Стандарти та протоколи засобів телекомунікацій
Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.06.O.083
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Орест ЛАВРІВ
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів.
Фахові компетентності професійного спрямування:
ФКС 6.3. Здатність застосовувати сучасні стандарти й протоколи телекомунікацій, забезпечуючи сумісність різних систем і відповідність міжнародним вимогам.
Результати навчання: ПРН 6.2. Здатність інтерпретувати та впроваджувати стандарти й протоколи телекомунікацій, дотримуючись вимог сумісності, безпеки й продуктивності у цифрових мережах.
ПРН 6.5. Вміння інтегрувати різні телекомунікаційні технології (дротові, оптичні, безпроводові) в єдину систему, забезпечуючи масштабованість і відповідність світовим стандартам.
КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Стандарти та протоколи засобів телекомунікацій (КР)
Проєктування телекомунікаційних систем та мереж
Інтерфейси прикладного програмування
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни базується на знаннях технологій телекомунікацій, методів та засобів обробки сигналів, кінцевих пристроїв абонентського доступу.
Опис: Загальні поняття протоколів зв’язку та стандартів електронних комунікацій.
Основи процесу передавання даних в мережі. Мережні моделі TCP/IP та OSI. Стек протоколів TCP/IP.
Канальний та фізичний рівні моделі TCP/IP. Технологія Ethernet.
Протокол IP, адресація в IP мережах. Комутація та маршрутизація.
Протоколи транспортного рівня TCP, UDP, QUIC.
Протокол перетворення мережевих адрес NAT.
Протоколи DHCP, DNS.
Протоколи сімейства 802.11.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (25%)
Підсумковий контроль: письмово-усна форма (75%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (25%)
Підсумковий контроль: письмово-усна форма (75%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: The telecommunications handbook : engineering guidelines for fixed, mobile, and satellite systems / edited by: Jyrki T.J. Penttinen // Wiley. – 2015. - 955 p. ISBN: 9781119944881
Wireless communications and networks. Second Edition / Williant Stallings // Pearson Prentice Hall. – 2005. – 559 p. ISBN: 0-13-191835-4
Wireless communications / Andrea Goldsmith // Cambridge University Press. – 2005. – 561 p.
Network Architect's Handbook. Alim H. Ali // Packt Publishing. - 2024. ISBN: 9781837637836
Computer Networks // Andrew S. Tanenbaum // 6th Edition by Pearson. - 2022. ISBN: 9789356063259
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Стандарти та протоколи засобів телекомунікацій (курсова робота)
Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.06.O.084
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Григорій ВАСЬКІВ
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів.
Фахові компетентності професійного спрямування:
ФКС 6.3. Здатність застосовувати сучасні стандарти й протоколи телекомунікацій, забезпечуючи сумісність різних систем і відповідність міжнародним вимогам.
Результати навчання: ПРН 6.2. Здатність інтерпретувати та впроваджувати стандарти й протоколи телекомунікацій, дотримуючись вимог сумісності, безпеки й продуктивності у цифрових мережах.
ПРН 6.5. Вміння інтегрувати різні телекомунікаційні технології (дротові, оптичні, безпроводові) в єдину систему, забезпечуючи масштабованість і відповідність світовим стандартам.
КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Стандарти та протоколи засобів телекомунікацій
Проєктування телекомунікаційних систем та мереж
Інтерфейси прикладного програмування
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни базується на знаннях технологій телекомунікацій, методів та засобів обробки сигналів, кінцевих пристроїв абонентського доступу.
Опис: Загальні поняття протоколів зв’язку та стандартів електронних комунікацій.
Основи процесу передавання даних в мережі. Мережні моделі TCP/IP та OSI. Стек протоколів TCP/IP.
Канальний та фізичний рівні моделі TCP/IP. Технологія Ethernet.
Протокол IP, адресація в IP мережах. Комутація та маршрутизація.
Протоколи транспортного рівня TCP, UDP, QUIC.
Протокол перетворення мережевих адрес NAT.
Протоколи DHCP, DNS.
Протоколи сімейства 802.11.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (25%)
Підсумковий контроль: письмово-усна форма (75%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (25%)
Підсумковий контроль: письмово-усна форма (75%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: The telecommunications handbook : engineering guidelines for fixed, mobile, and satellite systems / edited by: Jyrki T.J. Penttinen // Wiley. – 2015. - 955 p. ISBN: 9781119944881
Wireless communications and networks. Second Edition / Williant Stallings // Pearson Prentice Hall. – 2005. – 559 p. ISBN: 0-13-191835-4
Wireless communications / Andrea Goldsmith // Cambridge University Press. – 2005. – 561 p.
Network Architect's Handbook. Alim H. Ali // Packt Publishing. - 2024. ISBN: 9781837637836
Computer Networks // Andrew S. Tanenbaum // 6th Edition by Pearson. - 2022. ISBN: 9789356063259
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).