Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.00.O.026
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Програмно-апаратних систем інфокомунікацій
Лектор: К.т.н., доцент Шкілюк Олександр Петрович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів.
Загальні компетентності:
ЗК3. Здатність приймати управлінські рішення, керувати проєктами та організовувати роботу колективу, беручи на себе відповідальність за результати діяльності й здійснюючи економічне обґрунтування (за потреби).
ЗК4. Здатність застосовувати наукові методи, планувати й проводити експерименти, інтерпретувати результати досліджень та формулювати висновки.
ЗК5. Здатність шукати, перевіряти й критично аналізувати інформацію з різних джерел, доповнювати та синтезувати відсутні дані в умовах неповної або невизначеної інформації.
ФКС 7.1. Здатність застосовувати сучасні методи забезпечення надійності великих радіотехнічних і інформаційних систем, включно з аналізом, синтезом і оптимізацією апаратно-програмних рішень.
ФКС 7.2. Здатність проєктувати та впроваджувати цифрові системи й засоби організації інформаційних мереж у радіотехнічних комплексах, забезпечуючи ефективну інтеграцію та експлуатацію.
ФКС 7.3. Здатність розробляти та випробовувати радіочастотні пристрої дистанційного контролю, враховуючи принципи функціонування й особливості взаємодії в телекомунікаційних системах.
ФКС 7.4. Здатність використовувати автоматизовані системи проєктування для створення радіоелектронних пристроїв, забезпечуючи оптимальні параметри й відповідність сучасним
стандартам галузі.
Результати навчання: ПРН7.1. Вміння застосовувати сучасні методи забезпечення надійності великих радіоелектронних систем, проводити їх діагностику та прогнозування відмов, розробляти плани резервування та відновлення .
ПРН7.2. Здатність проєктувати та впроваджувати цифрові системи й засоби організації інформаційних мереж, і обирати апаратно-програмні рішення для підвищення пропускної здатності та безпеки.
ПРН7.3. Здатність розробляти радіочастотні пристрої дистанційного контролю (RFID, сенсорні вузли, радіомодулі), оцінювати їх електромагнітну сумісність та оптимізувати енергоспоживання.
ПРН7.4. Знання автоматизованих систем проєктування (СAD/EDA) для моделювання й конструювання радіоелектронних пристроїв.
ПРН7.5. Здатність забезпечувати відповідність проєктів чинним стандартам та вимогам (включно з безпекою, екологічністю, ергономічністю).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Доступ до практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи передбачає успішне завершення всіх дисциплін спеціальності.
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи студентів є
найважливішою складовою підготовки й атестації фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи – обов’язкова компонента освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки магістрів. Вона є важливою та обов’язковою ланкою освітнього процесу і дає змогу закріпити знання і навички за спеціальністю, здобуті під час вивчення теоретичних курсів, забезпечити набуття фахових компетентностей студентів, здатності до самостійного навчання та
проведення наукових робіт і розробок та/або проектно-конструкторських робіт, аналізу результатів і підготовки до їх оприлюднення, а також забезпечення конкурентоспроможності випускників при їх працевлаштуванні на українському та міжнародному ринках праці. Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи є завершальним етапом навчального процесу, її повинні пройти студенти, що завершили
курс теоретичного навчання за вказаною спеціальністю незалежно від форми навчання.
Опис: Методична специфіка практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи відрізняється від навчальної діяльності студента. Фактична діяльність студента на базі практики позначена його високою самостійністю. Перебуваючи в колективі підприємства, студент повинен в першу чергу «вписатися» в колектив, знайти взаєморозуміння з керівником практики від підприємства. Для виконання отриманого індивідуального завдання потрібно записатись в технічну бібліотеку чи бюро технічної інформації підприємства і виконувати їх вимоги, за необхідності зробити ксерокопії документів чи графічного матеріалу, отримати дозвіл на це відповідальної особи оскільки є ряд документів, які представляють виробничу чи комерційну таємницю.
