Надійність систем авіоніки
Спеціальність: Авіоніка
Код дисципліни: 6.173.00.O.030
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: доцент, к.т.н. Смердова Тетяна Андріївна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення даного модуля студент повинен:
- знати основні положення загальної методології конструювання радіоелектронних апаратів;
- основи моделювання конструкцій та фізичних процесів, які відбуваються в конструкціях в процесі їх функціонування;
- знати методи досліджень якісних показників конструктивних рішень з використанням імовірнісних моделей;
- знати методи дослідження точності при конструювання та розробці технологій електронних засобів
- знати та вміти застосовувати експериментально-статистичні методи досліджень конструкцій радіоелектрон
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - вища математика;
- загальна фізика
- елементна база радіоелектронних апаратів;
Короткий зміст навчальної програми: Методи досліджень якісних показників конструктивних рішень з використанням імовірнісних моделей. Методи дослідження точності при конструюванні радіоелектронних апаратів. Дослідження стабільності конструкцій радіоелектронних апаратів в умовах експлуатаційних впливів. Імовірнісні методи аналізу стабільності параметрів. Надійність електронних засобів. Математичні моделі відмов пристроїв в радіоелектронних апаратів. Орієнтовані і повний розрахунок надійності. Основи прогнозування рівня надійності. Імовірнісні методи в задачах дослідження надійності функціонування радіоелектронних апаратів. Обробка результатів досліджень методами математичної статистики. Планування активних експериментів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольні роботи – 30 балів (30%): виконання та захист лабораторних робіт – 10 балів; контрольні роботи – 20 балів
Підсумковий контроль: (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма – 70 балів (70%): письмова частина – 60 балів; усне опитування –10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кофанов Ю.Н. Теоретические основы конструирования, технологии и надежности радиоэлектронных средств. Учебник для высших учебных заведений. - М.: Радио и связь, 1991.
2. Фролов В.Н. Математические модели и методы оптимального конструирования ЭВА и РЭА. – Харьков: ХГУ, 1985.
3. Львович Я.Е., Фролов В.Н. Теоретические основы конструирования, технологии и надежности РЭА. Учебное пособие для высших учебных заведений. – М.: Радио и связь, 1986.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).