Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.00.O.033
Кількість кредитів: 1.50
Кафедра: Інформаційно-комунікаційних технологій
Лектор: Климаш М.М., Шпур О.М., Бешлей Г.В., Пиріг Ю.В., Красько О.В., а також викладачі кафедри, які здійснюють підготовку здобувачів відповідної освітньої програми
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: В результаті виконання МКР передбачається набуття здобувачами наступних компетентностей:
Загальні компетентності:
• Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів
• Здатність виявляти, аналізувати та розв’язувати комплексні наукові й прикладні проблеми, застосовуючи креативні та інноваційні підходи з урахуванням міждисциплінарних аспектів.
• Здатність застосовувати наукові методи, планувати й проводити експерименти, інтерпретувати результати досліджень та формулювати висновки.
• Здатність шукати, перевіряти й критично аналізувати інформацію з різних джерел, доповнювати та синтезувати відсутні дані в умовах неповної або невизначеної інформації.
• Здатність ефективно комунікувати професійні та наукові ідеї (усно й письмово), у тому числі іноземною мовою, враховувати культурні відмінності та міжнародні стандарти галузі.
Фахові компетентності:
Блок 01: Інформаційні мережі зв’язку
ФКС 1.1. Здатність аналізувати та застосовувати фундаментальні методи побудови й протоколи інфокомунікаційних мереж для розроблення й оптимізації мережних архітектур.
ФКС 1.2. Здатність проєктувати системи та мережі мобільного зв’язку (3G–6G) з урахуванням особливостей архітектур, стандартів і протоколів, а також перспективних технологій бездротових комунікацій.
ФКС 1.3. Здатність використовувати програмні платформи інфокомунікацій для створення, інтеграції та підтримки розподілених сервісних рішень.
ФКС 1.4. Здатність розробляти та впроваджувати спеціалізовані програмні комплекси, застосовуючи сучасні середовища, фреймворки й інструменти розробки.
ФКС 1.5. Здатність застосовувати cloud-технології у процесі розгортання та керування сервісними системами, оцінювати їхню ефективність і масштабованість.
Блок 02: Системне адміністрування телекомунікаційних мереж
ФКС 2.1. Здатність проєктувати, налаштовувати та вдосконалювати системне, комунікаційне й програмно-апаратне забезпечення для телекомунікаційних мереж, включно з ІоТ і комп’ютерно-інтегрованими системами.
ФКС 2.2. Здатність застосовувати інструменти та засоби адміністрування інфокомунікаційних мереж, забезпечуючи їх безперебійну роботу, інформаційну безпеку та масштабування.
ФКС 2.3. Здатність впроваджувати мережні технології й протоколи у процесі розроблення та експлуатації телекомунікаційних систем, розгортати ПЗ в інфраструктурі підприємств, дата-центрах та cloud-середовищах.
ФКС 2.4. Здатність оцінювати ефективність та інтелектуальну привабливість (у частині ІВ) технічних рішень у сфері системного адміністрування, враховувати інноваційні тренди галузі.
Результати навчання:
• Вміння критично аналізувати й інтегрувати сучасні наукові досягнення у сфері телекомунікацій та радіотехніки для обґрунтування та проведення оригінальних досліджень.
• Вміння ідентифікувати та критично осмислювати проблеми в галузі телекомунікацій і радіотехніки та на межі інших галузей, застосовуючи міждисциплінарні підходи для їх розв’язання.
• Навички застосовування спеціалізованих методів та інструментів для розв’язання складних інженерних і наукових задач у сфері телекомунікацій та радіотехніки, спрямованих на розвиток нових знань та інноваційних рішень.
• Вміння інтегрувати різнопрофільні знання та розв’язувати комплексні завдання у широкому або мультидисциплінарному контексті (телекомунікаційні системи, мережі, радіотехнічні пристрої), враховуючи технічні, економічні й соціальні аспекти.
• Вміння комунікувати чітко та аргументовано результати досліджень і розробок (у тому числі англійською мовою), обґрунтовуючи власні висновки як для фахівців, так і нефахівців.