Всі свої дії на базі практики студент повинен погоджувати з керівником практики від підприємства, при необхідності звернутись до керівника практики від кафедри щодо вирішення того чи іншого питання.
Методи та критерії оцінювання: Результати практики оцінюються в ході захисту звіту з практики. Оцінювання роботи студентів під час усіх видів практики здійснює керівник практики від бази практики (подає коротку характеристику роботи студента та рекомендовану оцінку за 100-бальною шкалою), керівник практики від університету (оцінює рівень виконання програми, передбаченої кожним видом практики, наявність та правильність ведення звітних документів, старанність при виконанні обов’язків студента-практиканта) та спеціальна комісія, яка формується із керівників практики від університету, викладачів кафедри та представників баз практики для заслуховування звітів студентів про результати практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Результати практики оцінюються в ході захисту звіту з практики. Оцінювання роботи студентів під час усіх видів практики здійснює керівник практики від бази практики (подає коротку характеристику роботи студента та рекомендовану оцінку за 100-бальною шкалою), керівник практики від університету (оцінює рівень виконання програми, передбаченої кожним видом практики, наявність та правильність ведення
звітних документів, старанність при виконанні обов’язків студента-практиканта) та спеціальна комісія, яка формується із керівників практики від університету, викладачів кафедри та представників баз практики для заслуховування звітів студентів про результати практики.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методичні рекомендації щодо складання програм практики студентів другого магістерського рівня вищої освіти, які навчаються за освітньо-науковими програмами / Укл.: Гладун С.О., Логуш О.І., – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020 – 22 с.
2. Методичні рекомендації до організації до проведення видів практики для студентів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальностей: «Біомедична інженерія», «Авіоніки» та «Телекомунікації і радіотехніка» (спеціалізацій «Технології та засоби телекомунікацій», «Радіоелектронні апарати та засоби») / Укл.: Гліненко Л.К., Гадьо І.В., Лозинський В.І. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2018. – 40 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.00.O.024
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Голобуд Богдан Іванович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: В результаті проходження практики студенти повинні набути таких компетентностей: ІІнтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів.. Загальні компетентності: ЗК3. Здатність приймати управлінські рішення, керувати проєктами та організовувати роботу колективу, беручи на себе відповідальність за результати діяльності й здійснюючи економічне обґрунтування (за потреби). ЗК4. Здатність застосовувати наукові методи, планувати й проводити експерименти, інтерпретувати результати досліджень та формулювати висновки. ЗК5. Здатність шукати, перевіряти й критично аналізувати інформацію з різних джерел, доповнювати та синтезувати відсутні дані в умовах неповної або невизначеної інформації. Фахові компетентності: ФК1. Здатність застосовувати фундаментальні знання з фізики та математики для аналізу та розв’язання складних задач у сфері електронних комунікацій і радіотехніки. ФК2. Здатність проєктувати, моделювати та досліджувати радіотехнічні системи й пристрої, зважаючи на вимоги надійності, завадостійкості та електромагнітної сумісності. ФК3. Здатність створювати і впроваджувати телекомунікаційні системи та мережі, обираючи оптимальні протоколи, архітектуру та засоби маршрутизації, з урахуванням стандартів галузі й перспективних технологій. ФК4. Здатність забезпечувати надійність, стійкість до відмов і кібербезпеку інформаційних і телекомунікаційних систем, застосовуючи сучасні методи діагностики, резервування, шифрування та підвищення живучості мереж. ФК5. Здатність використовувати спеціалізовані програмно-апаратні методи для підвищення ефективності передачі й приймання інформації в радіотехнічних і телекомунікаційних комплексах. ФК6. Здатність планувати й реалізовувати наукові дослідження у галузі радіотехніки та телекомунікацій, застосовуючи методи експерименту, статистичного аналізу й математичного моделювання, а також презентувати отримані результати у формі наукових публікацій, доповідей, патентів. ФК7. Здатність інтегрувати сучасні технології у телекомунікаційні системи, проектуючи інноваційні рішення та оцінюючи їх техніко-економічну доцільність. ФК8. Здатність упроваджувати інженерний проєктний підхід під час розроблення чи модернізації електронних комунікаційних і радіотехнічних систем, враховуючи економічні, екологічні та соціальні аспекти, а також вимоги профільних стандартів і нормативів. ФК9. Вміння знаходити, аналізувати та використовувати технічну літературу та інформаційні ресурси для вирішення професійних задач і проведення наукових досліджень. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКС) формуються відповідно до вибіркового блоку ОНП.
