Технічне діагностування авіоніки
Спеціальність: Авіоніка
Код дисципліни: 6.173.00.O.038
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: канд.техн.наук, доцент Чумакевич Віктор Олександрович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність до системного мислення, критики й самокритики;
Базові знання в галузі інформатики й сучасних інформаційних технологій; досвід використання програмних засобів і досвід роботи в комп'ютерних мережах, уміння створювати бази даних і використовувати інтернет-ресурси;
Здатність розкривати суть і значення фізичних понять та законів, оперувати фізичними термінами, розуміти закономірності фізичних процесів;
Здатність орієнтуватися в основних проблемах і завданнях авіоніки і використовувати ці знання в експериментальній і теоретичній діяльності.
Результати навчання: Підготовленість до використання методів і засобів вивчення та аналізу впливу фізичних і людських факторів на безаварійність польотів.
Володіння основами авіаційних експертних систем та систем діагностики бортових систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи авіації
Надійність систем авіоніки
Основи електропостачання повітряних суден
Експлуатація авіаційного обладнання
Електронні системи управління типовим літаком
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються теоретичні основи побудови діагностичних систем. Розглянуто принципи побудови авіаційних діагностичних систем і комплексів. Надаються навички з дослідження впливу параметрів діагностичного процесу на його достовірність з використанням сучасних інформаційних технологій. Практично вивчаються бортові діагностичні системи літака.
Опис: Тема 1. Основні положення предмету
Тема 2. Основні поняття технічної діагностики
Тема 3. Контроль технічного стану авіаційного обладнання
Тема 4. Пошук місця відмови у виробах авіаційного обладнання
Тема 5. Прогнозування технічного стану авіаційного обладнання
Тема 6. Способи і засоби технічної реалізації діагностування авіаційного обладнання
Тема 7. Неавтоматизовані засоби контролю
Тема 8. Автоматизовані (автоматичні) засоби контролю (АСК) авіаційного обладнання
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролю передбачені наступні методи:
• поточний контроль за виконання практичних робіт та їх захист;
• тестування у віртуальному навчальному середовищі;
• захист індивідуального завдання;
• усне опитування з окремих розділів.
Практичні роботи оцінюються по 4 бали.
4 бали – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
3,5 бала – («дуже добре») виставляється за знання навчального матеріалу вище від середнього рівня, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можлива невелика кількість неточностей), вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
3 бали – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
2,5 бала – («посередньо» («задовільно») виставляється за посередні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач;
2 – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач;
1 бал – («незадовільно») виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
0 балів – («дуже погано») виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт(40%), тести та усне опитування (30%), індивідуальне завдання (10%)
підсумковий контроль (контрольна робота (20%),залік)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Грибов В.М. Техническое диагностирование авионики. Модуль 1. Методы диагностирования, достоверность функционирования и контролепригодность авионики. К.: НАУ, 2017. 269 с.
2. Грибов В. М. Техническое диагностирование авионики. Модуль 2-1. Средства диагностирования (бортовые встроенные, лабораторные, стендовые). К.: НАУ, 2017. 264 с.
3. Грибов В.М. Техническое диагностирование авионики. Модуль 2-2. Средства диагностирования (бортовые встроенные, лабораторные, стендовые). К.: НАУ, 2017. 263 с.
Грибов В.М., Грищенко Ю.В., Скрипець А.В., Стрельніков В.П. Теорія надійності систем авіоніки: У 2 ч.:Навч. Посібник / За заг. Ред. Проф. А.В. Скрипця. К.: НАУ, 2006. Ч.1. Визначення, показники, моделі відмов, методи розрахунку. 324 с.
4. Захарченко В.П., Єнчев С.В., Товкач С.С., Ільєнко С.С. Системна ефективність програмованої експлуатації авіоніки / За заг. Ред. Д.т.н., проф. В.М. Воробьева. К.: НАУ, 2018. 192 с.
5. Губаревич О. В. Надійність і діагностика електрообладнання: Підручник. Сєвєродонецьк: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2016. 248 с.;
6. Бобало Ю.Я., Даник Ю.Г., Писарчук О.О. та інші. Моніторинг об’єктів в умовах апріорної невизначеності джерел інформації. Теорія та практика. Монографія. Львів: Коло, 2014. 235 c.
7. Воробьев ВТ., Константинов В.Д. Надежность и техническая диагностика авиационного оборудования: учебник. М.: МГТУ ГА, 2010. 448 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).