Навчальна практика з геодезії та геології

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.00.O.018
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: Доц. Тартачинська З.Р., доц. Бубняк І. М.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою практики є оволодіння студентами базовими геодезичними приладами та методами робіт, геологічними методами досліджень, формування у них професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в виробничих умовах, вироблення потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності.
Завдання: Завданням практики є здобуття практичних навичок для виконання польових топографо-геодезичних та геологічних робіт, оволодіння геодезичними приладами та методами робіт, формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в виробничих умовах.? Програмні компетентності: Відповідно до вимог освітньо-професійної програми за спеціальністю 193 «Геодезія та землеустрій» та кваліфікаційних характеристик фахівця в результаті проходження практики студенти повинні набути таких компетентностей: Інтегральні компетентності: • ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань. Загальні компетентності: • ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. • ЗК3. Здатність планувати та управляти часом. • ЗК6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. • ЗК8. Здатність працювати в команді. • ЗК9. Здатність до міжособистісної взаємодії. 3.3. Фахові компетентності: • СК01. Здатність застосовувати фундаментальні знання для аналізу явищ природного і техногенного походження при виконанні професійних завдань у сфері геодезії та землеустрою. • СК08. Здатність здійснювати професійну діяльність у сфері геодезії та землеустрою з урахуванням вимог професійної і цивільної безпеки, охорони праці, соціальних, екологічних, етичних, економічних аспектів. • СК09. Здатність застосовувати інструменти, прилади, обладнання, устаткування при виконанні завдань геодезії та землеустрою. • СК 12. Здатність проводити технічний контроль та оцінювати якість топографо-геодезичної та картографічної продукції.
Результати навчання: В результаті проходження практики студенти повинні отримати нові знання та уміння, які передбачені професійно-практичною складовою ОПП спеціальності 193 «Геодезія та землеустрій». • РН4. Знати та застосовувати у професійній діяльності нормативно-правові акти, нормативно-технічні документи, довідкові матеріали в сфері геодезії та землеустрою і суміжних галузей. • РН7. Виконувати обстеження і вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні роботи при виконанні професійних завдань з геодезії та землеустрою. • РН9. Збирати, оцінювати, інтерпретувати та використовувати геопросторові дані, метадані щодо об’єктів природного і техногенного походження, застосовувати статистичні методи їхнього аналізу для розв’язання спеціалізованих задач у сфері геодезії та землеустрою. • РН13. Планувати і виконувати геодезичні, топографічні та кадастрові знімання, опрацьовувати отримані результати у геоінформаційних системах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: супутні: Геодезія і топографія. Інформатика і програмування геозадач
Короткий зміст навчальної програми: Практика з геодезії є невід’ємною складовою частиною навчального процесу для студентів спеціальності 193 «Геодезія та землеустрій». Польова навчальна практика має на меті розширити і закріпити теоретичні знання під час геодезичних робіт. Завданням геодезичної практики є засвоєння кожним студентом практичної вправності виконання польових і камеральних геодезичних робіт. У даній програмі розглядаються загальні питання організації, проведення і підведення підсумків геодезичної практики для студентів спеціальності 193 «Геодезія та землеустрій». Тривалість практики згідно навчального плану становить 180 годин або 4 тижні.
Опис: Інструктаж з техніки безпеки; одержання приладів, перевірка приладів Прокладання зімкненого теодолітного ходу Горизонтальне знімання Прокладання розімкненого тахеометричного ходу, який опирається на станції висотно-теодолітного ходу Тахеометричне знімання Нівелювання поверхні Науково-дослідна робота Методи та критерії оцінювання: Складання і оформлення звіту зі всіх видів робіт - 100 балів.
