Технології розробки програмних платформ
Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.01.O.009
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційно-комунікаційних технологій
Лектор: Думич Степан Степанович
Максимюк Тарас Андрійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
ІНТ Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів.
ФКС 1.3. Здатність використовувати програмні платформи інфокомунікацій для створення, інтеграції та підтримки розподілених сервісних рішень.
ФКС 1.4. Здатність розробляти та впроваджувати спеціалізовані програмні комплекси, застосовуючи сучасні середовища, фреймворки й інструменти розробки.
Результати навчання: ПРН1.2. Знання технологій розробки програмних платформ для створення сервісних рішень у телекомунікаційних системах.
КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Теорія побудови та протоколи інфокомунікаційних мереж
Технології мереж мобільного зв’язку
Системне програмування інфокомунікацій
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Технології розробки програмних платформ" є однією із головних розділів університетського курсу інженерно-технічної підготовки студентів та належить до числа базових дисциплін при підготовці фахівців в галузі інформаційно-комунікаційних систем та мереж. В дисципліні викладено особливості технологій JavaServer Pages, JavaServer Faces, JavaFX, Apache Struts та Spring Framework, наведено практичні приклади створення та разгортання веб-додатків для телекомунікаційних систем.
Під час вивчення теоретичного курсу і виконання лабораторних робіт студенти набувають теоретичних знань і практичних навичок роботи з технологіями JavaServer Pages, JavaServer Faces, JavaFX, Apache Struts та Spring Framework, що передбачає формування та розвиток у студентів загальних та фахових компетентностей щодо постановки технічного завдання та знаходження методики його вирішення.
Опис: 1. Предмет та завдання навчальної дисципліни «Технології розробки програмних платформ».
2. Сучасний стан сфери виробництва програмних засобів
3. Сучасні технології проектування програмного забезпечення.
4. Архітектура програмних систем.
5. Управління ризиками при розробленні програмного забезпечення.
6. Формальні специфікації програмного забезпечення.
7. Методи та засоби колективного розроблення програмного забезпечення
8. Оцінка трудомісткості розроблення програмного забезпечення
9. Методи та засоби оцінки якості програмного забезпечення
Лабораторні роботи:
№1. Ознайомлення з особливостями технологій JavaServer Pages, JavaServer Faces, JavaFX, Apache Struts та Spring Framework
№2. Створення веб-додатків за технологією JavaServer Pages (JSP)
№3. Створення об’єктів view-технології JavaServer Faces (JSF)
№4. Створення додатків за технологією JavaFX
№5. Створення додатків за Spring Framework.
Методи та критерії оцінювання: Тестування за пройденими темами (у віртуальному навчальному середовищі). Захист лабораторних робіт у вигляді опитування за оформленими звітами. Екзаменаційний контроль (письмова компонента - теоретичні питання та розрахункові задачі, усна компонента - опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Тестування за пройденими темами – 40 балів
(вказуються різні форми поточного контролю та максимальні бали за виконані завдання)
Екзаменаційний контроль:
письмова компонента - 30 балів
усна компонента - 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
Конспект лекцій з дисципліни «Технології розробки програмних платформ»,
Методичні вказівки до лабораторного практикуму з дисципліни «Технології розробки програмних платформ».
Рекомендована література
Базова
1. Васильєв О. М., "Програмування мовою Java", Bohdan Books, 2022, 696 c.
2. Sierra K., Bates B., Gee T., "Head First Java", O'Reilly Media, 2022, (754)
3. Mikael Olsson, "Java 17 Quick Syntax Reference: A Pocket Guide to the Language, APIs, and Libraries," Apress, 2021
4. Horstmann C., "Core Java for the Impatient", Addison Wesley Professional, 2022, (576)
5. Loy M., Niemeyer P., Leuck D., "Learning Java", O'Reilly Media, 2023, (552)
Допоміжна
1. Duldulao D.B., Villafranca S.R., "Spring Boot and Angular: Hands-on full stack web development with Java, Spring, and Angular", Packt Publishing, 2022, (438)
2. Fugaro L., Vocale M., "Hands-On Cloud-Native Microservices with Jakarta EE: Build scalable and reactive microservices with Docker, Kubernetes, and OpenShift", Packt Publishing, 2019, (352)
3. Bakliwal S., "Hands-on Application Development using Spring Boot: Building Modern Cloud Native Applications by Learning RESTFul API, Microservices, CRUD Operations, Unit Testing, and Deployment (English Edition)", BPB Publications, 2021, (348)
4. Wengner M., Souza B., "Practical Design Patterns for Java Developers: Hone your software design skills by implementing popular design patterns in Java", Packt Publishing, 2023, (266)
5. Schildt H., "Java: The Complete Reference, Twelfth Edition", McGraw Hill LLC, 2021, (1245)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).