• Вміння проєктувати, моделювати та аналізувати телекомунікаційні системи й радіотехнічні пристрої з використанням сучасних інструментів, враховуючи вимоги ефективності та надійності.
• Вміння планувати й проводити наукові дослідження у сфері телекомунікацій та радіотехніки, формулювати й обґрунтовувати нові гіпотези, аналізувати й інтерпретувати результати з дотриманням принципів академічної доброчесності.
• Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо;
• Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
• Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
• Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
• Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики;
• Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: усі освітні компоненти відповідної освітньої програми
Короткий зміст навчальної програми: Кваліфікаційна робота є завершальним етапом у підготовці фахівців, що визначає їх професійні знання, навики і вміння.
Робота над кваліфікаційною роботою, рівень її виконання дозволяють виявити повноту теоретичних знань, одержаних студентами за час навчання в університеті, можливість вирішення ними конкретних задач розробки, впровадження та тестування програмного забезпечення автоматизованих систем.
Опис: Орієнтовна тематика МКР:
1. Дослідження моделей розгортання інтелектуальних систем Інтернету речей
2. Дослідження використання штучного інтелекту для веб сайту з тестовими співбесідами
3. Дослідження виявлення об`єкта для автопілоту машини за допомогою спайкових нейронних мереж
4. Дослідження прикладних застосувань на основі генеративного штучного інтелекту
5. Автоматизація розгортання та управління конфігурацією додатку з функцією розпізнавання зображень
6. Дослідження енергоефективності вбудованих систем для алгоритмів машинного навчання
7. Побудова системи розумний будинок для житлового комплексу
8. Дослідження моделей побудови Smart Grid з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій
9. Розроблення системи візуального моніторингу на основі БПЛА та технологій комп'ютерного зору
10. Дослідження надійності системи розгортання мікросервісів у веб-сервісах
11. Дослідження методів розгортання малих комірок на пропускну здатність гетерогенних мереж LTE-A
12. Дослідження безпеки безпровідних сенсорних мереж із застосуванням адаптивного протоколу маршрутизації
13. Моделювання множинного захищеного радіодоступу багатокористувацької мережі 6G
14. Удосконалення системи моніторингу телекомунікаційних мереж з використанням штучного інтелекту для прогнозування навантаження
15. Дослідження особливостей поширення сигналу у безпровідних мережах метрополітену
16. Дослідження та розвиток системи планування Atoll для ефективного управління сучасними мережами мобільного зв'язку в Україні
17. Оптимізація стеку TCP для підвищення продуктивності мережі в хмарній інфраструктурі
18. Дослідження моделей розгортання інтелектуальних систем Інтернету речей
19. Автоматизація розгортання та управління конфігурацією додатку з функцією розпізнавання зображень
20. Дослідження енергоефективності вбудованих систем для алгоритмів машинного навчання
21. Побудова системи розумний будинок для житлового комплексу
22. Дослідження моделей побудови Smart Grid з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій
23. Розроблення та інтеграція інформаційних і комунікаційних технологій для побудови системи моніторингу та управління міською інфраструктурою
24. Розроблення автоматизованої розподіленої системи збору, збереження та аналізу великих обсягів даних в режимі реального часу для управління «розумною» міською інфраструктурою з використанням технології блокчейн.
25. Розроблення автоматизованої децентралізованої блокчейн платформи для підвищення ефективності функцій електронного урядування із забезпеченням прозорості та захищеності реєстрів даних.
26. Розроблення енергоефективних методів та засобів передавання даних у безпровідному каналі зв’язку для ІоТ пристроїв із обмеженими ресурсами електроенергії.
27. Розроблення комплексної системи моніторингу та оптимізації дорожнього руху з використанням алгоритмів штучного інтелекту.
28. Розроблення захищеної системи безготівкових розрахунків для жителів міста з використанням технології блокчейн.
29. Дослідження моделей розгортання мереж 5G для розвитку промислових цифрових інфраструктур.