Результати навчання: Програмні результати навчання: ПР3. Навички застосовування спеціалізованих методів та інструментів для розв’язання складних інженерних і наукових задач у сфері телекомунікацій та радіотехніки, спрямованих на розвиток нових знань та інноваційних рішень. ПР5. Вміння обґрунтовувати та приймати рішення в нових або незнайомих середовищах за умов неповної/обмеженої інформації, передбачаючи можливі ризики й наслідки в контексті соціальної та етичної відповідальності. ПРН1.1. Вміння аналізувати та проєктувати інфокомунікаційні мережі, обирати оптимальні архітектурні рішення з урахуванням топології, протоколів передавання даних та вимог до пропускної здатності. ПРН1.2. Знання технологій розробки програмних платформ для створення сервісних рішень у телекомунікаційних системах. ПРН1.3. Вміння розгортати та адмініструвати розподілені сервісні системи, використовуючи Cloud-технології та контейнери (Docker, Kubernetes тощо) для підвищення масштабованості й надійності. ПРН1.4. Здатність оцінювати ефективність та безпеку технологій мереж мобільного зв’язку, у тому числі 4G/5G, планувати параметри мережі з урахуванням радіоресурсів, завадостійкості та QoS. ПРН1.5. Вміння проєктувати телекомунікаційні системи та мережі, розробляти технічну документацію й проводити їх інтеграцію в існуючу інфраструктуру. ПРН2.1. Здатність критично оцінювати структуру глобальної інформаційної інфраструктури (Global Information Infrastructure), розуміти принципи її побудови та глобальних протоколів . ПРН2.2. Вміння здійснювати системне адміністрування телекомунікаційних мереж, забезпечувати їх конфігурацію, моніторинг, безпеку та безперебійне функціонування . ПРН2.3. Вміння інтегрувати технології Інтернету речей (IoT) та повсюдного комп’ютингу у наявні телекомунікаційні системи, враховуючи обмеженість ресурсів і потребу в захисті даних . ПРН2.4. Вміння проєктувати та оптимізувати гетерогенні мережі мобільного зв’язку (4G/5G/Wi-Fi), застосовувати багаторівневі протоколи й методи взаємодії різних безпроводових технологій. ПРН2.5. Здатсність розробляти та впроваджувати комплексні проєкти з модернізації телекомунікаційних систем і мереж, визначати економічну доцільність пропонованих рішень. Комунікація (КОМ): КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо; КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні. Автономія і відповідальність (АіВ): АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; АіВ 4. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: До практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи залучені усі освітні компоненти освітньо-професійної програми
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи студентів є найважливішою складовою підготовки й атестації фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 172 "Електронні комунікації та радіотехніка". Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи – обов’язкова компонента освітньо-професійних програм підготовки магістрів. Вона є важливою та обов’язковою ланкою освітнього процесу і дає змогу закріпити знання і навички за спеціальністю, здобуті під час вивчення теоретичних курсів, забезпечити набуття фахових компетентностей студентів, здатності до самостійного навчання та проведення наукових робіт і розробок та/або проектно-конструкторських робіт, аналізу результатів і підготовки до їх оприлюднення, а також забезпечення конкурентоспроможності випускників при їх працевлаштуванні на українському та міжнародному ринках праці.