Методи та критерії оцінювання: Методи та критерії оцінювання: Захист підсумкового звіту - 90 балів. Усна компонента - 10 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Інструкція з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. Київ, 1999. 2. Літинський В.О., Ващенко В.І., Перій С.С.. Геодезичні прилади в топографії. Львів, Євросвіт, 2012. 3. Мороз О.І. Топографія. Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. 220 с. 4. Островський А.Л., Мороз О.І., Тартачинська З.Р., Гарасимчук І.Ф. Геодезія. Частина перша. Топографія. Навчальний посібник Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. 440 с. 5. Умовні знаки для топографічних планів масштабів 1:5000 – 1:500. Київ, 2001.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Навчальна практика з геодезії та геології

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.00.O.019
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Геодезія
Лектор: доцент, к.т.н. Тартачинська З.Р.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою практики є оволодіння студентами базовими геодезичними приладами та методами робіт, формування у них професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в виробничих умовах, вироблення потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності. У результаті проходження практики студенти повинні оволодіти основними видами топографічних знімань, вміти виконувати технічне нівелювання та нівелювання поверхні, опанувати методику польових геодезичних вимірювань, їх опрацювання і оформлення.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • знати теоретичні основи геодезії, топографічного знімання, інших видів знімання; • знати методи і технології створення геодезичних мереж, топографічних знімань місцевості, топографо-геодезичних вимірювань споруд, громадських, промислових та сільськогосподарських комплексів; • знати основи складання й оновлення карт, технологічних процесів підготовки карт до видання та видання карт; • знати основи інформатики і геоінформаційних технологій з набуттям навичок використання комп’ютерних програмних засобів та баз даних для оброблення результатів геодезичних вимірювань та топографічних знімань; • володіти методами збирання інформації, її систематизації і класифікації відповідно до поставленого проектного або виробничого завдання топографо-геодезичного змісту; • володіти базовою геодезичною технікою і технологіями, методами математичного оброблення геодезичних вимірювань; • володіти технологіями і методиками планування і виконання геодезичних та топографічних знімань та комп’ютерного оброблення результатів знімань в геоінформаційних системах; • володіти методами організації топографо-геодезичного виробництва від польових вимірювань до менеджменту й реалізації різноманітної топографічної продукції. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: загальних: • здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів; • опановування базовими знаннями, включаючи сучасні технічні досягнення та використання їх в практичних ситуаціях; • виконання робіт та навчання з високим рівнем автономності, планування, організації та управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень; • використання інформаційних технологій та інноваційних підходів; • здатність до пошуку, опрацювання, аналізу інформації з різних джерел; фахових: • здатності до реалізації професійних обов’язків за видами професійних робіт: • знання і розуміння основних теорій, методів, принципів, технологій і методики в галузі геодезії; • здатність вибору методів, методик, засобів та обладнання; • практичне використання теоретичних знань при проведені польових, дистанційних і лабораторних робіт в геодезії; • здатність збору та опрацювання геопросторових даних у польових та камеральних умовах; • підготовка технічних звітів та формування результатів польових, камеральних та дистанційних робіт в геодезії; • здатність використовувати та впроваджувати нові технології, брати участь в модернізації та реконструкції обладнання, пристроїв, систем та комплексів з метою підвищення їх ефективності та точності; • здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання задач геодезії, а також вибору технічних засобів для їх використання; • уміння аргументувати вибір методів розв’язання спеціалізованих задач, оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Результати навчання: • знати будову та вміти виконувати перевірки теодоліта, нівеліра, планіметра, компарування стрічок, рулеток; • вимірювати горизонтальні та вертикальні кути; • володіти технологією проведення горизонтального, тахеометричного, мензульного знімання, нівелювання поверхні та технічного нівелювання; • вміти обчислювати координати та визначати площі на картах і планах; • зрівноважувати планові геодезичні ходи і мережі; • вміти виконувати трасування, поздовжнє нівелювання траси та поперечника; • складати та оформляти план горизонтального, тахеометричного, мензульного знімання, нівелювання поверхні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: супутні: Геодезія і топографія, частина 1, Геодезія і топографія, частина 2, Інформатика і програмування геозадач
Короткий зміст навчальної програми: Практика з геодезії є невід’ємною складовою частиною навчального процесу для студентів спеціальності 193 «Геодезія та землеустрій». Польова навчальна практика має на меті розширити і закріпити теоретичні знання під час геодезичних робіт. Завданням геодезичної практики є засвоєння кожним студентом практичної вправності виконання польових і камеральних геодезичних робіт. У даній програмі розглядаються загальні питання організації, проведення і підведення підсумків геодезичної практики для студентів спеціальності 193 «Геодезія та землеустрій». Тривалість практики згідно навчального плану становить 180 годин або 4 тижні. Керівник практики зобов’язаний до початку практики провести інструктаж з техніки безпеки та охорони праці під час проведення інженерно-геодезичних робіт в період навчальної практики та контролює за їх дотриманням. Керівник практики проводить формування польових бригад. Для проведення практики академічна група поділяється на бригади (6 – 8 студентів), в яких назначається бригадир. Керівник практики проводить навчально–методичну, наукову та виховну роботи зі студентами, відповідає за виконання програми практики та рівень засвоєння студентами практичних і теоретичних знань і по закінченні практики приймає заліки.
Опис: Інструктаж з техніки безпеки; одержання приладів, перевірка приладів Прокладання зімкненого теодолітного ходу Горизонтальне знімання Прокладання розімкненого тахеометричного ходу, який опирається на станції висотно-теодолітного ходу Тахеометричне знімання з елементами мензульного знімання Трасування, поздовжнє нівелювання траси та поперечника Нівелювання поверхні Науково-дослідна робота
Методи та критерії оцінювання: Складання і оформлення звіту зі всіх видів робіт - 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Інструкція з топографічного знімання у масштабах 1:5000-1:500. Київ, 1999. 2. Літинський В.О., Ващенко В.І., Перій С.С.. Геодезичні прилади в топографії. Львів, Євросвіт, 2012. 3. Мороз О.І. Топографія. Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. 220 с. 4. Островський А.Л., Мороз О.І., Тартачинська З.Р., Гарасимчук І.Ф. Геодезія. Частина перша. Топографія. Навчальний посібник Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. 440 с. 5. Умовні знаки для топографічних планів масштабів 1:5000 – 1:500. Київ, 2001.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).