Антенно-фідерні пристрої в авіоніці
Спеціальність: Авіоніка
Код дисципліни: 6.173.01.E.046
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Доцент
Гоблик Віктор Васильович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми авіоніки та систем керування під час професійної діяльності та у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів інженерії і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності
ЗК 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК 4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності
Фахові компетентності
ФК 1. Здатність здійснювати професійну діяльність у сфері авіоніки автономно і відповідально, дотримуючись законодавчої та нормативно правової бази, а також державних та міжнародних вимог.
ФК 4.Здатність до аналізу та синтезу систем керування літальних апаратів.
ФК 5.Здатність розробляти авіоніку літальних апаратів та системи наземних комплексів із використанням інформаційних технологій.
ФК 6.Здатність математично описувати і моделювати фізичні процеси в системах керування літальних апаратів.
ФК 7.Здатність проектувати прилади та системи авіоніки із використанням автоматизованих систем.
Спеціальні компетентності
СК 1. Здатність розкривати суть і значення фізичних понять та законів, оперувати фізичними термінами, розуміти закономірності фізичних процесів.
СК 2. Здатність орієнтуватися в основних проблемах і завданнях авіоніки і використовувати ці знання в експериментальній і теоретичній діяльності.
СК 3. Здатність орієнтуватися в основних фізичних і фізико хімічних закономірностях, які лежать в онові функціонування авіоніки.
Результати навчання: РН 3.Відповідально та кваліфіковано ставити та вирішувати задачі, пов’язані зі створенням приладів і систем авіоніки
РН 5.Організовувати власну професійну діяльність,обирати оптимальні методи та способи розв’язування складних спеціалізованих задач та практичних проблем у професійній діяльності.
РН 6.Критично осмислювати основні теорії, принципи, методи і поняття у професійній діяльності.
РН 11. Розробляти технічні вимоги до систем та пристроїв авіоніки; здійснювати проектування систем та пристроїв авіоніки з урахуванням вимог замовника та нормативно-технічної документації.
РН 15 Розробляти математичні моделі літальних апаратів як об’єктів керування. РН 16. Вміти описувати інформаційні процеси, пов’язані з авіонікою, аналізувати їх завадостійкість.
Уміння
У 3. Підготовленість до використання математичних методів для вирішення задач, пов’язаних з проектуванням і експлуатації систем авіоніки.
У 20. Уміння обробки сигналів управління систем авіоніки
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика
• Вища математика (Числові методи, дифе-ренційне, інтегральне, операційне числення, терія диференційних рівнянь, функції комплексної змінної, інтегрування функцій однієї змінної.)
Короткий зміст навчальної програми: У курсі розглянуто коло питань, що стосуються основ теорії антен, конструкцій, характеристик і параметрів антенно-фідерних пристроїв, які використовуються в системах авіоніки, особливостей поширення радіохвиль в телекомунікаційних системах, технічного обслуговування антенно-фідерних пристроїв, програмні засоби автоматизованого проектування та моделювання антенно-фідерних пристроїв, правові та екологічні аспекти експлуатації.
Опис: Основи теорії антен.
Класифікація антенно-фідерних пристроїв.
Характеристики і параметри антенно-фідерних пристроїв.
Елементарні випромінювачі.
Конструкції антенно-фідерних пристроїв.
Антенно-фідерні пристрої для базових станцій.
Антенно-фідерні пристрої для абонентських станцій.
Особливості поширення радіохвиль в телекомунікаційних системах.
Технічне обслуговування антенно-фідерних пристроїв та вимірювання їх характеристик.
Програмні засоби автоматизованого проектування антенно-фідерних пристроїв.
Правові та екологічні аспекти експлуатації антенно-фідерних пристроїв. Перспективи розвитку антенно-фідерної техніки.
Методи та критерії оцінювання:
• Перевірка виконання практичних робіт;
• перевірка завдань для самостійного виконання по темах практичних робіт;
• перевірка звітів до практичних робіт;
• усне опитування;
• перевірка контрольної залікової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота на лабораторних заняттях-30%.
Залік -70%, у т.ч. письмова частина -60%, усна компонента -10%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Прудиус І.Н. Основи антенної техніки. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Державного університету „Львівська політехніка”, 2000. –224 с.
2. Микроволновые устройства телекоммуникационных систем. /М.З.Згуровский, М.Е.Ильченко, С.А.Кравчук и др.: В 2 т. – К.: ІВЦ “Видавництво «Політехніка»”, 2003.
3. Гоблик Н.М., Гоблик В.В. MATLAB в інженерних розрахунках. Комп’ютерний практикум. –Львів: Видавництво «Львівська політехніка», 2020. -–143 с.
4. Дослідження впливу Землі на поле випромінювання вертикального симетричного вібратора. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи з курсу «Проектування засобів та систем телекомунікацій». Укладачі: Гоблик В.В., Гоблик Н.М., Ліске О.М., Ничай І.В: Львів, 2015. – 15 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).