Опис: 1. МЕТА І ЗАВДАННЯ ПРАКТИКИ. РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ 1.1. Програмні компетентності 1.2. Програмні результати проходження практики. 2. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАКТИКИ 2.1. Етапи організації практики 2.2. Обов’язки керівника практики від кафедри 2.3. Основні обов'язки керівника практики від підприємства 2.4. Права і обов’язки студентів 3. ЗМІСТ ПРАКТИКИ 3.1. Індивідуальні завдання 3.2. Заняття під час практики 3.3. Навчальні посібники 3.4. Методичні рекомендації 4. ВИМОГИ ДО ЗВІТУ ПО ПРАКТИЦІ 5. ФОРМИ І МЕТОДИ КОНТРОЛЮ. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ 6. ПОЛІТИКА ЩОДО АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
Методи та критерії оцінювання: Методи та критерії оцінювання: Результати практики оцінюються в ході захисту звіту з практики. Оцінювання роботи студентів під час усіх видів практики здійснює керівник практики від бази практики (подає коротку характеристику роботи студента та рекомендовану оцінку за 100-бальною шкалою), керівник практики від університету (оцінює рівень виконання програми, передбаченої кожним видом практики, наявність та правильність ведення звітних документів, старанність при виконанні обов’язків студента-практиканта) та спеціальна комісія, яка формується із керівників практики від університету, викладачів кафедри та представників баз практики для заслуховування звітів студентів про результати практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка “відмінно” (88 – 100 балів) виставляється в тому випадку, якщо студент виконав програму практики і індивідуальне завдання у повному обсязі і на захисті звіту показує: - виконав роботу самостійно, на високому науково-теоретичному рівні, яка відображає глибокі теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як науковця; - оволодів методами науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, творчого осмислення, систематично викладу, формулювання висновків; - показав критичне ставлення до джерел і літератури, продемонстрував наукову новизну, сформулював власні пропозиції і практичні рекомендації; - вільно орієнтується в навчально-методичній літературі і наданій на практиці документації, - звіт виконаний на основі самостійно отриманих даних, написаний грамотно мовою, з використаннням коректної наукової термінології, оформлена згідно з вимогами до звіту, - у щоденнику практики керівником від кафедри дана оцінка “відмінно”, а керівником практики від підприємства – не менш як “дуже добре” Оцінка “добре” (71 – 87 балів) виставляється в тому випадку, якщо студент виконав програму практики і індивідуальне завдання у повному обсязі і на захисті звіту показує: - виконав роботу самостійно, на належному науково-теоретичному рівні, яка відображає достатньо високі теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як науковця та професіонала; - оволодів методами науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, творчого осмислення, систематично викладу, формулювання висновків, допускає незначні порушення логічності й систематичності викладу; - робота має новизну, однак автор не може в достатній мірі проаналізувати літературу і джерела з досліджуваної теми, але сформулював власні пропозиції і практичні рекомендації; - з додержанням вимог держстандарту оформив звіт по практиці, але допустив при цьому 3-4 помилки чи неточності; - написав роботу грамотно, українською літературною мовою, допускаючи при цьому поодинокі орфографічні, пунктуаційні та стилістичні помилки; - вільно орієнтується в навчально-методичній літературі і наданій на практиці документації, - у щоденнику практики керівником від кафедри дана оцінка “добре”, а керівником практики від підприємства – не менш як “задовільно”. Оцінка “задовільно” (50 – 70 балів) виставляється в тому випадку, якщо студент в основному виконав програму практики і на захисті звіту показує: - виконав роботу самостійно, на достатньому науково-теоретичному рівні, яка відбиває теоретичні знання і практичні навички студента, його здатність до професійної діяльності; - оволодів навичками науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, осмислення, систематично викладу, формулювання висновків, але допускає порушення логічності й систематичності викладу, некритичного ставлення до документів і матеріалів; - робота носить головним чином компілятивний характер, , нечітко сформульовані або відсутні власні пропозиції і практичні рекомендації; - допустив ряд помилок при оформленні роботи та її науково-довідкового апарату з відхиленням від вимог держстандарту; - написав роботу українською літературною мовою, але допустив у ній велику кількість орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок; - у щоденнику практики керівником від кафедри та керівником практики від підприємства дана оцінка “задовільно”. Оцінка “незадовільно” (менше від 50-и балів) виставляється в тому випадку, якщо студент не виконав програму практики і на захисті звіту показує недостатні знання та уміння їх застосовувати для вирішення практичних задач, слабо орієнтується в більшій частині навчально-методичної літератури і наданій на практиці документації.