Фізика, частина 1

Спеціальність: Авіоніка
Код дисципліни: 6.173.00.O.007
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: доцент Лаба Ганна Петрівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Знання фізичної природи явищ оточуючого світу, фізичних властивостей речовин у різних агрегатних станах, вплив зовнішнього середовища на процеси та стан складних систем; • Знання теоретичного опису властивостей та процесів, які відбуваються у речовині і біомедичних системах, побудови адекватних моделей та прогнозування поведінки у різних умовах. • Уміння застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань біомедичної інженерії; оцінювати, інтерпретувати вихідні фізичні дані для схемо технічних рішень в галузі біомедичної інженерії. • На основі фізичних законів і відомих фактів дати якісну фізичну інтерпретацію результатів фахових експериментальних досліджень. • Представляти результати фізичних досліджень у формі звітів, рефератів, публікацій і презентацій;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Математичний аналіз, • Лінійна алгебра та аналітична геометрія, • Диференціальні рівняння.
Короткий зміст навчальної програми: Кінематика. Динаміка частинок та твердого тіла. Гідродинаміка. Механічні коливання та хвилі. Фізичні основи молекулярно-кінетичної теорії. Основи термодинаміки. Термодинаміка реальних газів. Термодинаміка рідини.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт з усним опитуванням (20 балів), практичні завдання (20 балів) • екзаменаційний контроль (60 балів, екзамен): письмово-усна форма (60 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Курс фізики. Під редакцією Лопатинського І.Є., Видавництво Бескид Біт,2002. 2. Трофимова Т.И., Курс физики. - М.: Высшая школа, 1990.-478 с. 3. Детлаф А.А., Яворский Б.М. Курс физики. -М.: Высшая школа, 1989. –608с