Основи економіки в авіації
Спеціальність: Авіоніка
Код дисципліни: 6.173.00.O.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Сенів Л.А.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
- вміння тлумачити сучасні економічні теорії, ролі держави та суб’єктів ринкової економіки;
- знання у сфері суті та необхідності формування стратегії соціально-економічного розвитку, суті прогнозування в системі державного регулювання економіки, методики складання економічних прогнозів;
- вільна орієнтація в системі національних рахунків, методиці визначення макроекономічних показників, тенденцій змін макроекономічних показників, факторів економічного зростання;
- розв’язання теоретичних і практичних завдань сучасних ділових циклів, причин виникнення економічних криз, шляхів їх подолання, механізмів регулювання кон’юнктури, визначення пріоритетних галузей, механізмів структурної перебудови економіки, основних напрямів інвестиційної діяльності;
- використання знань з економічної теорії як підґрунтя для набуття досвіду в сфері професійної діяльності;
фахові компетентності:
- готовність застосовувати методи дослідження та аналізу сучасного стану національної економіки, вітчизняного ринку та існуючих механізмів його регулювання, визначати вплив різних факторів на економічний розвиток країни, обґрунтувати заходи щодо підвищення ефективності зовнішньоекономічної діяльності;
- готовність аналізувати причинно-наслідкові механізми економічних явищ та процесів, оцінювати ефективність економічної політики держави.
Результати навчання: 1. Знання основних макроекономічних вимірників обсягу національного продукту, рівня цін та методологію їх підрахунку.
2. Вміння виявити прояви нестабільності в економіці, її причини і наслідки.
3. Знання основних методів економічного аналізу, які ґрунтуються на співставленні сукупного попиту та сукупної пропозиції та сукупних видатків і обсягу виробництва.
4. Знання фінансових ринків, сучасної банківської системи, попиту на гроші і пропозиції грошей в економіці, механізм грошово-кредитної політики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія України, Основи авіації, Основи права.
Короткий зміст навчальної програми: Робоча програма навчальної дисципліни розроблена відповідно до вимог галузевого стандарту вищої освіти МОН України на базі освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів. Основні завдання курсу — допомогти студентам зрозуміти трансформаційні процеси в економіці України, проблеми перехідної економіки; зорієнтуватися у виборі ефективного управлінського рішення; засвоїти первинні навички раціональної економічної поведінки. Знання, які студент здобуде, вивчаючи основи економічної теорії, є теоретичною та методологічною базою для подальшого опанування професійних дисциплін.
Опис: Економічна теорія як наука. Поняття суспільного виробництва і його структура. Фактори виробництва; Поділ праці, товарне виробництво. Гроші. Форми організації суспільного виробництва і економічні системи сучасного світу; Попит і пропозиція. Ціна ринкової рівноваги.
Підприємництво в ринковій економіці. Макроекономіка як наука. Національний продукт.
Макроекономічна нестабільність.
Монетарна і фіскальна політика держави.
Світова економіка.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – методи оцінювання знань: письмове тестування за темами лекційного курсу, усне та фронтальне опитування, виступи на практичних заняттях, захист контрольних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль-100%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Аналітична економія: Макроекономіка і мікроекономіка: Підручник: У 2-х кн. — Кн. 2: Мікроекономіка. Затверджено МОН / За ред. С.М. Панчишина. — К., 2010. — 437 с.
2. Економіка [Текст]: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / М. П. Бутко, О. Ю. Акименко, Н. В. Васильєва [та ін.] ; за ред. М. П.- Ніжин: Аспект-Поліграф, 2011.- 611 с.
3. Економічна теорія. Макроекономіка [Текст] : підручник / [В. М. Тарасевич та ін.] ; за ред. д-ра екон. наук, проф. В. М. Тарасевича. - К. : Знання, 2012. - 206 с.
4. Економічна теорія: Мікроекономіка: Підручник. Затверджено МОН / За ред. В.М. Тарасевича. — К., 2012. — 134 с.
5. Економічна теорія: навч. посібник / Г.І. Скорик, В.В. Барінов, М.Б. Швецова. –Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. -188 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).