30. Розроблення інтелектуальних засобів для аналізу надійності інформаційних систем спеціального призначення.
Методи та критерії оцінювання: Атестація осіб, які здобувають ступінь магістра, здійснюється екзаменаційною комісією, до складу якої можуть включатися представники роботодавців та їх об’єднань, відповідно до положення про екзаменаційну комісію, затвердженого вченою радою закладу вищої освіти. До захисту МКР на засіданні ЕК допускаються студенти, які виконали кваліфікаційну роботу, оформили демонстраційні матеріали (презентації), мають відгук наукового консультанта, позитивну рецензію та пройшли попередній захист.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка кваліфікаційної роботи здійснюється за 100-бальною шкалою, яка складається з двох частин: 1) виконання роботи (до 70 балів) і 2) захисту (до 30 балів).
Оцінка «відмінно» (94 бали) ставиться, якщо випускник:
1) виконав роботу самостійно, на високому науково-теоретичному рівні, яка відображає глибокі теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як науковця;
2) оволодів методами науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, творчого осмислення, систематично викладу, формулювання висновків;
3) показав критичне ставлення до джерел і літератури, продемонстрував наукову новизну, сформулював власні пропозиції і практичні рекомендації;
4) грамотно, з додержанням вимог держстандарту оформив випускну кваліфікаційну роботу;
5) написав роботу грамотно, українською літературною мовою, не допускаючи орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок;
6) на захисті продемонстрував глибокі знання теми дослідження, твердо і впевнено відповів на запитання членів комісії;
7) до захисту представив розширену анотації на ресурсі ResearchGate.net.
Оцінка « добре» (80 балів) ставиться, якщо випускник:
1) виконав роботу самостійно, на належному науково-теоретичному рівні, яка відображає достатньо високі теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як науковця;
2) оволодів методами науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, творчого осмислення, систематично викладу, формулювання висновків, допускає незначні порушення логічності й систематичності викладу;
3) робота має наукову новизну, однак автор не може в достатній мірі проаналізувати літературу і джерела з досліджуваної теми, але сформулював власні пропозиції і практичні рекомендації;
4) з додержанням вимог держстандарту оформив магістерську роботу, але допустив при цьому 3-4 помилки чи неточності;
5) написав роботу грамотно, українською літературною мовою, допускаючи при цьому поодинокі орфографічні, пунктуаційні та стилістичні помилки;
6) на захисті продемонстрував глибокі знання теми дослідження, відповів на запитання членів комісії.
Оцінка «задовільно» (66 балів) ставиться, якщо випускник:
1) виконав роботу самостійно, на достатньому науково-теоретичному рівні, яка відбиває теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як;
2) оволодів навичками науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, осмислення, систематично викладу, формулювання висновків, але допускає порушення логічності й систематичності викладу, некритичного ставлення до документів і матеріалів;
3) робота носить головним чином компілятивний характер, відсутні елементи наукової новизни, нечітко сформульовані або відсутні власні пропозиції і практичні рекомендації;
4) допустив ряд помилок при оформленні роботи та її науково-довідкового апарату з відхиленням від вимог держстандарту;
5) написав роботу українською літературною мовою, але допустив у ній велику кількість орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок;
6) на захисті продемонстрував неглибокі знання теми дослідження, не зумів відповісти на окремі запитання членів комісії;
7) до захисту не представив жодної публікації.
Оцінка «незадовільно» (до 50 балів) ставиться в тому випадку, коли студент, допущений до захисту кваліфікаційної роботи, абсолютно в ній не орієнтується, не може відповісти на жодне запитання членів комісії, або виявиться, що робота є плагіатом.
В роботі допущені такі грубі помилки:
1. Зміст роботи не відповідає плану кваліфікаційної роботи або не розкриває тему повністю чи в її основній частині.
2. Сформульовані розділи (підрозділи) не відбивають реальну проблемну ситуацію, стан об’єкта.
3. Мета дослідження не пов’язана з проблемою, сформульована абстрактно і не відбиває специфіки об’єкта і предмета дослідження.
