Інтерфейси прикладного програмування

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.06.E.086
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Яковенко Є.І. к.т.н.,доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: надання знань методів і засобів. проектування інтерфейсів і їх програмної реалізації
Завдання: Фахові компетентності: - Здатність проєктувати, реалізовувати й тестувати інтерфейси прикладного програмування (API) у сфері телекомунікацій, обирати оптимальні мови та середовища програмування; - Здатність планувати й реалізовувати архітектуру програмної частини телекомунікаційних рішень, враховуючи методи обробки сигналів, системну сумісність та критерії безпеки. Фахові компетентності: - ФК1. Здатність використовувати базові знання в галузі телекомунікацій та радіотехніки, необхідні для ефективної професійної діяльності. - ФК2. Здатність використовувати спеціальні знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення устаткування у сфері телекомунікацій та радіотехніки. - ФК10. Здатність реалізовувати різні способи доступу до глобальних систем інфокомунікацій і технології взаємодії з локальними інфокомунікаційними мережами. - ФК 14 Здатність проектувати інтерфейси прикладного програмування в галузі телекомунікацій - ФК15. Здатність розробляти структуру та алгоритм програми реалізації інтерфейсу, реалізації програми на визначеній мові та тестування розробленого додатку
Результати навчання: - Вміння застосовувати інтерфейси прикладного програмування (API) для розробки програмного забезпечення телекомунікаційних застосунків, враховуючи архітектурні шаблони та вимоги до пропускної здатності; -Вміння інтегрувати різні телекомунікаційні технології (дротові, оптичні, безпроводові) в єдину систему, забезпечуючи масштабованість і відповідність світовим стандартам; -Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні; -Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інтернет речей
Короткий зміст навчальної програми: У курсі вивчаються принципи і засоби проектування програмних інтерфейсів. Розглядаються особливості людського сприйняття, принципи і етапи розробки, програмна реалізація та методи оцінювання. Вивчення відбувається з допомогою програмних засобів Intellij Idea
Опис: Предмет, мета і задачі курсу. Основні поняття і терміни Принципи проектування інтерфейсів Основні етапи розробки інтерфейсів Інструменти створення програмних інтерфейсів Середовище Intellij Spring І його можливості для розробки бек-енду Організація взаємодії фронт-енду і бек-енду
Методи та критерії оцінювання: Лабораторні заняття -30 Екзаменаційна робота -70 Семестрова оцінка - 100
Критерії оцінювання результатів навчання: ЄКТС
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Craig Walls. Spring in Action, Fourth Edition -2014, 624 p. 2. https://www.baeldung.com/spring-tutorial 3. Rob Harrop, Chris Schaefer, Clarence Ho, Iuliana Cosmin “Pro Spring 6: An In-Depth Guide to the Spring Framework 6th ed. Edition”-2023
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інтерфейси прикладного програмування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.06.E.088
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Яковенко Євгенія Ігорівна, к.т.н., доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Розробка і тестування інтерфейсу
Завдання: Фахові компетентності: - Здатність проєктувати, реалізовувати й тестувати інтерфейси прикладного програмування (API) у сфері телекомунікацій, обирати оптимальні мови та середовища програмування; - Здатність планувати й реалізовувати архітектуру програмної частини телекомунікаційних рішень, враховуючи методи обробки сигналів, системну сумісність та критерії безпеки.
Результати навчання: - Вміння застосовувати інтерфейси прикладного програмування (API) для розробки програмного забезпечення телекомунікаційних застосунків, враховуючи архітектурні шаблони та вимоги до пропускної здатності; -Вміння інтегрувати різні телекомунікаційні технології (дротові, оптичні, безпроводові) в єдину систему, забезпечуючи масштабованість і відповідність світовим стандартам; -Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні; -Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Об'єктно-орієнтоване програмування
Короткий зміст навчальної програми: У курсі здійснюється розробка інтерфейсу з допомогою обраних програмних засобів
Опис: 1. Завдання на розробку 2. Вибір середовища розробки 3. Опис бекенд-частини 4.Опис фронтенд частини 5.Результати тестування
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль: залік Розподіл балів у 100-бальній шкалі: Виконання та захист курсової роботи - 100 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: ЄКТС
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Craig Walls. Spring in Action, Fourth Edition -2014, 624 с. 2. Denys Vuika Developing with Angular-2019? 474 c
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).