Проєктування радіочастотних пристроїв дистанційного контролю

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.07.E.100
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Програмно-апаратних систем інфокомунікацій
Лектор: Ст. викл., к.т.н. Алтунін Сергій Ігорович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни – дати студентам основні поняття про фізичні основи, технічні характеристики та інформаційні засади цифрових мереж з мікрохвильовими та оптичними носіями.
Завдання: інтегральна компетентність: ІНТ Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів. фахові компетентності: ФКС 7.3. Здатність розробляти та випробовувати радіочастотні пристрої дистанційного контролю, враховуючи принципи функціонування й особливості взаємодії в телекомунікаційних системах.
Результати навчання: ПРН7.3. Здатність розробляти радіочастотні пристрої дистанційного контролю (RFID, сенсорні вузли, радіомодулі), оцінювати їх електромагнітну сумісність та оптимізувати енергоспоживання. ПРН7.5. Здатність забезпечувати відповідність проєктів чинним стандартам та вимогам (включно з безпекою, екологічністю, ергономічністю). КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи теорії електричних кіл Сигнали в інформаційних системах Аналогова схемотехніка
Короткий зміст навчальної програми: У курсі “Проектування радіочастотних пристроїв дистанційного контролю” (ПРПДК) викладаються фізико-технічні та інформаційні основи сучасних цифрових мереж з мікрохвильовими та оптичними носіями.
Опис: 1. Мета та задачі курсу. 2. Концепція Інтернету речей. 3. Концепція розумного будинку. 4. Сучасна номенклатура первинних джерел інформаційних сигналів (давачів). 5. Сучасна номенклатура виконавчих пристроїв. 6. Особливості керування динамічними об’єктами. 7. Особливості використання радіоканалу. 8. Протоколи та інтерфейси дистанційного контролю. 9. Децентралізована організація інформаційних потоків. 10. Централізована організація інформаційних потоків. 11. Охоронні системи спостереження та сигналізації. 12. Безпека інформації у відкритих радіоканалах систем дистанційного контролю. 13. Перспективи розвитку радіочастотних пристроїв та систем дистанційного контролю
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання студентів здійснюють на лабораторних заняттях шляхом перевірки виконання індивідуальних лабораторних завдань. Семестровий контроль здійснюють шляхом перевірки індивідуальних письмових робіт, виконаних згідно з розкладом семестрового контролю, та вибіркового усного опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль: виконання практичних робіт (30%); • підсумковий контроль: контрольний захід (екзамен) письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Бондарєв А.П., Мандзій Б.А., Матвійчук Я.М. Радіо-оптичні тракти безпровідних інформаційних мереж. Навчальний посібник. Вид. НУ «Львівська політехніка», 2005, - 52 с Лабораторний практикум з дисципліни "Проектування програмно-апаратних систем". 2. Бондарєв А.П., Мандзій Б.А., Давіденко С.В. Пристрої цифрових систем стільникового зв’язку. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 224с. 3. Бенч А.Я., Бондарєв А.П., Маньковського С.В. Проектування програмно-апаратних засобів. Конспект лекцій.для студентів спеціальності “Телекомунікації та радіотехніка”. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2017. –70 с Рекомендована література Базова 1. Климаш М.М., Пелішок В.О., Михайленич П.М. Технології мобільного звязку. Навчальний посібник. Львів, 2007., - 615 с. 2. Климаш М.М., Пелішок В.О. Проектування ефективних систем безпровідного зв’язку. - Львів, 2010., - 232 с. 3. В. М. Ванько, Є. С. Поліщук, М. М. Дорожовець, В. О. Яцук, Ю. В. Яцук. Вимірювальні перетворювачі (сенсори). Підручник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. 584 с. Допоміжна 1. Бабак В.П., Наритник Т.М., Куц Ю.В., Казимиренко В.Я. Обробка сигналів у радіоканалах цифрових систем прдавання інформації: Навч. посібник. – К.: Книжкове видавництво НАУ, 2005. – 476 с. 2. Климаш М.М., Лаврів О.А., Бак Р.І. Оптичні та радіоканали телекомунікацій. Навчальний посібник. Львів, 2010., - 424 с.) 3. Perry Lea. IoT and Edge Computing for Architects. Second Edition. Birminghan-Mumbai:Packt Publishing, 2020., - 606 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктування радіочастотних пристроїв дистанційного контролю (курсовий проєкт)

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.07.E.102
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Програмно-апаратних систем інфокомунікацій
Лектор: Ст. викл., к.т.н. Алтунін Сергій Ігорович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою виконання курсової роботи є виявлення залежності характеристик спектру кодованого радіосигналу від зміни інформаційної послідовності та типу кодування, а також структурне проектування автоматизованого програмно-апаратного пристрою або системи заданого призначення.
