Лазерні та оптоелектронні засоби авіоніки
Спеціальність: Авіоніка
Код дисципліни: 6.173.01.E.047
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Лебідь Соломія Юріївна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: РН 1. У7 Уміння розробляти та експлуатувати літальні апарати та безпілотні літальні апарати.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: СК1.5. Вища математика
СК1.6. Фізика
СК1.7. Основи програмування
СК1.9. Інформатика в авіоніці
СК2.5. Авіаматеріалознавство
СК2.8. Інформаційно-вимірювальні системи авіоніки
Короткий зміст навчальної програми: Метою викладання навчальної дисципліни “Лазерні та оптоелектронні засоби авіоніки” є ознайомлення студентів з принципом роботи лазерів та базових елементів сучасної оптоелектроніки, розгляд властивостей матеріалів, хвилеводів, ознайомлення з основними конструкціями оптоелектронних пристроїв та принципами побудови волоконно-оптичних ліній зв’язку, які застосовуються в сучасній авіації.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольні роботи – 40 балів (40%). Підсумковий контроль: контрольний захід екзамен, письмово-усна форма – 60 балів (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бобицький Я. В. Лазерні технології: навч. посіб. Ч. 1 / Я. В. Бобицький, Г. Л. Матвіїшин ; МОН України, НУ "Львівська політехніка". - Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2015. - 318 с.
2. Понеділок Г. В. Геометрична оптика. Оптичні системи та прилади: навч. посіб. / Г. В. Понеділок, А. Б. Данилов ; НУ "Львівська політехніка". - Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2012. - 226 с. : іл. - Предм. покажч.: с. 223-226.
3. Чумак О. О. Квантова оптика/ О. Чумак ; НУ Києво-Могилянська Академія, Ін-т фізики НАНУ. - Львів : Євросвіт, 2012. - 272 с.
4. Муравський Л. І. Лазерна інтерферометрія поверхні для потреб технічної діагностики / Л. І. Муравський, Т. І. Вороняк, А. Б. Кметь ; НАН України, Фізико-механічний ін-т ім. Г.В. Карпенка. - Львів : СПОЛОМ, 2014. - 272 с.
5. Муравський, Л. І. Оптичні інформаційні системи: підручник / Л. І. Муравський, Я. В. Бобицький, Г. І. Гаськевич ; МОНМС України, Фіз.-механ. ін-т ім. Г. В. Карпенка НАН України. - Львів : СПОЛОМ, 2011. - 200 с.
6. Kenichi Iga. Fundamentals of Laser Optics. - Springer US, 1994. - XV, 285.
7. Larry B. Stotts. Free Space Optical Systems Engineering: Design and Analysis. - John Wiley & Sons, 2017. - 528 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).