4. Автор не виявив самостійності, робота являє собою компіляцію або плагіат.
5. Не зроблено глибокого і всебічного аналізу сучасних офіційних і нормативних документів, нової спеціальної літератури (останні 2-10 років) з теми дослідження.
6. Аналітичний огляд вітчизняних і зарубіжних публікацій з теми роботи має форму анотованого списку і не відбиває рівня досліджуваності проблеми.
7. Кінцевий результат не відповідає меті дослідження, висновки не відповідають поставленим завданням.
8. У роботі немає посилань на першоджерела або вказані не ті, з яких запозичено матеріал.
9. Бібліографічний опис джерел у списку використаної літератури наведено довільно, без дотримання вимог державного стандарту.
10. Як ілюстраційний матеріал використано таблиці, діаграми,схеми, запозичені не з першоджерел.
11. Обсяг та оформлення роботи не відповідають вимогам роботи, виконана неохайно, з помилками.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Климаш М.М., Шпур О.М., Бешлей Г.В., Пиріг Ю.В., Красько О.В. Методичні вказівки до виконання кваліфікаційних робіт на здобуття другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 172 " Електронні комунікації та радіотехніка " за освітньо-професійними програмами «Інформаційні мережі зв’язку» та «Системне адміністрування телекомунікаційних мереж», ОНП «Телекомунікації та радіотехніка». - Львів, 2024. - 51 стор.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.00.O.034
Кількість кредитів: 1.50
Кафедра: Програмно-апаратних систем інфокомунікацій
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.00.O.035
Кількість кредитів: 1.50
Кафедра: Радіоелектронних технологій інформаційних систем
Лектор: Екзаменаційна комісія
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: .
Результати навчання: Здобувачу ВО, який успішно склав усі види атестації, визначені робочим навчальним планом, рішенням ЕК присуджується відповідний рівень вищої освіти, присвоюється кваліфікація та видається документ про вищу освіту (кваліфікацію).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Дисципліни за профілем навчання та виконання МКР
Короткий зміст навчальної програми: Виконання кваліфікаційних робіт має на меті:
-систематизацію, закріплення, розширення теоретичних і практичних знань та вмінь зі спеціальності та застосування їх під час виконання конкретних наукових, проектних, технічних, економічних, виробничих та інших завдань;
-розвиток навиків самостійної роботи й оволодіння методикою дослідження та експерименту, пов’язаних з темою роботи.
Опис: .
Методи та критерії оцінювання: При оцінюванні кваліфікаційної роботи береться до уваги рівень теоретичної, наукової та практичної підготовки Здобувача ВО, а також оцінки керівника та рецензента. Оцінювання захисту кваліфікаційної роботи Здобувача ВО відбувається в такому порядку:
-ЕК виставляє оцінку за шкалою ЄКТС;
-ЕК переводить виставлену оцінку в національну та 100-бальну шкалу (за середнім інтервальним значенням цієї шкали).
