Проєктування телекомунікаційних систем та мереж (курсовий проєкт)

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.01.O.011
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційно-комунікаційних технологій
Лектор: Ратич Андрій Теодорович, Шпур Ольга Миколаївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здобуття спеціальних вмінь і навичок в області планування і проектування телекомунікаційних систем та мереж.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів. Фахові компетентності: ФК3. Здатність створювати і впроваджувати телекомунікаційні системи та мережі, обираючи оптимальні протоколи, архітектуру та засоби маршрутизації, з урахуванням стандартів галузі й перспективних технологій. ФК7. Здатність інтегрувати сучасні технології у телекомунікаційні системи, проектуючи інноваційні рішення та оцінюючи їх техніко-економічну доцільність. ФКС 1.1. Здатність аналізувати та застосовувати фундаментальні методи побудови й протоколи інфокомунікаційних мереж для розроблення й оптимізації мережних архітектур. ФКС 1.2. Здатність проєктувати системи та мережі мобільного зв’язку (3G–6G) з урахуванням особливостей архітектур, стандартів і протоколів, а також перспективних технологій бездротових комунікацій.
Результати навчання: ПРН1.1. Вміння аналізувати та проєктувати інфокомунікаційні мережі, обирати оптимальні архітектурні рішення з урахуванням топології, протоколів передавання даних та вимог до пропускної здатності. ПРН1.5. Вміння проєктувати телекомунікаційні системи та мережі, розробляти технічну документацію й проводити їх інтеграцію в існуючу інфраструктуру. КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо; АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Проектування радіотехнічних систем Системи інформаційної безпеки Економіка і управління підприємством Супутні і наступні навчальні дисципліни: Волоконно-оптичні пристрої в системах передачі
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект призначений для практичного здобуття студентами вмінь і навичок використання методів, методик і засобів, призначених для планування і проектування телекомунікаційних мереж, в процесі виконання проекту, а також засвоєнню ними навичок використання відповідних стандартів та іншої нормативної і фахової літератури, зокрема, англійською мовою, яка регламентує вимоги до виконання проектних робіт в галузі телекомунікаційних мереж.
Опис: Настановча лекція Ознайомлення з завданням, методологією виконання курсового проекту (курсової роботи) та уточнення варіанту завдання Формулювання мети і вимог до проекту, формування технічного завдання Побудова логічної моделі пропонованої мережі Побудова фізичної моделі пропонованої мережі. Вибір обладнання та устаткування Опрацювання плану реалізації мережі Опрацювання графіку реалізації проекту Остаточне оформлення текстової та графічної частин пояснювальної записки до проекту. Подання готового проекту до остаточної перевірки і захисту Захист курсового проекту (курсової роботи)
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться у формі перевірки викладачем частин курсового проекту (курсової роботи) згідно з описом етапів виконання курсового проекту (курсової роботи). Максимальна оцінка за кожний етап прописана у п. 4.2 Підсумковий контроль (захист курсової роботи) проводиться у формі усного захисту (презентації) курсового проекту. Проводиться у формі презентації результатів проєкту та опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку питань дає відповіді на будь які п’ять питання. Кожне питання оцінюється у 10 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 45 балів Перевірка тексту і графічної частини курсового проекту (курсової роботи) - 25 балів Захист курсового проекту (курсової роботи) - 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Русин Б.П., Шпур О.М., Ратич А.Т. Проєктування телекомунікаційних систем та мереж. Методичні вказівки для виконання курсового проєкту з дисципліни “Проєктування телекомунікаційних систем та мереж” для студентів спеціальності 172 «Електронні комунікації та радіотехніка». - Львів, 2024. - 43 стор. Рекомендована література Базова 1. Павликевич М.Й, Гуськов П.О. Планування і проектування телекомунікаційних мереж. 1. Розрахунки у проектуванні кабельних мереж Ethernet. - Львів, 2015. - 408 с. Допоміжна 1. Mobile Communications Handbook, Third Edition. Edited by J.D. Gibson. CRC Group, 2012. -813 p.p. https://books.google.com.ua/books?isbn=1439817243
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктування телекомунікаційних систем та мереж (курсовий проєкт)

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.02.O.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційно-комунікаційних технологій
Лектор: Ратич Андрій Теодорович, Шпур Ольга Миколаївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здобуття спеціальних вмінь і навичок в області планування і проектування телекомунікаційних систем та мереж.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів. Фахові компетентності: ФК3. Здатність створювати і впроваджувати телекомунікаційні системи та мережі, обираючи оптимальні протоколи, архітектуру та засоби маршрутизації, з урахуванням стандартів галузі й перспективних технологій. ФКС 2.2. Здатність застосовувати інструменти та засоби адміністрування інфокомунікаційних мереж, забезпечуючи їх безперебійну роботу, інформаційну безпеку та масштабування.