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Програма практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи зі спеціальності 172 «Електронні комунікації та радіотехніка», ОПП «Інформаційні мережі зв’язку», «Системне адміністрування телекомунікаційних мереж», укладачі – д.т.н., доц. Демидов І.В., ст.викл. Ратич А.Т. 2. Методичні рекомендації щодо складання програм практики студентів другого магістерського рівня вищої освіти, які навчаються за освітньо-науковими програмами / Укл.: Гладун С.О., Логуш О.І., – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020 – 22 с. 3. Методичні рекомендації до організації до проведення видів практики для студентів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальностей: «Біомедична інженерія», «Авіоніки» та «Телекомунікації і радіотехніка» (спеціалізацій «Технології та засоби телекомунікацій», «Радіоелектронні апарати та засоби») / Укл.: Гліненко Л.К., Гадьо І.В., Лозинський В.І. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2018. – 40 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.00.O.025
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Інформаційно-комунікаційних технологій
Лектор: Ратич Андрій Теодорович
Демидов Іван Васильович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: В результаті проходження практики студенти повинні набути таких компетентностей:
ІІнтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів..
Загальні компетентності:
ЗК3. Здатність приймати управлінські рішення, керувати проєктами та організовувати роботу колективу, беручи на себе відповідальність за результати діяльності й здійснюючи економічне обґрунтування (за потреби).
ЗК4. Здатність застосовувати наукові методи, планувати й проводити експерименти, інтерпретувати результати досліджень та формулювати висновки.
ЗК5. Здатність шукати, перевіряти й критично аналізувати інформацію з різних джерел, доповнювати та синтезувати відсутні дані в умовах неповної або невизначеної інформації.
Фахові компетентності:
ФК1. Здатність застосовувати фундаментальні знання з фізики та математики для аналізу та розв’язання складних задач у сфері електронних комунікацій і радіотехніки.
ФК2. Здатність проєктувати, моделювати та досліджувати радіотехнічні системи й пристрої, зважаючи на вимоги надійності, завадостійкості та електромагнітної сумісності.
ФК3. Здатність створювати і впроваджувати телекомунікаційні системи та мережі, обираючи оптимальні протоколи, архітектуру та засоби маршрутизації, з урахуванням стандартів галузі й перспективних технологій.
ФК4. Здатність забезпечувати надійність, стійкість до відмов і кібербезпеку інформаційних і телекомунікаційних систем, застосовуючи сучасні методи діагностики, резервування, шифрування та підвищення живучості мереж.
ФК5. Здатність використовувати спеціалізовані програмно-апаратні методи для підвищення ефективності передачі й приймання інформації в радіотехнічних і телекомунікаційних комплексах.
ФК6. Здатність планувати й реалізовувати наукові дослідження у галузі радіотехніки та телекомунікацій, застосовуючи методи експерименту, статистичного аналізу й математичного моделювання, а також презентувати отримані результати у формі наукових публікацій, доповідей, патентів.
ФК7. Здатність інтегрувати сучасні технології у телекомунікаційні системи, проектуючи інноваційні рішення та оцінюючи їх техніко-економічну доцільність.
ФК8. Здатність упроваджувати інженерний проєктний підхід під час розроблення чи модернізації електронних комунікаційних і радіотехнічних систем, враховуючи економічні, екологічні та соціальні аспекти, а також вимоги профільних стандартів і нормативів.
ФК9. Вміння знаходити, аналізувати та використовувати технічну літературу та інформаційні ресурси для вирішення професійних задач і проведення наукових досліджень.
Фахові компетентності професійного спрямування (ФКС) формуються відповідно до вибіркового блоку ОНП.
Результати навчання: Програмні результати навчання:
ПР3. Навички застосовування спеціалізованих методів та інструментів для розв’язання складних інженерних і наукових задач у сфері телекомунікацій та радіотехніки, спрямованих на розвиток нових знань та інноваційних рішень.
