Цифрові системи та засоби організації інформаційних мереж

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.07.O.097
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Програмно-апаратних систем інфокомунікацій
Лектор: д.т.н., професор Бондарєв Андрій Петрович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни – дати студентам основні поняття про фізичні основи, технічні характеристики та інформаційні засади цифрових мереж з мікрохвильовими та оптичними носіями.
Завдання: загальні компетентності: ІНТ Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів. фахові компетентності: ФКС 7.2. Здатність проєктувати та впроваджувати цифрові системи й засоби організації інформаційних мереж у радіотехнічних комплексах, забезпечуючи ефективну інтеграцію та експлуатацію.
Результати навчання: ПРН7.2. Здатність проєктувати та впроваджувати цифрові системи й засоби організації інформаційних мереж, і обирати апаратно-програмні рішення для підвищення пропускної здатності та безпеки. ПРН7.5. Здатність забезпечувати відповідність проєктів чинним стандартам та вимогам (включно з безпекою, екологічністю, ергономічністю). КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи теорії електричних кіл. Сигнали в інформаційних системах. Аналогова схемотехніка.
Короткий зміст навчальної програми: У курсі “Цифрові системи та засоби інформаційних мереж” викладаються фізико-технічні та інформаційні основи сучасних цифрових мереж з мікрохвильовими та оптичними носіями.
Опис: Системи передаваня інформації. Загальна характеристика. Радіолінії та системи передавання інформації з радіоканалами. Цифрові системи передавання інформації. Загальна характеристика. Класифікація кодів. Цифрова модуляція. Методи розділення каналів та множинного доступу. Розширюючі кодові послідовності. Цифрова обробка сигналів. Системи стандарту GSM. Склад, устаткування та функціонування системи CDMА. Системи стандарту GSM. Системи стандарту CDMА. Мобільні системи третього покоління.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль (проведення тестового опитування протягом навчального семестру), задачі та розрахунково-графічна робота. 2. Семестровий контроль (проведення письмового екзамену).
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль: письмові звіти про виконані проектні завдання (30%); - підсумковий контроль: контрольний захід (екзамен) письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бондарєв А.П., Мандзій Б.А., Матвійчук Я.М. Радіо-оптичні тракти безпровідних інформаційних мереж. Навчальний посібник. Вид. НУ «Львівська політехніка», 2005, - 52 с. 2. Бондарєв А.П., Мандзій Б.А., Давіденко С.В. Пристрої цифрових систем стільникового зв’язку. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 224с. 3. Климаш М.М., Пелішок В.О., Михайленич П.М. Технології мобільного звязку. Навчальний посібник. Львів, 2007., - 615 с. 4. Климаш М.М., Пелішок В.О. Проектування ефективних систем безпровідного зв’язку. - Львів, 2010., - 232 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Цифрові системи та засоби організації інформаційних мереж (курсова робота)

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.07.O.098
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Програмно-апаратних систем інфокомунікацій
Лектор: Проф., д.т.н. Бондарєв Андрій Петрович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсового проекту є розробка плану покриття мережею коміркового зв’язку заданої території із заданою насиченістю абонентами.
Завдання: Виконання курсового проекту передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальних: ІНТ. Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів. Фахових: ФКС 7.1. Здатність застосовувати сучасні методи забезпечення надійності великих радіотехнічних і інформаційних систем, включно з аналізом, синтезом і оптимізацією апаратно-програмних рішень.
Результати навчання: ПРН7.2. Здатність проєктувати та впроваджувати цифрові системи й засоби організації інформаційних мереж, і обирати апаратно-програмні рішення для підвищення пропускної здатності та безпеки. ПРН7.5. Здатність забезпечувати відповідність проєктів чинним стандартам та вимогам (включно з безпекою, екологічністю, ергономічністю). КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередня: "Цифрові системи та засоби організації інформаційних мереж". Наступна: виконання магістерських кваліфікаційних робіт відповідної тематики.
Короткий зміст навчальної програми: Об’єктом курсової роботи є план покриття мережею коміркового зв’язку заданої території із заданою насиченістю абонентами, розробка та оптимізація такого плану. В ході виконання проекту студент має мінімізувати використання апаратних та частотних ресурсів (кількості базових станцій та використаних частотних радіоканалів). Після отримання вхідних даних для свого варіанту завдання, ознайомлення з завданням і методичними вказівками для виконання курсового проекту студент має згідно із запропонованим варіантом розмірів зони покриття, кількості та активності абонентів обрати територію на поверхні Землі, яка приблизно відповідає вимогам індивідуального завдання, та роздрукувати карту цієї території. Далі студент проводить ескізний розрахунок необхідної мінімальної кількості базових станцій для реалізації плану покриття із умов заданої площі зони покриття та кількості і активності абонентів. Результати ескізних розрахунків є підставою для графічне оформлення плану покриття комірковим зв’язком. Урахування геометричних особливостей зони покриття у ході графічного оформлення є підставою для внесення необхідної надлишковості. Останнім розрахунковим етапом є розробка плану розподілу частот виділеного діапазону між базовими станціями з урахуванням заданих обмежень. У висновках студент має сформулювати рекомендацій щодо отриманих у курсовому проекті результатів.
Опис: Отримання вхідних даних для свого варіанту завдання. Ознайомлення з завданням і методичними вказівками для виконання курсового проекту. Ескізний розрахунок варіантів плану покриття. Графічне оформлення плану покриття комірковим зв’язком. Урахування геометричних особливостей зони покриття та внесення необхідної надлишковості. Розробка плану розподілу частот виділеного діапазону між базовими станціями. Формулювання висновків та рекомендацій щодо отриманих у курсовому проекті результатів. Оформлення звіту про виконаний курсовий проект.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль у формі урахування участі в консультаціях. 2. Підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 20 балів Підсумковий контроль – 80 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мандзій Б.А., Матвійчук Я.М., Бондарєв А.П. Радіо-оптичні тракти безпровідних інформаційних мереж. Навчальний посібник. Вид. НУ «Львівська політехніка», 2005, - 52 с. 2. Бондарєв А.П., Мандзій Б.А., Давіденко С.В. Пристрої цифрових систем стільникового зв’язку. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 224с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).