Інфраструктура територій

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.03.E.065
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: доктор економічних наук, професор Ступень Назар Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування у студентів знань, умінь та навиків, що дасть їм можливість самостійно вирішувати практичні завдання, які полягають у вивченні теоретичних основах розвитку та інфраструктури територій, організації управління територіями, методів планування та регулювання земельних відносин, організаційно-правовому регулюванні інфраструктури територій. Дисципліна має завдання забезпечити здобувачам освіти теоретичні і практичні заняття з управління та розвитку інфраструктури територій населеного пункту. Дисципліна «Інфраструктура територій» тісно пов’язана з такими курсами, як: управління розвитком територій, земельне право, основи землеустрою, державний земельний кадастр.
Завдання: загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань; фахові компетентності: ФКС3.2. Вибір методів, засобів та обладнання для виконання робіт з землеустрою та кадастру; ФКС3.8. Здатність використовувати матеріали земельного кадастру при складанні і обґрунтуванні проектів землеустрою, обчисленні розмірів плати за землю (податки) та інше; ФКС3.12. Виконувати обробку, аналіз і систематизацію земельно-кадастрових даних.
Результати навчання: РН3.1. Знати нормативно-правову, методичну бази державного земельного кадастру, кадастрів природних ресурсів, землеустрою. РН3.4. Володіти принципами державного управління земельними ресурсами, загальнодержавним та регіональними програмами використання та охорони земель, упорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань та створення нових. РН3.6. Володіти методами геопросторових кадастрових даних для виконання управлінських рішень у сфері кадастру та землеустрою.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Землеустрій Супутні і наступні: Мітобудівний кадастр
Короткий зміст навчальної програми: Інформаційне забезпечення для прийняття адекватних управлінських рішень необхідно здійснювати з урахуванням даних земельного, міського, водного, лісового та інших видів кадастрів, а також кодексів, законів і нормативно-правових документів. Робочою програмою дисципліни передбачено проведення лекційних та практичних занять. Практичні заняття базуються на матеріалах лекцій та матеріалі, який самостійно вивчається студентами, включають розгляд конкретних питань та розрахункові завдання. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до практичних занять, проведення індивідуальних консультацій, самостійне опрацювання окремих питань.
Опис: Тема 1. Розвиток територій та інфраструктури міста. 1. Розвиток територій та інфраструктури міста. 2. Нормативно-правові акти. Тема 2. Інфраструктура, як чинник розвитку територій 1.Управління розвитком інфраструктури територій. 2. Розвиток інфраструктури територій. Тема 3. Формування інфраструктури територій, її суть та складові 1. Складові інфраструктури територій. 2. Вулично-дорожна мережа міста. 3. Транспортна інфраструктура. 4. Мережа ліній громадського транспорту. Тема 4. Планування територій. 1. Основні завдання планування і забудови територій. 2. Планування територій на загальнодержавному рівні. 3. Планування територій на регіональному рівні. 4. Планування територій на місцевому рівні. Тема 5. Регулювання планування та забудови територій, а також іншого використання 1.Регіональні правила забудови. 2. Місцеві правила забудови. 3. Моніторинг забудови та іншого використання територій Тема 6. Планування інфраструктури сільської місцевості. 1. Порядок врахування громадських і приватних інтересів при плануванні і забудові територій 2. Планування територіальної інфраструктури сільської місцевості 3. Регулювання планування територіальної інфраструктури сільської місцевості. Тема 7. Використання ГІС у інфраструктурі територій
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт (40), контрольна робота (10) • проміжний контроль (40 , контрольний захід, залік): письмово-усна форма (10)
Критерії оцінювання результатів навчання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на практичних заняттях, виконання та захист практичних робіт, письмовий контрольний захід та усна компонента. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, захист практичних робіт, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Залік – 2 тематичних контролі, усне опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Земельний кодекс України: Науково-практичний коментар / За заг. ред. В.І. Семчика. – 3-є вид., перероб. і доп. – К.: Видавничий Дім «Ін Юре», 2007.– 896 с. 2. Єфіменко Л.В. Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень// Навчально-методичний посібник:К.:2011-224с. 3. Правові основи майнових і земельних відносин. / За заг.ред. В.М.Єрмоленка/ 2006.-364с. 4. Земельні відносини в Україні. Організаційно-правовий механізм. /Збірник основоположних актів законодавства. Під заг.ред. А.С. Даниденка. – Київ, 2007.-128с. 5. Ступень М.Г. Кадастр населених пунктів. - Львів Новий світ-2004.-392с. 6. Про внесення змін до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” та інших законодавчих актів України : Закон України (зі змінами, внесеними згідно із Законом України від N 5245-VI ( 5245-17 ) від 06.09.2012) // [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).