ПР5. Вміння обґрунтовувати та приймати рішення в нових або незнайомих середовищах за умов неповної/обмеженої інформації, передбачаючи можливі ризики й наслідки в контексті соціальної та етичної відповідальності.
ПРН1.1. Вміння аналізувати та проєктувати інфокомунікаційні мережі, обирати оптимальні архітектурні рішення з урахуванням топології, протоколів передавання даних та вимог до пропускної здатності.
ПРН1.2. Знання технологій розробки програмних платформ для створення сервісних рішень у телекомунікаційних системах.
ПРН1.3. Вміння розгортати та адмініструвати розподілені сервісні системи, використовуючи Cloud-технології та контейнери (Docker, Kubernetes тощо) для підвищення масштабованості й надійності.
ПРН1.4. Здатність оцінювати ефективність та безпеку технологій мереж мобільного зв’язку, у тому числі 4G/5G, планувати параметри мережі з урахуванням радіоресурсів, завадостійкості та QoS.
ПРН1.5. Вміння проєктувати телекомунікаційні системи та мережі, розробляти технічну документацію й проводити їх інтеграцію в існуючу інфраструктуру.
ПРН2.1. Здатність критично оцінювати структуру глобальної інформаційної інфраструктури (Global Information Infrastructure), розуміти принципи її побудови та глобальних протоколів .
ПРН2.2. Вміння здійснювати системне адміністрування телекомунікаційних мереж, забезпечувати їх конфігурацію, моніторинг, безпеку та безперебійне функціонування .
ПРН2.3. Вміння інтегрувати технології Інтернету речей (IoT) та повсюдного комп’ютингу у наявні телекомунікаційні системи, враховуючи обмеженість ресурсів і потребу в захисті даних .
ПРН2.4. Вміння проєктувати та оптимізувати гетерогенні мережі мобільного зв’язку (4G/5G/Wi-Fi), застосовувати багаторівневі протоколи й методи взаємодії різних безпроводових технологій.
ПРН2.5. Здатсність розробляти та впроваджувати комплексні проєкти з модернізації телекомунікаційних систем і мереж, визначати економічну доцільність пропонованих рішень.
Комунікація (КОМ):
КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо;
КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
Автономія і відповідальність (АіВ):
АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики;
АіВ 4. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: До практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи залучені усі освітні компоненти освітньо-професійної програми
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи студентів є найважливішою складовою підготовки й атестації фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 172 "Електронні комунікації та радіотехніка". Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи – обов’язкова компонента освітньо-професійних програм підготовки магістрів. Вона є важливою та обов’язковою ланкою освітнього процесу і дає змогу закріпити знання і навички за спеціальністю, здобуті під час вивчення теоретичних курсів, забезпечити набуття фахових компетентностей студентів, здатності до самостійного навчання та проведення наукових робіт і розробок та/або проектно-конструкторських робіт, аналізу результатів і підготовки до їх оприлюднення, а також забезпечення конкурентоспроможності випускників при їх працевлаштуванні на українському та міжнародному ринках праці.
Опис: 1. МЕТА І ЗАВДАННЯ ПРАКТИКИ. РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
1.1. Програмні компетентності
1.2. Програмні результати проходження практики.
2. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАКТИКИ
2.1. Етапи організації практики
2.2. Обов’язки керівника практики від кафедри
2.3. Основні обов'язки керівника практики від підприємства
2.4. Права і обов’язки студентів
3. ЗМІСТ ПРАКТИКИ
3.1. Індивідуальні завдання
3.2. Заняття під час практики
3.3. Навчальні посібники
3.4. Методичні рекомендації
4. ВИМОГИ ДО ЗВІТУ ПО ПРАКТИЦІ
5. ФОРМИ І МЕТОДИ КОНТРОЛЮ. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
6. ПОЛІТИКА ЩОДО АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
Методи та критерії оцінювання: Результати практики оцінюються в ході захисту звіту з практики. Оцінювання роботи студентів під час усіх видів практики здійснює керівник практики від бази практики (подає коротку характеристику роботи студента та рекомендовану оцінку за 100-бальною шкалою), керівник практики від університету (оцінює рівень виконання програми, передбаченої кожним видом практики, наявність та правильність ведення звітних документів, старанність при виконанні обов’язків студента-практиканта) та спеціальна комісія, яка формується із керівників практики від університету, викладачів кафедри та представників баз практики для заслуховування звітів студентів про результати практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка “відмінно” (88 – 100 балів) виставляється в тому випадку, якщо студент виконав програму практики і індивідуальне завдання у повному обсязі і на захисті звіту показує:
- виконав роботу самостійно, на високому науково-теоретичному рівні, яка відображає глибокі теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як науковця;
- оволодів методами науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, творчого осмислення, систематично викладу, формулювання висновків;
- показав критичне ставлення до джерел і літератури, продемонстрував наукову новизну, сформулював власні пропозиції і практичні рекомендації;
- вільно орієнтується в навчально-методичній літературі і наданій на практиці документації,
- звіт виконаний на основі самостійно отриманих даних, написаний грамотно мовою, з використаннням коректної наукової термінології, оформлена згідно з вимогами до звіту,
- у щоденнику практики керівником від кафедри дана оцінка “відмінно”, а керівником практики від підприємства – не менш як “дуже добре”
Оцінка “добре” (71 – 87 балів) виставляється в тому випадку, якщо студент виконав програму практики і індивідуальне завдання у повному обсязі і на захисті звіту показує:
- виконав роботу самостійно, на належному науково-теоретичному рівні, яка відображає достатньо високі теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як науковця та професіонала;
- оволодів методами науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, творчого осмислення, систематично викладу, формулювання висновків, допускає незначні порушення логічності й систематичності викладу;
- робота має новизну, однак автор не може в достатній мірі проаналізувати літературу і джерела з досліджуваної теми, але сформулював власні пропозиції і практичні рекомендації;
- з додержанням вимог держстандарту оформив звіт по практиці, але допустив при цьому 3-4 помилки чи неточності;
- написав роботу грамотно, українською літературною мовою, допускаючи при цьому поодинокі орфографічні, пунктуаційні та стилістичні помилки;
- вільно орієнтується в навчально-методичній літературі і наданій на практиці документації,
- у щоденнику практики керівником від кафедри дана оцінка “добре”, а керівником практики від підприємства – не менш як “задовільно”.
Оцінка “задовільно” (50 – 70 балів) виставляється в тому випадку, якщо студент в основному виконав програму практики і на захисті звіту показує:
- виконав роботу самостійно, на достатньому науково-теоретичному рівні, яка відбиває теоретичні знання і практичні навички студента, його здатність до професійної діяльності;
- оволодів навичками науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, осмислення, систематично викладу, формулювання висновків, але допускає порушення логічності й систематичності викладу, некритичного ставлення до документів і матеріалів;
- робота носить головним чином компілятивний характер, , нечітко сформульовані або відсутні власні пропозиції і практичні рекомендації;
- допустив ряд помилок при оформленні роботи та її науково-довідкового апарату з відхиленням від вимог держстандарту;
- написав роботу українською літературною мовою, але допустив у ній велику кількість орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок;
- у щоденнику практики керівником від кафедри та керівником практики від підприємства дана оцінка “задовільно”.
Оцінка “незадовільно” (менше від 50-и балів) виставляється в тому випадку, якщо студент не виконав програму практики і на захисті звіту показує недостатні знання та уміння їх застосовувати для вирішення практичних задач, слабо орієнтується в більшій частині навчально-методичної літератури і наданій на практиці документації.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Програма практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи зі спеціальності 172 «Електронні комунікації та радіотехніка», ОПП «Інформаційні мережі зв’язку», «Системне адміністрування телекомунікаційних мереж», укладачі – д.т.н., доц. Демидов І.В., ст.викл. Ратич А.Т.
