітньо-професійної програми
Короткий зміст навчальної програми: Навчально-дослідницька практика студентів є важливою складовою підготовки та атестації фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 172 "Електронні комунікації та радіотехніка". Навчально-дослідна практика виступає як обов’язкова компонента освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки магістрів. Вона є важливою ланкою освітнього процесу, що дозволяє закріпити знання та навички, набуті під час вивчення теоретичних курсів, сприяє формуванню фахових компетентностей, а також розвитку здатності до самостійного навчання і проведення наукових досліджень, розробок і/або проектно-конструкторських робіт, аналізу отриманих результатів і їх підготовки до публікації. Крім того, навчально-дослідна практика сприяє забезпеченню конкурентоспроможності випускників на українському та міжнародному ринках праці. Завершальним етапом навчального процесу є навчально-дослідна практика, яку мають пройти студенти, що завершили курс теоретичного навчання за зазначеною спеціальністю незалежно від форми організації навчання.
Опис: 1. МЕТА І ЗАВДАННЯ ПРАКТИКИ. РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ 1.1. Програмні компетентності 1.2. Програмні результати проходження практики. 2. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАКТИКИ 2.1. Етапи організації практики 2.2. Обов’язки керівника практики від кафедри 2.3. Основні обов'язки керівника практики від підприємства 2.4. Права і обов’язки студентів 3. ЗМІСТ ПРАКТИКИ 3.1. Індивідуальні завдання 3.2. Заняття під час практики 3.3. Навчальні посібники 3.4. Методичні рекомендації 4. ВИМОГИ ДО ЗВІТУ ПО ПРАКТИЦІ 5. ФОРМИ І МЕТОДИ КОНТРОЛЮ. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ 6. ПОЛІТИКА ЩОДО АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
Методи та критерії оцінювання: Результати практики оцінюються в ході захисту звіту з практики. Оцінювання роботи студентів під час усіх видів практики здійснює керівник практики від бази практики (подає коротку характеристику роботи студента та рекомендовану оцінку за 100-бальною шкалою), керівник практики від університету (оцінює рівень виконання програми, передбаченої кожним видом практики, наявність та правильність ведення звітних документів, старанність при виконанні обов’язків студента-практиканта) та спеціальна комісія, яка формується із керівників практики від університету, викладачів кафедри та представників баз практики для заслуховування звітів студентів про результати практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка “відмінно” (88 – 100 балів) виставляється в тому випадку, якщо студент виконав програму практики і індивідуальне завдання у повному обсязі і на захисті звіту показує: - виконав роботу самостійно, на високому науково-теоретичному рівні, яка відображає глибокі теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як науковця; - оволодів методами науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, творчого осмислення, систематично викладу, формулювання висновків; - показав критичне ставлення до джерел і літератури, продемонстрував наукову новизну, сформулював власні пропозиції і практичні рекомендації; - вільно орієнтується в навчально-методичній літературі і наданій на практиці документації, - звіт виконаний на основі самостійно отриманих даних, написаний грамотно мовою, з використаннням коректної наукової термінології, оформлена згідно з вимогами до звіту, - у щоденнику практики керівником від кафедри дана оцінка “відмінно”, а керівником практики від підприємства – не менш як “дуже добре” Оцінка “добре” (71 – 87 балів) виставляється в тому випадку, якщо студент виконав програму практики і індивідуальне завдання у повному обсязі і на захисті звіту показує: - виконав роботу самостійно, на належному науково-теоретичному рівні, яка відображає достатньо високі теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як науковця та професіонала; - оволодів методами науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, творчого осмислення, систематично викладу, формулювання висновків, допускає незначні порушення логічності й систематичності викладу; - робота має новизну, однак автор не може в достатній мірі проаналізувати літературу і джерела з досліджуваної теми, але сформулював власні пропозиції і практичні рекомендації; - з додержанням вимог держстандарту оформив звіт по практиці, але допустив при цьому 3-4 помилки чи неточності; - написав роботу грамотно, українською літературною мовою, допускаючи при цьому поодинокі орфографічні, пунктуаційні та стилістичні помилки; - вільно орієнтується в навчально-методичній літературі і наданій на практиці документації, - у щоденнику практики керівником від кафедри дана оцінка “добре”, а керівником практики від підприємства – не менш як “задовільно”. Оцінка “задовільно” (50 – 70 балів) виставляється в тому випадку, якщо студент в основному виконав програму практики і на захисті звіту показує: - виконав роботу самостійно, на достатньому науково-теоретичному рівні, яка відбиває теоретичні знання і практичні навички студента, його здатність до професійної діяльності; - оволодів навичками науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, осмислення, систематично викладу, формулювання висновків, але допускає порушення логічності й систематичності викладу, некритичного ставлення до документів і матеріалів; - робота носить головним чином компілятивний характер, , нечітко сформульовані або відсутні власні пропозиції і практичні рекомендації; - допустив ряд помилок при оформленні роботи та її науково-довідкового апарату з відхиленням від вимог держстандарту; - написав роботу українською літературною мовою, але допустив у ній велику кількість орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок; - у щоденнику практики керівником від кафедри та керівником практики від підприємства дана оцінка “задовільно”. Оцінка “незадовільно” (менше від 50-и балів) виставляється в тому випадку, якщо студент не виконав програму практики і на захисті звіту показує недостатні знання та уміння їх застосовувати для вирішення практичних задач, слабо орієнтується в більшій частині навчально-методичної літератури і наданій на практиці документації.