Завдання: інтегральна компетентність: ІНТ Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів. фахові компетентності: ФКС 7.3. Здатність розробляти та випробовувати радіочастотні пристрої дистанційного контролю, враховуючи принципи функціонування й особливості взаємодії в телекомунікаційних системах.
Результати навчання: У результаті виконання курсової роботи здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРН7.3. Здатність розробляти радіочастотні пристрої дистанційного контролю (RFID, сенсорні вузли, радіомодулі), оцінювати їх електромагнітну сумісність та оптимізувати енергоспоживання. ПРН7.5. Здатність забезпечувати відповідність проєктів чинним стандартам та вимогам (включно з безпекою, екологічністю, ергономічністю). КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи теорії електричних кіл; Сигнали в інформаційних системах; Модуляція і детектування; Види модуляції. Спектральне представлення цифрових сигналів.
Короткий зміст навчальної програми: Програма курсової роботи з навчальної дисципліни “ Проектування радіочастотних пристроїв дистанційного контролю” укладена для студентів інституту телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки, які навчаються за спеціальністю Телекомунікації та радіотехніка. Курсова робота з дисципліни "Проектування радіочастотних пристроїв дистанційного контролю" покликана визначити та закріпити основні принципи розробки цілісної радіоелектронної та телекомунікаційної апаратури на прикладі структурного проектування автоматизованого програмно-апаратного пристрою або системи заданого призначення. Знання, отримані студентами при вивченні курсу ПРПДК, використовуються під час дипломного проектування.
Опис: Ознайомлення з завданням, методологією виконання курсового проекту (роботи) та уточнення варіанту завдання; Формування інформаційних послідовностей згідно з індивідуальним варіантом завдання; Формування графіків часових залежностей кодованих радіосигналів для кожного способу кодування; Розрахунок амплітудних спектрів для усіх сформованих послідовностей; Формування висновків щодо залежності спектру від зміни послідовності та способу кодування; Пошук інформації про заданий варіантом тип автоматизованої системи чи пристрою; Побудова структурної схеми автоматизованої системи чи пристрою; Опис ключових вузлів пристрою чи системи та взаємозв’язків між ними і пояснення принципу їх роботи; Захист курсової роботи.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль у формі перевірки частин курсового проекту (роботи). 2. Підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту (роботи).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 60 балів Захист роботи - 40 балів ЗАГАЛОМ - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бондарєв А.П., Мандзій Б.А., Матвійчук Я.М. Радіо-оптичні тракти безпровідних інформаційних мереж. Навчальний посібник. Вид. НУ «Львівська політехніка», 2005, - 52 с. 2. Бондарєв А.П., Мандзій Б.А., Давіденко С.В. Пристрої цифрових систем стільникового зв’язку. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 224с. 3. Бенч А.Я., Бондарєв А.П., Маньковського С.В. Проектування програмно-апаратних засобів. Конспект лекцій.для студентів спеціальності “Телекомунікації та радіотехніка”. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2017. –70 с. Базова 1. Климаш М.М., Пелішок В.О., Михайленич П.М. Технології мобільного звязку. Навчальний посібник. Львів, 2007., - 615 с. 2. Климаш М.М., Пелішок В.О. Проектування ефективних систем безпровідного зв’язку. - Львів, 2010., - 232 с. 3. В. М. Ванько, Є. С. Поліщук, М. М. Дорожовець, В. О. Яцук, Ю. В. Яцук. Вимірювальні перетворювачі (сенсори). Підручник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. 584 с. Допоміжна 1. Бабак В.П., Наритник Т.М., Куц Ю.В., Казимиренко В.Я. Обробка сигналів у радіоканалах цифрових систем прдавання інформації: Навч. посібник. – К.: Книжкове видавництво НАУ, 2005. – 476 с. 2. Климаш М.М., Лаврів О.А., Бак Р.І. Оптичні та радіоканали телекомунікацій. Навчальний посібник. Львів, 2010., - 424 с. 3.Perry Lea. IoT and Edge Computing for Architects. Second Edition. Birminghan-Mumbai:Packt Publishing, 2020., - 606 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).