2. Методичні рекомендації щодо складання програм практики студентів другого магістерського рівня вищої освіти, які навчаються за освітньо-науковими програмами / Укл.: Гладун С.О., Логуш О.І., – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020 – 22 с.
3. Методичні рекомендації до організації до проведення видів практики для студентів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальностей: «Біомедична інженерія», «Авіоніки» та «Телекомунікації і радіотехніка» (спеціалізацій «Технології та засоби телекомунікацій», «Радіоелектронні апарати та засоби») / Укл.: Гліненко Л.К., Гадьо І.В., Лозинський В.І. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2018. – 40 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.00.O.027
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Радіоелектронних технологій інформаційних систем
Лектор: Викладачі кафедри РЕТС, призначені наказом по Університету
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: До завдань практики, які відображаються в календарному плані її виконання, відносяться:
• Ознайомлення студентів зі структурою і проблематикою наукової роботи бази практики та основними результатами її діяльності;
• Ознайомитися з організацією виробництва і експлуатації обладнання на підприємстві;
• Збір, вивчення та узагальнення інформації з літературних джерел, пов’язаних з тематикою магістерської кваліфікаційної роботи.
• Визначення стану наукової проблеми досліджень;
• Конкретизація та обґрунтування актуальності вирішення проблеми досліджень МКР;
• Освоєння методів та принципів роботи з обладнанням та методик проведення досліджень;
• Вивчення методів опрацювання результатів досліджень з використанням програм математичного та схемотехнічного моделювання;
• Проведення теоретичних та експериментальних досліджень за спеціальністю відповідно до теми магістерської кваліфікаційної роботи;
• Підготовка студентів до самостійного виконання професійних обов’язків та наукових досліджень і розробок за спеціальністю.
Результати навчання: За час практики студент повинен здобути наступні компетентності:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні дослідницькі та розробницькі задачі під час професійної
діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог, наявністю інноваційної складової і передбачають застосування загальних та спеціальних природничих та технічних знань, теорій і методів.
ЗК3. Здатність приймати управлінські рішення, керувати проєктами та організовувати роботу колективу, беручи на себе відповідальність за результати діяльності й здійснюючи економічне обґрунтування (за потреби).
ЗК4. Здатність застосовувати наукові методи, планувати й проводити експерименти, інтерпретувати результати досліджень та формулювати висновки.
ЗК5. Здатність шукати, перевіряти й критично аналізувати інформацію з різних джерел, доповнювати та синтезувати відсутні дані в умовах неповної або невизначеної інформації.
ПР3. Навички застосовування спеціалізованих методів та інструментів для розв’язання складних інженерних і наукових задач у сфері телекомунікацій та радіотехніки, спрямованих на розвиток нових знань та інноваційних рішень.
ПР5. Вміння обґрунтовувати та приймати рішення в нових або незнайомих середовищах за умов неповної/обмеженої інформації, передбачаючи можливі ризики й наслідки в контексті соціальної та етичної відповідальності.
КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо;
КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики;
АіВ 4. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: дисципліни за профілем МКР
Короткий зміст навчальної програми: Індивідуальне завдання визначається темою МКР і може включати наступні розділи:
1. Огляд сучасної літератури за вибраною темою МКР.
2. Збір вихідних даних, необхідних для розв'язування наукової проблеми.
3. Вивчення нормативної документації, пов'язаної з темою МКР.
4. Вивчення (розробка) методики проведення розрахунків .
5. Вивчення (розробка) методики проведення експериментів.
6. Вибір та обгрунтування методів аналізу, синтезу, оптимізації вузлів, систем за допомогою ЕОМ.
7. Вибір алгоритму розв'язку поставленої задачі.
Опис: .
Методи та критерії оцінювання: Письмово-усна (80% - письмовий звіт про практику, 20% - відповідаючи на запитання членів комісії)
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література включає в себе основні підручники та посібники з профільних дисциплін, економіки та організації виробництва, а також матеріали, надані підприємством (кафедрою) і підбирається студентом в процесі роботи над МКР.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).