Розподілені сервісні системи та cloud-технології

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.01.E.012
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інформаційно-комунікаційних технологій
Лектор: Селюченко Марян, Шпур Ольга
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування та розвиток загальних і професійних компетентностей з функціонування, розгортання та експлуатації розподілених сервісних та cloud систем, що сприяють розвитку умінь та навичок здобувача по інтеграції інтелектуальних інформаційних технологій та інформаційно-комунікаційних систем у різні галузі людської діяльності, національної економіки та виробництва.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: ІНТ Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів. ФКС 1.5. Здатність застосовувати cloud-технології у процесі розгортання та керування сервісними системами, оцінювати їхню ефективність і масштабованість.
Результати навчання: ПРН1.3. Вміння розгортати та адмініструвати розподілені сервісні системи, використовуючи Cloud-технології та контейнери (Docker, Kubernetes тощо) для підвищення масштабованості й надійності. КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо; КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технології мереж мобільного зв’язку Методологія наукових досліджень Теорія побудови та протоколи інфокомунікаційних мереж Проектування телекомунікаційних систем та мереж Технології розробки програмних платформ Системи інформаційної безпеки
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена вивченню основних технологій та методів побудови розподілених сервісних систем та Cloud-технологій. Студент повинен навчитися розгортати, експлуатувати та обслуговувати розподілені сервісні системи та Cloud-технології.
Опис: Лекції: 1. Вступне заняття. 2. Архітектури розподілених систем. 3. Розгортання розподілених систем. 4. Комунікація в розподілених системах. 5. Розподілені системи P2P 6. Збереження інформації в розподілених системах 7. Відмовостійкість розподілених систем 8. Безпека розподілених систем 9. Перспективні технології розподілених систем Практичні (семінарські, лабораторні ) заняття: 1. Вступне заняття. Інструктаж з техніки безпеки та охорони праці. 2. Налаштування середовища розробки 3. Проектне завдання із застосуванням технології TCP-сокетів 4. Проектне завдання із застосуванням технології RMI 5. Проектне завдання із застосуванням технології SOAP 6. Проектне завдання із застосуванням технології REST 7. Проектне завдання із застосуванням технології MQ
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, тести (45%) • підсумковий контроль (55 %, контрольний захід, екзамен): письмова компонента (73%) та усна компонента (27%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль складається із двох компонент: 1) Проміжний контроль - проводиться у вигляді тестування за пройденими темами у віртуальному навчальному середовищі, за який кожен студент отримує відповідну кількість балів. Кожна тема включає в себе однакову кількість питань і оцінується у п’яти бальній шкалі. Сума балів множиться на поправочний коефіцієнт – 0,66 2) Захист лабораторних робіт – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 5 питань, на які студент повинен дати відповіді. Кожне питання оцінюється у один бал. В результаті правильної відповіді на всі питання студент отримує 5 балів. Екзаменаційний контроль складається із двох компонент: 1) письмова - – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 8 питань, на які студент повинен дати відповіді. Перші сім питань є тестовими і оцінюються у 5 балів, останнє питання – у 10 балів 2) усна – проводиться у формі опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку питань дає відповіді на будь які три питання. Кожне питання оцінюється у 5 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Конспект лекцій з дисципліни "Розподілені сервісні системи та Cloud-технології". 2. Лабораторний практикум з дисципліни "Розподілені сервісні системи та Cloud-технології". 3. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни "Розподілені сервісні системи та Cloud-технології". 8. Рекомендована література Базова 1. Andrew S. Tanenbaum, Maarten Van Steen, "Distributed Systems: principles and paradigms" (2nd edition) Допоміжна 1. Dac-Nhuong le, Prasant Kumar Pattnaik, Souvik РаІ. CloudComputing Solutions, Architecture, Data Storage, lmplementation, and Security.-Wiley - 2022. -400с. 2. AJexander Thomasian. Storage Systems. Organization,Peliormance, Codiпg, Reliability, and Their Data Processing. - Elsevier Science- 2021 - 746с. З. Esther Pacitti, Reza Akbaranian, Manal EI-Dick. P2PTecl1niques for Decentralized Applications. - Springer lntemational Publishing- 2022. - 90с. 4. ValentinaServile. Continuous Deployment. Enable Faster Feedback, Safer Releases,and More Reliable Soft,vare. - O'Reilly Media, lncorporated - 2023. - ЗООс. 5. Colette Johneп,Elad Michael Schiller, Stefaп Schmid. Stabilization, Safety, andSecurity of Distributed Systems. - Springer lnternational Publishing - 2021. -522с. 6. lsrael Koren, C.Mani Krisl1na. Fault-Tolerant Systems. - Elsevier Science - 2020. - 416с. 7. Mark Richards, Neal Ford. Fundamentals of Soft,vareArchitecture. - O'Reilly Media - 2020. - 432с. 8. Manoj KumarPatra, Anisha Kumari. Fundamentals of Clot1d Computing: Technologies andApptications, - Academic Guru Publishing House - 2022 - 227с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).