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Література за профілем МКР
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.00.O.032
Кількість кредитів: 1.50
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Екзаменаційна комісія
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: В результаті виконання МКР передбачається набуття здобувачами наступних компетентностей: Загальні компетентності: • Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів • Здатність виявляти, аналізувати та розв’язувати комплексні наукові й прикладні проблеми, застосовуючи креативні та інноваційні підходи з урахуванням міждисциплінарних аспектів. • Здатність застосовувати наукові методи, планувати й проводити експерименти, інтерпретувати результати досліджень та формулювати висновки. • Здатність шукати, перевіряти й критично аналізувати інформацію з різних джерел, доповнювати та синтезувати відсутні дані в умовах неповної або невизначеної інформації. • Здатність ефективно комунікувати професійні та наукові ідеї (усно й письмово), у тому числі іноземною мовою, враховувати культурні відмінності та міжнародні стандарти галузі. Фахові компетентності: Блок 01: Інформаційні мережі зв’язку ФКС 1.1. Здатність аналізувати та застосовувати фундаментальні методи побудови й протоколи інфокомунікаційних мереж для розроблення й оптимізації мережних архітектур. ФКС 1.2. Здатність проєктувати системи та мережі мобільного зв’язку (3G–6G) з урахуванням особливостей архітектур, стандартів і протоколів, а також перспективних технологій бездротових комунікацій. ФКС 1.3. Здатність використовувати програмні платформи інфокомунікацій для створення, інтеграції та підтримки розподілених сервісних рішень. ФКС 1.4. Здатність розробляти та впроваджувати спеціалізовані програмні комплекси, застосовуючи сучасні середовища, фреймворки й інструменти розробки. ФКС 1.5. Здатність застосовувати cloud-технології у процесі розгортання та керування сервісними системами, оцінювати їхню ефективність і масштабованість. Блок 02: Системне адміністрування телекомунікаційних мереж ФКС 2.1. Здатність проєктувати, налаштовувати та вдосконалювати системне, комунікаційне й програмно-апаратне забезпечення для телекомунікаційних мереж, включно з ІоТ і комп’ютерно-інтегрованими системами. ФКС 2.2. Здатність застосовувати інструменти та засоби адміністрування інфокомунікаційних мереж, забезпечуючи їх безперебійну роботу, інформаційну безпеку та масштабування. ФКС 2.3. Здатність впроваджувати мережні технології й протоколи у процесі розроблення та експлуатації телекомунікаційних систем, розгортати ПЗ в інфраструктурі підприємств, дата-центрах та cloud-середовищах. ФКС 2.4. Здатність оцінювати ефективність та інтелектуальну привабливість (у частині ІВ) технічних рішень у сфері системного адміністрування, враховувати інноваційні тренди галузі.
Результати навчання: • Вміння критично аналізувати й інтегрувати сучасні наукові досягнення у сфері телекомунікацій та радіотехніки для обґрунтування та проведення оригінальних досліджень. • Вміння ідентифікувати та критично осмислювати проблеми в галузі телекомунікацій і радіотехніки та на межі інших галузей, застосовуючи міждисциплінарні підходи для їх розв’язання. • Навички застосовування спеціалізованих методів та інструментів для розв’язання складних інженерних і наукових задач у сфері телекомунікацій та радіотехніки, спрямованих на розвиток нових знань та інноваційних рішень. • Вміння інтегрувати різнопрофільні знання та розв’язувати комплексні завдання у широкому або мультидисциплінарному контексті (телекомунікаційні системи, мережі, радіотехнічні пристрої), враховуючи технічні, економічні й соціальні аспекти. • Вміння комунікувати чітко та аргументовано результати досліджень і розробок (у тому числі англійською мовою), обґрунтовуючи власні висновки як для фахівців, так і нефахівців. • Вміння проєктувати, моделювати та аналізувати телекомунікаційні системи й радіотехнічні пристрої з використанням сучасних інструментів, враховуючи вимоги ефективності та надійності. • Вміння планувати й проводити наукові дослідження у сфері телекомунікацій та радіотехніки, формулювати й обґрунтовувати нові гіпотези, аналізувати й інтерпретувати результати з дотриманням принципів академічної доброчесності. • Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо; • Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні. • Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; • Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; • Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; • Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Усі освітні компоненти відповідної освітньої програми
Короткий зміст навчальної програми: Кваліфікаційна робота є завершальним етапом у підготовці фахівців, що визначає їх професійні знання, навики і вміння. Робота над кваліфікаційною роботою, рівень її виконання дозволяють виявити повноту теоретичних знань, одержаних студентами за час навчання в університеті, можливість вирішення ними конкретних задач розробки, впровадження та тестування програмного забезпечення автоматизованих систем.
