Інтерфейси прикладного програмування

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.06.E.086
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Яковенко Є.І. к.т.н.,доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: надання знань методів і засобів. проектування інтерфейсів і їх програмної реалізації
Завдання: Фахові компетентності: - Здатність проєктувати, реалізовувати й тестувати інтерфейси прикладного програмування (API) у сфері телекомунікацій, обирати оптимальні мови та середовища програмування; - Здатність планувати й реалізовувати архітектуру програмної частини телекомунікаційних рішень, враховуючи методи обробки сигналів, системну сумісність та критерії безпеки. Фахові компетентності: - ФК1. Здатність використовувати базові знання в галузі телекомунікацій та радіотехніки, необхідні для ефективної професійної діяльності. - ФК2. Здатність використовувати спеціальні знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення устаткування у сфері телекомунікацій та радіотехніки. - ФК10. Здатність реалізовувати різні способи доступу до глобальних систем інфокомунікацій і технології взаємодії з локальними інфокомунікаційними мережами. - ФК 14 Здатність проектувати інтерфейси прикладного програмування в галузі телекомунікацій - ФК15. Здатність розробляти структуру та алгоритм програми реалізації інтерфейсу, реалізації програми на визначеній мові та тестування розробленого додатку
Результати навчання: - Вміння застосовувати інтерфейси прикладного програмування (API) для розробки програмного забезпечення телекомунікаційних застосунків, враховуючи архітектурні шаблони та вимоги до пропускної здатності; -Вміння інтегрувати різні телекомунікаційні технології (дротові, оптичні, безпроводові) в єдину систему, забезпечуючи масштабованість і відповідність світовим стандартам; -Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні; -Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інтернет речей
Короткий зміст навчальної програми: У курсі вивчаються принципи і засоби проектування програмних інтерфейсів. Розглядаються особливості людського сприйняття, принципи і етапи розробки, програмна реалізація та методи оцінювання. Вивчення відбувається з допомогою програмних засобів Intellij Idea
Опис: Предмет, мета і задачі курсу. Основні поняття і терміни Принципи проектування інтерфейсів Основні етапи розробки інтерфейсів Інструменти створення програмних інтерфейсів Середовище Intellij Spring І його можливості для розробки бек-енду Організація взаємодії фронт-енду і бек-енду
Методи та критерії оцінювання: Лабораторні заняття -30 Екзаменаційна робота -70 Семестрова оцінка - 100
Критерії оцінювання результатів навчання: ЄКТС
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Craig Walls. Spring in Action, Fourth Edition -2014, 624 p. 2. https://www.baeldung.com/spring-tutorial 3. Rob Harrop, Chris Schaefer, Clarence Ho, Iuliana Cosmin “Pro Spring 6: An In-Depth Guide to the Spring Framework 6th ed. Edition”-2023
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інтерфейси прикладного програмування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.06.E.088
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Яковенко Євгенія Ігорівна, к.т.н., доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Розробка і тестування інтерфейсу
Завдання: Фахові компетентності: - Здатність проєктувати, реалізовувати й тестувати інтерфейси прикладного програмування (API) у сфері телекомунікацій, обирати оптимальні мови та середовища програмування; - Здатність планувати й реалізовувати архітектуру програмної частини телекомунікаційних рішень, враховуючи методи обробки сигналів, системну сумісність та критерії безпеки.
Результати навчання: - Вміння застосовувати інтерфейси прикладного програмування (API) для розробки програмного забезпечення телекомунікаційних застосунків, враховуючи архітектурні шаблони та вимоги до пропускної здатності; -Вміння інтегрувати різні телекомунікаційні технології (дротові, оптичні, безпроводові) в єдину систему, забезпечуючи масштабованість і відповідність світовим стандартам; -Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні; -Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Об'єктно-орієнтоване програмування
Короткий зміст навчальної програми: У курсі здійснюється розробка інтерфейсу з допомогою обраних програмних засобів
Опис: 1. Завдання на розробку 2. Вибір середовища розробки 3. Опис бекенд-частини 4.Опис фронтенд частини 5.Результати тестування
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль: залік Розподіл балів у 100-бальній шкалі: Виконання та захист курсової роботи - 100 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: ЄКТС
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Craig Walls. Spring in Action, Fourth Edition -2014, 624 с. 2. Denys Vuika Developing with Angular-2019? 474 c
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).