Динамічна геодезія

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.01.E.043
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: проф., д.т.н. Церклевич Анатолій Леонтійович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни - сформувати у майбутнього фахівця знання, вміння і навики, передбачені кваліфікаційною характеристикою бакалавра з геодезії в його подальшій професійній діяльності, зокрема для виконання інженерно-геодезичних робіт, які найбільш широко застосовують для вирішення конкретних наукових, технічних і виробничих задач геодезичного забезпечення експлуатації споруд і технологічного обладнання, геодезичному моніторингу геодинамічних явищ, а також вивчення і прогнозу наслідків антропогенного впливу на навколишнє середовище.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - ЗК4. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів; - ЗК6. Виконання робіт та навчання з високим рівнем автономності, планування, організації та управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень; - ЗК9. Збереження навколишнього середовища та забезпечення сталого розвитку суспільства; фахові компетентності: - ФК4. Використання знань із загальних інженерних наук у навчанні та професійній діяльності; - ФК6. Практичне проведення польових, дистанційних і лабораторних досліджень в геодезії та землеустрої; - ФК11. Агрегування польових, камеральних та дистанційних даних на теоретичній основі з метою синтезування нових знань у сфері геодезії та землеустрою; фахові компетентності професійного спрямування: - ФКС1.2. Вибір методів, засобів та обладнання для виконання інженерно-геодезичних та топографо-геодезичних робіт; - ФКС1.7. Знання основ наукового пізнання та методів дослідження для ведення наукової діяльності в інженерній геодезії; - ФКС1.8. Знання про об’єкти і явища на земній поверхні, що характеризуються наявністю просторових зв’язків між ними та уміння використовувати їх при проектуванні та будівництві інженерних об’єктів та передбачати їх подальший екологічний вплив на навколишнє середовищ.
Результати навчання: • знати професійно-орієнтовані дисципліни; організацію проведення експериментів та їх опрацювання; методи дослідження та представлення інформації; • вміти здійснювати геодезичні вимірювання різними методами для визначення вертикальних і горизонтальних зміщень та кренів інженерних споруд і будівель; • мати уявлення про методи та засоби геодезичних вимірювань і опрацювання результатів з оцінкою точності, моделювання і прогнозування деформаційних процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Математична обробка геодезичних вимірювань, • Основи інженерної геодезії, • Електронні інженерно-геодезичні прилади.
Короткий зміст навчальної програми: Загальні відомості про деформації будівель і споруд. Класифікація деформацій споруд. Нормативні вимоги до точності вимірювання осідань. Методи вимірювання осідань. Аналіз та оцінка стійкості реперів висотної основи. Поняття про горизонтальні зміщення інженерних споруд. Методи вимірювання горизонтальних зміщень. Геодезичні знаки, які використовуються для вимірювання вертикальних і горизонтальних зміщень. Спостереження за кренами і тріщинами будівель та споруд: точність, методи, прилади.
Опис: Курс вивчає підходи для збору та опрацювання інформації за результатами польових робіт для розв’язання завдань прогнозування та розрахунку напружено-деформованого стану об’єктів геодезичного моніторингу. В курсі навчальної дисципліни розглядається методика контролю за деформаціями і осіданнями окремих елементів інженерних споруд. Методи і прилади для вивірки та вимірів деформацій конструктивних елементів технологічного обладнання. Загальний огляд сучасних систем автоматизованого геодезичного моніторингу; особливості виконання геодезичних робіт на об’єктах моніторингу; геодезичні дослідження у вивченні зсувних процесів, сучасних рухів земної поверхні і напружено - деформованого стану земної кори. Організація комплексних досліджень на геодинамічних полігонах АЕС України.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролю передбачені наступні методи: -поточний контроль за виконання лабораторних робіт та їх захист; - поточний контроль за виконання розрахунково-графічної роботи та її захист; - тестування у віртуальному навчальному середовищі; ? захист індивідуального завдання; ? усне опитування з окремих розділів. Лабораторні роботи оцінюються в 5 балів. Розрахунково - графічна робота 10 балів. Тестові питання – 15балів (5питань по 3 бали). Питання з розширеними відповідями в 30 балів (3 питання по 10 балів). 5/(10) балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 4/(8) бала – («дуже добре») виставляється за знання навчального матеріалу вище від середнього рівня, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можлива невелика кількість неточностей), вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 3/(6) бали – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 2/(4) бала – («посередньо» («задовільно») виставляється за посередні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 1/(2) – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 0,5/(1) бал – («незадовільно») виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 0/(0) балів – («дуже погано») виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Баран П.І. .Інженерна геодезія / Монографія.–К.: ПАТ «ВІПОЛ»,2012.–618с. 2. Шеховцов Г. А. Современные геодезические методы определения деформаций инженерных сооружений [Текст]: монография; / Г.А. Шеховцов, Р.П. Шеховцова; Нижегород. гос. архит.-строит. ун-т –Н.Новгород: ННГАСУ, 2009. – 156 с. 3. Ганьшин В.Н. Геодезические методы измерения вертикальных смещений сооружений и анализ устойчивости реперов /Ганьшин В.Н.., Стороженко А.Ф., Буденков Н.А. и др. – М.: Недра, 1991. – 190 с.. 4.ДБН В.1.3-2:2010. Геодезичні роботи в будівництві.– К.: Мінрегіонбуд України,2010.–49с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).