Опис: Орієнтовна тематика МКР: 1. Дослідження моделей розгортання інтелектуальних систем Інтернету речей 2. Дослідження використання штучного інтелекту для веб сайту з тестовими співбесідами 3. Дослідження виявлення об`єкта для автопілоту машини за допомогою спайкових нейронних мереж 4. Дослідження прикладних застосувань на основі генеративного штучного інтелекту 5. Автоматизація розгортання та управління конфігурацією додатку з функцією розпізнавання зображень 6. Дослідження енергоефективності вбудованих систем для алгоритмів машинного навчання 7. Побудова системи розумний будинок для житлового комплексу 8. Дослідження моделей побудови Smart Grid з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій 9. Розроблення системи візуального моніторингу на основі БПЛА та технологій комп'ютерного зору 10. Дослідження надійності системи розгортання мікросервісів у веб-сервісах 11. Дослідження методів розгортання малих комірок на пропускну здатність гетерогенних мереж LTE-A 12. Дослідження безпеки безпровідних сенсорних мереж із застосуванням адаптивного протоколу маршрутизації 13. Моделювання множинного захищеного радіодоступу багатокористувацької мережі 6G 14. Удосконалення системи моніторингу телекомунікаційних мереж з використанням штучного інтелекту для прогнозування навантаження 15. Дослідження особливостей поширення сигналу у безпровідних мережах метрополітену 16. Дослідження та розвиток системи планування Atoll для ефективного управління сучасними мережами мобільного зв'язку в Україні 17. Оптимізація стеку TCP для підвищення продуктивності мережі в хмарній інфраструктурі 18. Дослідження моделей розгортання інтелектуальних систем Інтернету речей 19. Автоматизація розгортання та управління конфігурацією додатку з функцією розпізнавання зображень 20. Дослідження енергоефективності вбудованих систем для алгоритмів машинного навчання 21. Побудова системи розумний будинок для житлового комплексу 22. Дослідження моделей побудови Smart Grid з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій 23. Розроблення та інтеграція інформаційних і комунікаційних технологій для побудови системи моніторингу та управління міською інфраструктурою 24. Розроблення автоматизованої розподіленої системи збору, збереження та аналізу великих обсягів даних в режимі реального часу для управління «розумною» міською інфраструктурою з використанням технології блокчейн. 25. Розроблення автоматизованої децентралізованої блокчейн платформи для підвищення ефективності функцій електронного урядування із забезпеченням прозорості та захищеності реєстрів даних. 26. Розроблення енергоефективних методів та засобів передавання даних у безпровідному каналі зв’язку для ІоТ пристроїв із обмеженими ресурсами електроенергії. 27. Розроблення комплексної системи моніторингу та оптимізації дорожнього руху з використанням алгоритмів штучного інтелекту. 28. Розроблення захищеної системи безготівкових розрахунків для жителів міста з використанням технології блокчейн. 29. Дослідження моделей розгортання мереж 5G для розвитку промислових цифрових інфраструктур. 30. Розроблення інтелектуальних засобів для аналізу надійності інформаційних систем спеціального призначення.
Методи та критерії оцінювання: Атестація осіб, які здобувають ступінь магістра, здійснюється екзаменаційною комісією, до складу якої можуть включатися представники роботодавців та їх об’єднань, відповідно до положення про екзаменаційну комісію, затвердженого вченою радою закладу вищої освіти. До захисту МКР на засіданні ЕК допускаються студенти, які виконали кваліфікаційну роботу, оформили демонстраційні матеріали (презентації), мають відгук наукового консультанта, позитивну рецензію та пройшли попередній захист.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка кваліфікаційної роботи здійснюється за 100-бальною шкалою, яка складається з двох частин: 1) виконання роботи (до 70 балів) і 2) захисту (до 30 балів). Оцінка «відмінно» (94 бали) ставиться, якщо випускник: 1) виконав роботу самостійно, на високому науково-теоретичному рівні, яка відображає глибокі теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як науковця; 2) оволодів методами науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, творчого осмислення, систематично викладу, формулювання висновків; 3) показав критичне ставлення до джерел і літератури, продемонстрував наукову новизну, сформулював власні пропозиції і практичні рекомендації; 4) грамотно, з додержанням вимог держстандарту