Модулі зв'язку вбудованих систем і смарт пристроїв

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.10.E.130
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Радіоелектронних технологій інформаційних систем
Лектор: к.т.н., доцент Сторож Володимир Георгійович к.т.н., доцент Фабіровський Сергій Євгенович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає в ознайомленні студентів з основними принципами, протоколами і технологіями, які використовуються для забезпечення зв'язку між вбудованими системами та смарт-пристроями. Студенти мають отримати розуміння принципів зв'язку та навички розробки, необхідні для успішної роботи з такими системами.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів. ФКС10.2. Здатність проєктувати та інтегрувати мікропроцесорні платформи й смарт-пристрої, використовуючи спеціалізовані середовища розробки і враховуючи галузеві особливості їх застосування.
Результати навчання: ПРН10.2. Здатність проєктувати модулі зв’язку у вбудованих системах і смарт-пристроях (Bluetooth, Wi-Fi, LoRaWAN, ZigBee тощо) та забезпечувати безперебійну роботу й безпеку даних. КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Проектування радіотехнічних систем; Вбудовані пристрої у радіоелектронних системах; Проектування телекомунікаційних систем та мереж. Супутні навчальні дисципліни: Системи радіозв'язку та передавання інформації Захист інформації у смарт-пристроях і системах Апаратно-програмне забезпечення телерадіоінформаційних технологій
Короткий зміст навчальної програми: В процесі вивчення навчальної дисципліни студенти ознайомлюються з принципами, протоколами і технологіями, які використовуються для забезпечення зв'язку між вбудованими системами та смарт пристроями. Студенти детально вивчають архітектуру вбудованих систем і різні протоколи зв'язку, такі як UART, SPI, I2C, Bluetooth, Wi-Fi, Ethernet тощо. Вони набувають навичок розробки програмного забезпечення та драйверів для взаємодії зі смарт пристроями через різні інтерфейси. В дисципліні значна увага приділена безпеці зв'язку та проблемах, пов'язаних зі несанкціонованим доступом до системи. В результаті вивчення цієї дисципліни студенти отримують необхідні знання та навички для роботи з вбудованими системами і смарт-пристроями, де забезпечення ефективного та безпечного зв'язку є критичним.
Опис: Вступ до дисципліни «Модулі зв'язку вбудованих систем і смарт пристроїв». Модулі зв’язку для бездротових мереж. Модулі зв’язку для мобільних мереж. Інші модулі зв'язку. Інтеграція модулів зв'язку. Застосування модулів зв'язку. Проектування та розробка засобів зв'язку. Застосування модулів зв'язку у реальних проектах.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: вибіркове усне опитування перед початком занять; оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення. Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, проходження тестів у ВНС; підсумковий контроль (60%): екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Книги: 1. Ziemer R. E. Principles of Communication: Systems, Modulation and Noise / R. E. Ziemer, W. H. Tranter. – United States of America: Thomson Digital, 2014. – 746 с. – (7th Edition). Онлайн-курси та вебінари: 1. Prometheus: "Основи розробки вбудованих систем" на Prometheus.org.ua. 2. GeekBrains: "Вбудовані системи" на Geekbrains.ua. 3. Coursera: "Digital Signal Processing" by Ecole Polytechnique Federale de Lausanne. 4. edX: "Fundamentals of Communication Systems" by Ecole Polytechnique Federale de Lausanne. 5. Udemy: "Wireless Communication Systems: A Comprehensive Approach" by Ashraf Salem. Інформаційні ресурси: 1. Сайт проекту "Вбудовані системи" на embedded-systems.org.ua. 2. Блог "Блог ІТ Шляхи" на itshliahy.com.ua. 3. IEEE Communications Society: www.comsoc.org. 4. Electronics Notes: www.electronics-notes.com. 5. RF Wireless World: www.rfwireless-world.com.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Модулі зв'язку вбудованих систем і смарт пристроїв (курсова робота)

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.10.E.132
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Радіоелектронних технологій інформаційних систем
Лектор: к.т.н., доцент Сторож Володимир Георгійович к.т.н., доцент Фабіровський Сергій Євгенович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсової роботи є поглиблення теоретичних знань, і практичних навиків, набутих під час вивчення теоретичних та практичних курсів, оволодіння сучасними методами наукових досліджень, здобуття навиків самостійного пошуку необхідних даних у літературі, збору та обробки матеріалів.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів. ФКС10.2. Здатність проєктувати та інтегрувати мікропроцесорні платформи й смарт-пристрої, використовуючи спеціалізовані середовища розробки і враховуючи галузеві особливості їх застосування.
Результати навчання: ПРН10.2. Здатність проєктувати модулі зв’язку у вбудованих системах і смарт-пристроях (Bluetooth, Wi-Fi, LoRaWAN, ZigBee тощо) та забезпечувати безперебійну роботу й безпеку даних. КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Проектування радіотехнічних систем; Вбудовані пристрої у радіоелектронних системах; Проектування телекомунікаційних систем та мереж. Супутні навчальні дисципліни: Модулі зв'язку вбудованих систем і смарт пристроїв Системи радіозв'язку та передавання інформації Захист інформації у смарт-пристроях і системах Апаратно-програмне забезпечення телерадіоінформаційних технологій
Короткий зміст навчальної програми: В процесі вивчення навчальної дисципліни студенти ознайомлюються з принципами, протоколами і технологіями, які використовуються для забезпечення зв'язку між вбудованими системами та смарт пристроями. Студенти детально вивчають архітектуру вбудованих систем і різні протоколи зв'язку, такі як UART, SPI, I2C, Bluetooth, Wi-Fi, Ethernet тощо. Вони набувають навичок розробки програмного забезпечення та драйверів для взаємодії зі смарт пристроями через різні інтерфейси. В дисципліні значна увага приділена безпеці зв'язку та проблемах, пов'язаних зі несанкціонованим доступом до системи. В результаті вивчення цієї дисципліни студенти отримують необхідні знання та навички для роботи з вбудованими системами і смарт-пристроями, де забезпечення ефективного та безпечного зв'язку є критичним.
Опис: Методологія виконання курсової роботи з дисципліни модулі зв'язку вбудованих систем і смарт пристроїв. Основні вимоги. Ознайомлення з літературними джерелами.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль - у формі перевірки викладачем частин курсової роботи згідно з описом етапів виконання курсової роботи – 60%; Підсумковий контроль - у формі захисту курсової роботи – 40%.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - у формі перевірки викладачем частин курсової роботи згідно з описом етапів виконання курсової роботи. Підсумковий контроль - у формі захисту курсової роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Книги: 1. Ziemer R. E. Principles of Communication: Systems, Modulation and Noise / R. E. Ziemer, W. H. Tranter. – United States of America: Thomson Digital, 2014. – 746 с. – (7th Edition). Онлайн-курси та вебінари: 1. Prometheus: "Основи розробки вбудованих систем" на Prometheus.org.ua. 2. GeekBrains: "Вбудовані системи" на Geekbrains.ua. 3. Coursera: "Digital Signal Processing" by Ecole Polytechnique Federale de Lausanne. 4. edX: "Fundamentals of Communication Systems" by Ecole Polytechnique Federale de Lausanne. 5. Udemy: "Wireless Communication Systems: A Comprehensive Approach" by Ashraf Salem. Інформаційні ресурси: 1. Сайт проекту "Вбудовані системи" на embedded-systems.org.ua. 2. Блог "Блог ІТ Шляхи" на itshliahy.com.ua. 3. IEEE Communications Society: www.comsoc.org. 4. Electronics Notes: www.electronics-notes.com. 5. RF Wireless World: www.rfwireless-world.com.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).