Основи комп'ютерної графіки в авіоніці
Спеціальність: Авіоніка
Код дисципліни: 6.173.00.O.016
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Ліске Олексій Миколайович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
- розуміти типи та засоби візуалізації;
- знати наявні графічні засоби та системи;
- володіти необхідними математичними та інформаційними принципами створення візуальної інформації.
фахових:
- розпізнавання корисної інформації та трансформування її в графічний формат;
- пристрої введення та обробки графічної інформації;
- створення 2D та 3D моделей.
Результати навчання: РН 1.Адаптуватися до змін технологій професійної діяльності, прогнозувати їх вплив на кінцевий результат.
РН 2.Автономно отримувати нові знання в своїй предметній та суміжних областях з різних джерел для ефективного розв‘язання спеціалізованих задач професійної діяльності.
РН 3.Відповідально та кваліфіковано ставити та вирішувати задачі, пов’язані зі створенням приладів і систем авіоніки.
РН 5.Організовувати власну професійну діяльність, обирати оптимальні методи та способи розв’язування складних спеціалізованих задач та практичних проблем у професійній діяльності.
РН 6.Критично осмислювати основні теорії, принципи, методи і поняття у професійній діяльності.
У 20. Уміння обробки сигналів управління систем авіоніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит:
Вища математика
Фізика
Хімія
Інформатика в авіоніці
Кореквізит:
Вища математика
Інформатика в авіоніці
Основи матеріалознавства
Короткий зміст навчальної програми: Основною задачею курсу “Основи комп'ютерної графіки в авіоніці” є опанування сучасних систем автоматизованого проєктування і розробкою конструкторської документації на їх основі для моделювання, дослідження і вивчення проблем авіоніки. Метою дисципліни є формування у студента практичних навичок побудови на високому технічному рівні графічних зображень та створення анімацій. Після вивчення дисципліни “Основи комп'ютерної графіки в авіоніці” студент повинен знати теоретичні засади комп’ютерної графіки; способи створення графічних зображень, і вміти застосовувати набуті знання до розв’язання практичних задач із застосуванням сучасних комп’ютерних систем автоматизованого проєктування.
Опис: Лекція 1 Загальні відомості про комп’ютерну графіку.
Лекція 2 Види комп'ютерної графіки.
Лекція 3 Основні відомості про Solidworks.
Лекція 4 Інтерфейс програми SolidWorks.
Лекція 5 Навігація Креслення.
Лекція 6 Елементи ескізу.
Лекція 7 Редагування ескізів.
Лекція 8 Моделі графічних об’єктів.
Лекція 9 Технічне та програмне забезпечення КГ.
Лекція 10 Колір Моделі кольору.
Лекція 11 Взаємозв'язки.
Лекція 12 Витягнута бобишка.
Лекція 13 Графічні файлові формати.
Лекція 14 Подання геометричної інформації.
Лекція 15 Геометричні перетворення.
Лекція 16 Алгоритми растеризації.
Лекція 17 Відсікання геометричних примітивів.
Лекція 18 Видалення невидимих поверхонь і ліній.
Лекція 19 Проекція просторових сцен.
Лекція 20 Растрове перетворення.
Лекція 21 Рендеринг.
Лекція 22 Візуалізація.
Методи та критерії оцінювання: Захист лабораторних робіт; доповіді і відповіді на семінарських заняттях; підготовка рефератів і презентацій; написання контрольних робіт, виконання письмових (тестових) і усних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольні роботи – 40 балів (40%). Підсумковий контроль: контрольний захід залік, письмово-усна форма – 60 балів (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Василюк А. С., Мельникова Н. І. Комп’ютерна графіка: Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. 308 с.
Лотошинська Н. Д., Івахів О. В. Теорія кольору та кольороутворення Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 204 с.
Головчук А. Ф., Кепко О. І., Чумак Н. М. Інженерна та комп’ютерна графіка: Навч. посіб. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 160 с.
Рашкевич Ю. М. та ін. Нейроподібні методи, алгоритми та структури обробки сигналів і зображень у реальному часі Монографія / Ю. М. Рашкевич, Р. О. Ткаченко, І. Г. Цмоць, Д. Д. Пелешко. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 256 с.
Різник О. Я. Основи комп’ютерної графіки: курс лекцій Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 220 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).