оформив випускну кваліфікаційну роботу; 5) написав роботу грамотно, українською літературною мовою, не допускаючи орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок; 6) на захисті продемонстрував глибокі знання теми дослідження, твердо і впевнено відповів на запитання членів комісії; 7) до захисту представив розширену анотації на ресурсі ResearchGate.net. Оцінка « добре» (80 балів) ставиться, якщо випускник: 1) виконав роботу самостійно, на належному науково-теоретичному рівні, яка відображає достатньо високі теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як науковця; 2) оволодів методами науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, творчого осмислення, систематично викладу, формулювання висновків, допускає незначні порушення логічності й систематичності викладу; 3) робота має наукову новизну, однак автор не може в достатній мірі проаналізувати літературу і джерела з досліджуваної теми, але сформулював власні пропозиції і практичні рекомендації; 4) з додержанням вимог держстандарту оформив магістерську роботу, але допустив при цьому 3-4 помилки чи неточності; 5) написав роботу грамотно, українською літературною мовою, допускаючи при цьому поодинокі орфографічні, пунктуаційні та стилістичні помилки; 6) на захисті продемонстрував глибокі знання теми дослідження, відповів на запитання членів комісії. Оцінка «задовільно» (66 балів) ставиться, якщо випускник: 1) виконав роботу самостійно, на достатньому науково-теоретичному рівні, яка відбиває теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як; 2) оволодів навичками науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, осмислення, систематично викладу, формулювання висновків, але допускає порушення логічності й систематичності викладу, некритичного ставлення до документів і матеріалів; 3) робота носить головним чином компілятивний характер, відсутні елементи наукової новизни, нечітко сформульовані або відсутні власні пропозиції і практичні рекомендації; 4) допустив ряд помилок при оформленні роботи та її науково-довідкового апарату з відхиленням від вимог держстандарту; 5) написав роботу українською літературною мовою, але допустив у ній велику кількість орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок; 6) на захисті продемонстрував неглибокі знання теми дослідження, не зумів відповісти на окремі запитання членів комісії; 7) до захисту не представив жодної публікації. Оцінка «незадовільно» (до 50 балів) ставиться в тому випадку, коли студент, допущений до захисту кваліфікаційної роботи, абсолютно в ній не орієнтується, не може відповісти на жодне запитання членів комісії, або виявиться, що робота є плагіатом. В роботі допущені такі грубі помилки: 1. Зміст роботи не відповідає плану кваліфікаційної роботи або не розкриває тему повністю чи в її основній частині. 2. Сформульовані розділи (підрозділи) не відбивають реальну проблемну ситуацію, стан об’єкта. 3. Мета дослідження не пов’язана з проблемою, сформульована абстрактно і не відбиває специфіки об’єкта і предмета дослідження. 4. Автор не виявив самостійності, робота являє собою компіляцію або плагіат. 5. Не зроблено глибокого і всебічного аналізу сучасних офіційних і нормативних документів, нової спеціальної літератури (останні 2-10 років) з теми дослідження. 6. Аналітичний огляд вітчизняних і зарубіжних публікацій з теми роботи має форму анотованого списку і не відбиває рівня досліджуваності проблеми. 7. Кінцевий результат не відповідає меті дослідження, висновки не відповідають поставленим завданням. 8. У роботі немає посилань на першоджерела або вказані не ті, з яких запозичено матеріал. 9. Бібліографічний опис джерел у списку використаної літератури наведено довільно, без дотримання вимог державного стандарту. 10. Як ілюстраційний матеріал використано таблиці, діаграми,схеми, запозичені не з першоджерел. 11. Обсяг та оформлення роботи не відповідають вимогам роботи, виконана неохайно, з помилками.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Климаш М.М., Шпур О.М., Бешлей Г.В., Пиріг Ю.В., Красько О.В. Методичні вказівки до виконання кваліфікаційних робіт на здобуття другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 172 " Електронні комунікації та радіотехніка " за освітньо-професійними програмами «Інформаційні мережі зв’язку» та «Системне адміністрування телекомунікаційних мереж», ОНП «Телекомунікації та радіотехніка». - Львів, 2024. - 51 стор.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).