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методичні рекомендації щодо складання програм практики студентів другого магістерського рівня вищої освіти, які навчаються за освітньо-науковими програмами / Укл.: Гладун С.О., Логуш О.І., – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020 – 22 с. 2. Методичні рекомендації до організації до проведення видів практики для студентів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальностей: «Біомедична інженерія», «Авіоніки» та «Телекомунікації і радіотехніка» (спеціалізацій «Технології та засоби телекомунікацій», «Радіоелектронні апарати та засоби») / Укл.: Гліненко Л.К., Гадьо І.В., Лозинський В.І. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2018. – 40 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Навчально-дослідницька практика

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.00.O.022
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Програмно-апаратних систем інфокомунікацій
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Навчально-дослідницька практика

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.00.O.021
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційно-комунікаційних технологій
Лектор: проф. Іван Демидов, Андрій Ратич, Віктор Протасевич, Богдан Голобуд
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчально-дослідної практики є не лише закріплення теоретичних знань, отриманих під час навчання, але й активне занурення студентів у процес науково-дослідної роботи в умовах реальної практики. Такий підхід сприяє розвитку аналітичного мислення, здобуттю дослідницьких навичок, умінню формулювати наукові завдання та розробляти методологію їх вирішення, що є надзвичайно важливим для майбутніх спеціалістів у галузі інформаційних технологій та телекомунікацій.
Завдання: Відповідно до вимог освітньо-наукової програми «Телекомунікації та радіотехніка» в результаті проходження практики студенти повинні набути таких компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів. Загальні компетентності: ЗК4. Здатність застосовувати наукові методи, планувати й проводити експерименти, інтерпретувати результати досліджень та формулювати висновки. ЗК7. Здатність адаптуватися до змін у динамічному технологічному середовищі, швидко реагувати на виклики та приймати рішення в умовах невизначеності. Фахові компетентності: ФК6. Здатність планувати й реалізовувати наукові дослідження у галузі радіотехніки та телекомунікацій, застосовуючи методи експерименту, статистичного аналізу й математичного моделювання, а також презентувати отримані результати у формі наукових публікацій, доповідей, патентів. ФК9. Вміння знаходити, аналізувати та використовувати технічну літературу та інформаційні ресурси для вирішення професійних задач і проведення наукових досліджень.
Результати навчання: Програмні результати навчання: ПР7. Вміння планувати та реалізовувати власну траєкторію професійного й наукового розвитку, демонструючи високий рівень автономії й здатність до безперервного навчання впродовж життя. ПР9. Вміння планувати й проводити наукові дослідження у сфері телекомунікацій та радіотехніки, формулювати й обґрунтовувати нові гіпотези, аналізувати й інтерпретувати результати з дотриманням принципів академічної доброчесності. Комунікація (КОМ): КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо; КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні. Автономія і відповідальність (АіВ): АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; АіВ 4. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: До практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи залучені усі освітні компоненти освітньо-професійної програми
Короткий зміст навчальної програми: Навчально-дослідницька практика студентів є важливою складовою підготовки та атестації фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 172 "Електронні комунікації та радіотехніка". Навчально-дослідна практика виступає як обов’язкова компонента освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки магістрів. Вона є важливою ланкою освітнього процесу, що дозволяє закріпити знання та навички, набуті під час вивчення теоретичних курсів, сприяє формуванню фахових компетентностей, а також розвитку здатності до самостійного навчання і проведення наукових досліджень, розробок і/або проектно-конструкторських робіт, аналізу отриманих результатів і їх підготовки до публікації. Крім того, навчально-дослідна практика сприяє забезпеченню конкурентоспроможності випускників на українському та міжнародному ринках праці. Завершальним етапом навчального процесу є навчально-дослідна практика, яку мають пройти студенти, що завершили курс теоретичного навчання за зазначеною спеціальністю незалежно від форми організації навчання.
