Модулі зв'язку вбудованих систем і смарт пристроїв

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.10.E.130
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Радіоелектронних технологій інформаційних систем
Лектор: к.т.н., доцент Сторож Володимир Георгійович к.т.н., доцент Фабіровський Сергій Євгенович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає в ознайомленні студентів з основними принципами, протоколами і технологіями, які використовуються для забезпечення зв'язку між вбудованими системами та смарт-пристроями. Студенти мають отримати розуміння принципів зв'язку та навички розробки, необхідні для успішної роботи з такими системами.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів. ФКС10.2. Здатність проєктувати та інтегрувати мікропроцесорні платформи й смарт-пристрої, використовуючи спеціалізовані середовища розробки і враховуючи галузеві особливості їх застосування.
Результати навчання: ПРН10.2. Здатність проєктувати модулі зв’язку у вбудованих системах і смарт-пристроях (Bluetooth, Wi-Fi, LoRaWAN, ZigBee тощо) та забезпечувати безперебійну роботу й безпеку даних. КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Проектування радіотехнічних систем; Вбудовані пристрої у радіоелектронних системах; Проектування телекомунікаційних систем та мереж. Супутні навчальні дисципліни: Системи радіозв'язку та передавання інформації Захист інформації у смарт-пристроях і системах Апаратно-програмне забезпечення телерадіоінформаційних технологій
Короткий зміст навчальної програми: В процесі вивчення навчальної дисципліни студенти ознайомлюються з принципами, протоколами і технологіями, які використовуються для забезпечення зв'язку між вбудованими системами та смарт пристроями. Студенти детально вивчають архітектуру вбудованих систем і різні протоколи зв'язку, такі як UART, SPI, I2C, Bluetooth, Wi-Fi, Ethernet тощо. Вони набувають навичок розробки програмного забезпечення та драйверів для взаємодії зі смарт пристроями через різні інтерфейси. В дисципліні значна увага приділена безпеці зв'язку та проблемах, пов'язаних зі несанкціонованим доступом до системи. В результаті вивчення цієї дисципліни студенти отримують необхідні знання та навички для роботи з вбудованими системами і смарт-пристроями, де забезпечення ефективного та безпечного зв'язку є критичним.
Опис: Вступ до дисципліни «Модулі зв'язку вбудованих систем і смарт пристроїв». Модулі зв’язку для бездротових мереж. Модулі зв’язку для мобільних мереж. Інші модулі зв'язку. Інтеграція модулів зв'язку. Застосування модулів зв'язку. Проектування та розробка засобів зв'язку. Застосування модулів зв'язку у реальних проектах.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: вибіркове усне опитування перед початком занять; оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення. Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, проходження тестів у ВНС; підсумковий контроль (60%): екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Книги: 1. Ziemer R. E. Principles of Communication: Systems, Modulation and Noise / R. E. Ziemer, W. H. Tranter. – United States of America: Thomson Digital, 2014. – 746 с. – (7th Edition). Онлайн-курси та вебінари: 1. Prometheus: "Основи розробки вбудованих систем" на Prometheus.org.ua. 2. GeekBrains: "Вбудовані системи" на Geekbrains.ua. 3. Coursera: "Digital Signal Processing" by Ecole Polytechnique Federale de Lausanne. 4. edX: "Fundamentals of Communication Systems" by Ecole Polytechnique Federale de Lausanne. 5. Udemy: "Wireless Communication Systems: A Comprehensive Approach" by Ashraf Salem. Інформаційні ресурси: 1. Сайт проекту "Вбудовані системи" на embedded-systems.org.ua. 2. Блог "Блог ІТ Шляхи" на itshliahy.com.ua. 3. IEEE Communications Society: www.comsoc.org. 4. Electronics Notes: www.electronics-notes.com. 5. RF Wireless World: www.rfwireless-world.com.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Модулі зв'язку вбудованих систем і смарт пристроїв (курсова робота)

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.10.E.132
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Радіоелектронних технологій інформаційних систем
Лектор: к.т.н., доцент Сторож Володимир Георгійович к.т.н., доцент Фабіровський Сергій Євгенович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсової роботи є поглиблення теоретичних знань, і практичних навиків, набутих під час вивчення теоретичних та практичних курсів, оволодіння сучасними методами наукових досліджень, здобуття навиків самостійного пошуку необхідних даних у літературі, збору та обробки матеріалів.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів. ФКС10.2. Здатність проєктувати та інтегрувати мікропроцесорні платформи й смарт-пристрої, використовуючи спеціалізовані середовища розробки і враховуючи галузеві особливості їх застосування.
Результати навчання: ПРН10.2. Здатність проєктувати модулі зв’язку у вбудованих системах і смарт-пристроях (Bluetooth, Wi-Fi, LoRaWAN, ZigBee тощо) та забезпечувати безперебійну роботу й безпеку даних. КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Проектування радіотехнічних систем; Вбудовані пристрої у радіоелектронних системах; Проектування телекомунікаційних систем та мереж. Супутні навчальні дисципліни: Модулі зв'язку вбудованих систем і смарт пристроїв Системи радіозв'язку та передавання інформації Захист інформації у смарт-пристроях і системах Апаратно-програмне забезпечення телерадіоінформаційних технологій
Короткий зміст навчальної програми: В процесі вивчення навчальної дисципліни студенти ознайомлюються з принципами, протоколами і технологіями, які використовуються для забезпечення зв'язку між вбудованими системами та смарт пристроями. Студенти детально вивчають архітектуру вбудованих систем і різні протоколи зв'язку, такі як UART, SPI, I2C, Bluetooth, Wi-Fi, Ethernet тощо. Вони набувають навичок розробки програмного забезпечення та драйверів для взаємодії зі смарт пристроями через різні інтерфейси. В дисципліні значна увага приділена безпеці зв'язку та проблемах, пов'язаних зі несанкціонованим доступом до системи. В результаті вивчення цієї дисципліни студенти отримують необхідні знання та навички для роботи з вбудованими системами і смарт-пристроями, де забезпечення ефективного та безпечного зв'язку є критичним.
Опис: Методологія виконання курсової роботи з дисципліни модулі зв'язку вбудованих систем і смарт пристроїв. Основні вимоги. Ознайомлення з літературними джерелами.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль - у формі перевірки викладачем частин курсової роботи згідно з описом етапів виконання курсової роботи – 60%; Підсумковий контроль - у формі захисту курсової роботи – 40%.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - у формі перевірки викладачем частин курсової роботи згідно з описом етапів виконання курсової роботи. Підсумковий контроль - у формі захисту курсової роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Книги: 1. Ziemer R. E. Principles of Communication: Systems, Modulation and Noise / R. E. Ziemer, W. H. Tranter. – United States of America: Thomson Digital, 2014. – 746 с. – (7th Edition). Онлайн-курси та вебінари: 1. Prometheus: "Основи розробки вбудованих систем" на Prometheus.org.ua. 2. GeekBrains: "Вбудовані системи" на Geekbrains.ua. 3. Coursera: "Digital Signal Processing" by Ecole Polytechnique Federale de Lausanne. 4. edX: "Fundamentals of Communication Systems" by Ecole Polytechnique Federale de Lausanne. 5. Udemy: "Wireless Communication Systems: A Comprehensive Approach" by Ashraf Salem. Інформаційні ресурси: 1. Сайт проекту "Вбудовані системи" на embedded-systems.org.ua. 2. Блог "Блог ІТ Шляхи" на itshliahy.com.ua. 3. IEEE Communications Society: www.comsoc.org. 4. Electronics Notes: www.electronics-notes.com. 5. RF Wireless World: www.rfwireless-world.com.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).