Результати навчання: ПР8. Вміння проєктувати, моделювати та аналізувати телекомунікаційні системи й радіотехнічні пристрої з використанням сучасних інструментів, враховуючи вимоги ефективності та надійності. ПРН2.5. Здатсність розробляти та впроваджувати комплексні проєкти з модернізації телекомунікаційних систем і мереж, визначати економічну доцільність пропонованих рішень. КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо; АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Проектування радіотехнічних систем Системи інформаційної безпеки Економіка і управління підприємством Супутні і наступні навчальні дисципліни: Волоконно-оптичні пристрої в системах передачі
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект призначений для практичного здобуття студентами вмінь і навичок використання методів, методик і засобів, призначених для планування і проектування телекомунікаційних мереж, в процесі виконання проекту, а також засвоєнню ними навичок використання відповідних стандартів та іншої нормативної і фахової літератури, зокрема, англійською мовою, яка регламентує вимоги до виконання проектних робіт в галузі телекомунікаційних мереж.
Опис: Настановча лекція Ознайомлення з завданням, методологією виконання курсового проекту (курсової роботи) та уточнення варіанту завдання Формулювання мети і вимог до проекту, формування технічного завдання Побудова логічної моделі пропонованої мережі Побудова фізичної моделі пропонованої мережі. Вибір обладнання та устаткування Опрацювання плану реалізації мережі Опрацювання графіку реалізації проекту Остаточне оформлення текстової та графічної частин пояснювальної записки до проекту. Подання готового проекту до остаточної перевірки і захисту Захист курсового проекту (курсової роботи)
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться у формі перевірки викладачем частин курсового проекту (курсової роботи) згідно з описом етапів виконання курсового проекту (курсової роботи). Максимальна оцінка за кожний етап прописана у п. 4.2 Підсумковий контроль (захист курсової роботи) проводиться у формі усного захисту (презентації) курсового проекту. Проводиться у формі презентації результатів проєкту та опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку питань дає відповіді на будь які п’ять питання. Кожне питання оцінюється у 10 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 45 балів Перевірка тексту і графічної частини курсового проекту (курсової роботи) - 25 балів Захист курсового проекту (курсової роботи) - 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Русин Б.П., Шпур О.М., Ратич А.Т. Проєктування телекомунікаційних систем та мереж. Методичні вказівки для виконання курсового проєкту з дисципліни “Проєктування телекомунікаційних систем та мереж” для студентів спеціальності 172 «Електронні комунікації та радіотехніка». - Львів, 2024. - 43 стор. Рекомендована література Базова 1. Павликевич М.Й, Гуськов П.О. Планування і проектування телекомунікаційних мереж. 1. Розрахунки у проектуванні кабельних мереж Ethernet. - Львів, 2015. - 408 с. Допоміжна 1. Mobile Communications Handbook, Third Edition. Edited by J.D. Gibson. CRC Group, 2012. -813 p.p. https://books.google.com.ua/books?isbn=1439817243
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).