Організація та управління геодезичним виробництвом

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.01.E.045
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: проф., д.т.н. Церклевич Анатолій Леонтійович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни – формування знань та компетенцій, що сприяють здійсненню самостійної організаційно – управлінської та проектно – вишукувальної діяльності, планування виробничо-технологічної організації топографо – геодезичних та інженерно – геодезичних робіт, вироблення продуманих, теоретично обґрунтованих управлінських рішень і керівництво їх здійснення. Формування майбутнього фахівця до використання знань для вирішення практико-орієнтованих завдань у рамках виробничо- технологічної, проектно-вишукувальної та організаційно-управлінської професійної діяльності, зокрема для виконання техніко-економічного обґрунтування інженерно- геодезичних робіт.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - ЗК1. Дотримання етичних принципів досліджень і інтелектуальної чесності, а також професійних кодексів поведінки; - ЗК2. Володіння державною мовою на загальному та науковому рівнях; - ЗК6. Виконання робіт та навчання з високим рівнем автономності, планування, організації та управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень; - ЗК10. Здатності до реалізації навчальних та соціальних завдань. фахові компетентності: - ФК3. Засвоєння базових знань із супутніх наук, що входять окремими блоками до сфери геодезії і землеустрою (фізика, математика, інформатика, екологія, право, економіка та інші), вміння використовувати їх теорії, принципи та технічні підходи; - ФК7. Складання проектів і програм, організація та планування польових робіт в геодезії та землеустрої; - ФК12. Вирішення специфічних прикладних наукових та технічних завдань геодезії та землеустрою у відповідності до спеціалізації. фахові компетентності професійного спрямування: - ФКП1.3. Проведення польових, камеральних інженерно-геодезичних вишукувальних робіт для створення проектів під будівництво та реконструкцію будівель та споруд.
Результати навчання: знати: - професійно-орієнтовані дисципліни спеціальності; - технологію складання проектів виробництва топографо-геодезичних робіт і робіт, пов'язаних з інженерно-геодезичним забезпеченням будівництва і експлуатації споруд; - методи дослідження та представлення інформації в процесі інженерно-вишукувальних та топографо-геодезичних робіт; вміти: - використовувати методи планування та раціонального використання виробничих ресурсів для досягнення максимальних результатів виробництва при мінімальних витратах; - нормувати і розраховувати заробітну плату, вести звітність; - аналізувати виробничо-господарську діяльність; - організовувати виконання інженерно-геодезичних робіт для вишукування, проектування, будівництва та експлуатації інженерних об'єктів; - володіти практичними навичками з організації та управління виробництвом.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Знімання та інженерні вишукування населених пунктів, • Метрологія, стандартизація і сертифікація.
Короткий зміст навчальної програми: Структура топографо-геодезичних та інженерно-геодезичних робіт. Методи організації виробництва. Організація геодезичних робіт на виробництві, управління виробничими процесами на топографо-геодезичному підприємстві. Технічне проектування, технологія і організація проектних робіт. Проектно-кошторисний метод в плануванні топографо- геодезичних робіт. Складання звітності, нормування та оплата праці. Особливості організації робіт при інженерно-геодезичних вишукуваннях. Суть, задачі і види планування. Основи бізнес планування. Управління підприємством. Менеджмент. Фінансово – економічні результати діяльності підприємства.
Опис: 1. Предмет і завдання курсу. Форми виробничо-господарської діяльності. 2. Основи управління підприємством. Структура і принципи організації виробничого процесу. 3. Підприємство як суб'єкт господарювання. 4. Виробничий процес і його організація. 5. Технічне проектування, його значення і особливості. 6. Капітал і основні виробничі фонди. 7. Оборотні фонди і оборотні кошти. Фінансові активи та нематеріальні ресурси підприємства. 8. Фінансово – економічні результати діяльності підприємства. Дохід, прибуток і рентабельність. 9. Витрати виробництва, собівартість продукції та ціноутворення на підприємстві. 10. Продуктивність, виконання норм виробітку і оплата праці в геодезичному виробництві. 11. Виробничі інвестиції та бізнес планування. 12. Реструктуризація і санація, банкрутство та ліквідація підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролю передбачені наступні методи: • поточний контроль за виконання лабораторних робіт та їх захист; • поточний контроль за виконання контрольної роботи та її захист; • захист індивідуального завдання; • усне опитування з окремих розділів. Лабораторні роботи оцінюються (Лаб. роб.№1;2 по 20 балів. Лаб. роб.№3– 30 балів) Контрольна робота 20 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторна робота №1 – 20 б. Лабораторна робота №2 – 20 б. Лабораторна робота №3 - 30(15/15) б. Контрольна робота – 20 б. Залік (Усне опитування на початку кожного виду робіт ) - 10 б Разом за дисципліну - 100 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Креніда Ю.Ф., Кривоберець Б.І. Організація, планування і управління геодезичним виробництвом: Підручник. - Донецьк.: ТОВ «Лебідь», 2004.-522 с. 2. Закон України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність ” від 23 грудня 1998 р. № 353-ХІУ. 3. Інструкція з топографічного знімання в масштабах і :5000, 1:2000, 1:1000 і 1:500. (ГКНТА-2.04-02-97}.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).