Проєктування засобів та систем авіоніки

Спеціальність: Авіоніка
Код дисципліни: 6.173.00.O.032
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Фаст В.М.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: набути навички проєктування друкованих плат радіоелектронної апаратури засобів та систем авіоніки (ЗСА) із застосуванням сучасних пакетів автоматизованого проєктування та уміти обґрунтовувати прийняті конструкторські рішення необхідними розрахунками
Завдання: загальні компетентності: - ЗК 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; - ЗК 4. Навички здійснення безпечної діяльності; - ЗК 5. Здатність розробляти проекти та управляти ними; - ЗК 6. Здатність застосовувати знання у лабораторних ситуаціях; - ЗК 7. Уміння ідентифікувати, формулювати та розв’язувати завдання з використанням різних методів та засобів; - ЗК 8. Уміння приймати обґрунтовані рішення в нормальних і особливих ситуаціях та правильно їх реалізовувати;. фахові компетентності: - ФК 5.Здатність розробляти авіоніку літальних апаратів та системи наземних комплексів із використанням інформаційних технологій. - ФК 7.Здатність проєктувати прилади та системи авіоніки із використанням автоматизованих систем. - ФК 8.Здатність описувати і використовувати сучасні технології виготовлення систем авіоніки.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • знати основи проектування систем авіоніки, уміти застосовувати системний підхід до конструкторських робіт та реалізовувати ієрархічний принцип у процесі проектування; • знати конструкцію друкованих плат, які використовуються у бортовій апаратурі; • уміти здійснювати розробку конструкції радіоелектронних модулів, застосовуючи САПР; • уміти проводити основні конструкторські розрахунки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інформатика в авіоніці. • Основи комп'ютерної графіки в авіоніці. • Мікропроцесори та мікропроцесорні системи в авіоніці
Короткий зміст навчальної програми: Конструкції засобів та систем авіоніки: класифікація та суть процесу проектування. Монтажні плати на діелектричній основі. Їх характеристика, класифікація, Гнучкі комутаційні плати, загальна характеристика. конструкція, особливості та застосування. Конструкторські розрахунки при проектуванні ДП. Основні поняття ЄСКД Радіоелектронні вузли із застосуванням поверхнево монтованих компонентів. Типові конструкції сучасної бортової апаратури. Забезпечення теплового режиму вузлів, захист від дестабілізуючих факторів.
Опис: Тема 1. Основні поняття та класифікація систем авіоніки. Тема 2. Умови експлуатації пристроїв авіоніки. Тема 3. Загальні поняття про конструкцію РЕЗ Тема 4. Друковані плати – основа засобів та систем авіоніки. Тема 5. Конструкторські розрахунки у процесі проєктування ДП. Тема 5. Конструкторські розрахунки у процесі проєктування ДП. Тема 7. ЄСКД, основні положення. Тема 8. Застосування поверхнево монтованих елементів у конструкціях електронних вузлів засобів та систем авіоніки. Тема 9. Захист радіоелектронних апаратів від електромагнітного поля. Тема 10. Захист модулів засобів авіоніки від дії атмосферних впливів: температури та вологи. Тепловідвід конвекцією. Тепловідвід конвекцією.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольні роботи – 45 балів: • Підсумковий контроль: (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма – 55 балів:
Критерії оцінювання результатів навчання: Бали за поточний контроль виставляються до початку сесії, оцінка екзаменаційна виставляється на іспиті та оголошується студенту
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Грачов А.О. Лега Ю.Г. Мельник А.А. Панов Л.І. Конструювання електронно-обчислювальної апаратури на основі поверхневого монтажу: Навч. Посібник. – К.: Кондор. 2005.- 384 с. 2. Кучерявый А. А. Авионика : учебное пособие / А. А. Кучерявый. - Санкт-Петербург [и др.]: Лань, 2016.– 460 с. 3. В. Ю. Суходольский Altium Designer: сквозное проектирование функциональных узлов РЭС на печатных платах: учебное пособие - (2-е издание) – С.-П. 2018, 560 с. 4. Розроблення конструкції електронного модуля. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи з дисциплін "Автоматизація проектування електронних засобів", для студентів напряму 6.091.001 Електронні апарати / Укл. В.М. Фаст - Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008. - 32 с. 5. Правила виконання схеми електричної принципової радіоелектронного апарата: Методичні вказівки для виконання лабораторних робіт з дисциплін «Основи проектування радіоелектронних апаратів» та «Автоматизоване проектування радіоелектронних апаратів» ля студентів базового напряму 6.050902 «Радіоелектронні апарати» / Укл. В. М. Фаст - Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2015. - 20 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).