Опис: 1. МЕТА І ЗАВДАННЯ ПРАКТИКИ. РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ 1.1. Програмні компетентності 1.2. Програмні результати проходження практики. 2. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАКТИКИ 2.1. Етапи організації практики 2.2. Обов’язки керівника практики від кафедри 2.3. Основні обов'язки керівника практики від підприємства 2.4. Права і обов’язки студентів 3. ЗМІСТ ПРАКТИКИ 3.1. Індивідуальні завдання 3.2. Заняття під час практики 3.3. Навчальні посібники 3.4. Методичні рекомендації 4. ВИМОГИ ДО ЗВІТУ ПО ПРАКТИЦІ 5. ФОРМИ І МЕТОДИ КОНТРОЛЮ. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ 6. ПОЛІТИКА ЩОДО АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
Методи та критерії оцінювання: Результати практики оцінюються в ході захисту звіту з практики. Оцінювання роботи студентів під час усіх видів практики здійснює керівник практики від бази практики (подає коротку характеристику роботи студента та рекомендовану оцінку за 100-бальною шкалою), керівник практики від університету (оцінює рівень виконання програми, передбаченої кожним видом практики, наявність та правильність ведення звітних документів, старанність при виконанні обов’язків студента-практиканта) та спеціальна комісія, яка формується із керівників практики від університету, викладачів кафедри та представників баз практики для заслуховування звітів студентів про результати практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка “відмінно” (88 – 100 балів) виставляється в тому випадку, якщо студент виконав програму практики і індивідуальне завдання у повному обсязі і на захисті звіту показує: - виконав роботу самостійно, на високому науково-теоретичному рівні, яка відображає глибокі теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як науковця; - оволодів методами науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, творчого осмислення, систематично викладу, формулювання висновків; - показав критичне ставлення до джерел і літератури, продемонстрував наукову новизну, сформулював власні пропозиції і практичні рекомендації; - вільно орієнтується в навчально-методичній літературі і наданій на практиці документації, - звіт виконаний на основі самостійно отриманих даних, написаний грамотно мовою, з використаннням коректної наукової термінології, оформлена згідно з вимогами до звіту, - у щоденнику практики керівником від кафедри дана оцінка “відмінно”, а керівником практики від підприємства – не менш як “дуже добре” Оцінка “добре” (71 – 87 балів) виставляється в тому випадку, якщо студент виконав програму практики і індивідуальне завдання у повному обсязі і на захисті звіту показує: - виконав роботу самостійно, на належному науково-теоретичному рівні, яка відображає достатньо високі теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як науковця та професіонала; - оволодів методами науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, творчого осмислення, систематично викладу, формулювання висновків, допускає незначні порушення логічності й систематичності викладу; - робота має новизну, однак автор не може в достатній мірі проаналізувати літературу і джерела з досліджуваної теми, але сформулював власні пропозиції і практичні рекомендації; - з додержанням вимог держстандарту оформив звіт по практиці, але допустив при цьому 3-4 помилки чи неточності; - написав роботу грамотно, українською літературною мовою, допускаючи при цьому поодинокі орфографічні, пунктуаційні та стилістичні помилки; - вільно орієнтується в навчально-методичній літературі і наданій на практиці документації, - у щоденнику практики керівником від кафедри дана оцінка “добре”, а керівником практики від підприємства – не менш як “задовільно”. Оцінка “задовільно” (50 – 70 балів) виставляється в тому випадку, якщо студент в основному виконав програму практики і на захисті звіту показує: - виконав роботу самостійно, на достатньому науково-теоретичному рівні, яка відбиває теоретичні знання і практичні навички студента, його здатність до професійної діяльності; - оволодів навичками науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, осмислення, систематично викладу, формулювання висновків, але допускає порушення логічності й систематичності викладу, некритичного ставлення до документів і матеріалів; - робота носить головним чином компілятивний характер, , нечітко сформульовані або відсутні власні пропозиції і практичні рекомендації; - допустив ряд помилок при оформленні роботи та її науково-довідкового апарату з відхиленням від вимог держстандарту; - написав роботу українською літературною мовою, але допустив у ній велику кількість орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок; - у щоденнику практики керівником від кафедри та керівником практики від підприємства дана оцінка “задовільно”. Оцінка “незадовільно” (менше від 50-и балів) виставляється в тому випадку, якщо студент не виконав програму практики і на захисті звіту показує недостатні знання та уміння їх застосовувати для вирішення практичних задач, слабо орієнтується в більшій частині навчально-методичної літератури і наданій на практиці документації.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методичні рекомендації щодо складання програм практики студентів другого магістерського рівня вищої освіти, які навчаються за освітньо-науковими програмами / Укл.: Гладун С.О., Логуш О.І., – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020 – 22 с. 2. Методичні рекомендації до організації до проведення видів практики для студентів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальностей: «Біомедична інженерія», «Авіоніки» та «Телекомунікації і радіотехніка» (спеціалізацій «Технології та засоби телекомунікацій», «Радіоелектронні апарати та засоби») / Укл.: Гліненко Л.К., Гадьо І.В., Лозинський В.І. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2018. – 40 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).