Електронні інженерно-геодезичні прилади з основами метрології

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.01.E.041
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: старший викладач, к.т.н. Петров Сергій Леонідович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна Електронні інженерно-геодезичні прилади» викладається з метою формування знань студентів з принців функціонування електронних інженерно-геодезичних приладів, уміння виконання ними вимірювань, а також формування уміння і навиків роботи з цими приладами при виконанні інженерно - геодезичних робіт.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів вищої освіти компетентностей: інтегральна компетентність: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань; загальні компетентності (ЗК): ЗК2 володіння державною мовою на загальному та науковому рівнях; ЗК5 опановування базовими знаннями, включаючи сучасні наукові та технічні досягнення та використання їх в практичних ситуаціях; ЗК8 дотримання правил безпеки життєдіяльності та охорони праці; ЗК13 сприйняття сучасних знань і донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності; фахові компетентності спеціальності (ФК): ФК2 знання і розуміння основних теорій, методів, принципів, технологій і методик в галузі геодезії і землеустрою; ФК4 використання знань із загальних інженерних наук у навчанні та професійній діяльності; ФК5 здатність вибору методів, засобів та обладнання; ФК6 практичне проведення польових, дистанційних і лабораторних досліджень в геодезії та землеустрої; ФК10 підготовки технічних звітів та оформлення результатів польових, камеральних та дистанційних досліджень в геодезії та землеустрої; фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП1.1 знання і розуміння основних теорій, методів, принципів, технологій і методик в сфері інженерної геодезії та будівництва; ФКП1.2 вибір методів, засобів та обладнання для виконання інженерногеодезичних та топографо-геодезичних робіт; ФКП1.5 використання сучасного геодезичного програмного забезпечення та обладнання для вирішення задач геодезії; ФКП 1.10 уміння використовувати базові знання геодезії та геології для створення проектів і програм для геодезичного забезпечення супроводу інженерно-геологічних та спеціальних вишукувальних робіт;
Результати навчання: ЗН4 здатність продемонструвати базові знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі геодезії та землеустрою; ЗН5 застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних ЗН10 розуміння основ охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування. УМ3 здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; УМ5 застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації; УМ8 поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів; КОМ3 здатність бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначити і врахувати ці фактори в конкретних комунікаційних ситуаціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика (оптика, напівпровідники, лазери, джерела випромінювання електромагнітних коливань оптичного і УКХ діапазонів, фотоефект, фотодіоди), • Електроніка (способи оптично-електронного зчитування, CCD- технології)
Короткий зміст навчальної програми: Електронні теодоліти і тахеометри. Цифрові нівеліри. Прилади для виконання інженерно-геодезичних робіт ( контроль вертикальності споруд, перенесення проектів в натуру, монтаж будівель і технологічного обладнання, спостереження за деформаціями і зміщеннями споруд.
Опис: Загальні відомості про електронні теодоліти і тахеометри. Імпульсна система вимірювання кутів. Динамічна і кодова системи вимірювання кутів. Фізичні основи функціонування віддалемірів електронних тахеометрів. Методи вимірювання віддалей з допомогою електромагнітних коливань. Аналіз основної формули фазового методу вимірювання віддалей. Виключення багатозначності. Цифровий фазометр. Функціональні схеми світловіддалемірів. Врахування приладових помилок в електронних тахеометрах.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лаборатоних робіт, захист лабораторних робіт, опитування в часі лабораторних занять, контрольні роботіи підчас лекцій.(30%); • підсумковий контроль -контрольний захід - іспит -письмово-усна форма (письмова складова 40% , усна 30%).
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–80 балів – («дуже добре») виставляється за знання навчального матеріалу компонента вище від середнього рівня, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можлива невелика кількість неточностей), вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 79–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 –61 бал – («посередньо») виставляється за посередні знання навчального матеріалу компонента, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 60–50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («незадовільно» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Виконання завдань на лабораторних заняттях дисципліну60 Тестування у ВНС20 Виконання та захист контрольних робіт20
Рекомендована література: 1. Дементьев В.Е. Современня геодезическая техника и ее применение. –Тверь. ООО ИПП «Ален», 2006. -592 с. 2. Костецька Я.М. Електронні геодезичні прилади.Підручник для студентів геодезичних спеціальностей вузів з гриформ Міністерства освіти України. Львів, Видавництво Престиж інформ, 2000, 324 с. 3. Deumlich/Staiger Instrumentenkunde der Vermessungstechnik.9 vollig neu bearbeitete und erweiterte Auflage- Herbert Wichmann Verlag. Heidelberg 2002 4.Kahmen H. Vermessungkunde. 19. Auflage. WdeG Berlin.New York- 2006 r. 734 s. 5. Platek A. Elektroniczna technika pomiarowa w geodezji. – Krakow. W-wo AGH, 2005, - 314 6. Wanio A. Instrumentoznawstwo geodezyjne i elementzy technik pomiarowych- W-wo UW-M- Olsztyn. 2007. 458 s. 7. Ямбаев Х.К. Геодезическое инструментоведение: учебник для вузов.-М.: Академичксумй проект; Гаудеамус. 2011. 583 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).