Управління виробництвом та організація робіт в геоматиці
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.05.E.090
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: старший викладач Бабій Любов Вячеславівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти наступних загальних і фахових компетентностей:
- Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань.
- Використання сучасного геоінформаційного програмного забезпечення та обладнання;
- Розробка технологій і систем для вивчення і управління процесами і явищами навколишнього середовища;
- Виконувати проектування, керування і підтримку прийняття рішень;
Результати навчання:
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
1. Застосовувати методи, обладнання та сучасне геоінформаційне програмне забезпечення для проведення польових, дистанційних і камеральних робіт з отримання та опрацювання геопросторових даних;
2. Застосовувати геоінформаційні технології і системи для вивчення і управління процесами і явищами навколишнього середовища;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фотограмметричні технології в геодезії та землеустрої
Короткий зміст навчальної програми: Управління виробництвом та організація робіт в геоматиці – науково-практична дисципліна орієнтована на творчу та практичну самореалізацію студента в сфері проблематики створення підприємств, їх організаційно-правових форм та аспектів функціонування. Значну увагу приділено інноваційним процесам, організації виробництва, плануванню діяльності та засадам формування та використання всіх видів ресурсів та формуванню фінансово-економічних результатів діяльності суб'єктів господарювання. Практичні заняття та групові проекти як форма самостійної роботи студентів дозволяє сформувати ключові та професійні компетенції та випустити у життя сучасного конкурентоспроможного фахівця.
Управління виробництвом та організація робіт в геоматиці входить в комплекс знань бакалавра спеціальності 193 Геодезія та землеустрій.
Опис: Вступ. Предмет і задачі курсу.
Виробничий процес та принцип організації робіт в геоматиці. Підприємство. Їх види та організаційно-правові форми. Персонал підприємства, продуктивність, оплата праці. Витрати на виробництво. Ціна на продукцію. Ефективність діяльності підприємства
Методи та критерії оцінювання: Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання застосовують метод контролю, який ґрунтується на позитивному принципі, що передбачає врахування рівня досягнень студента. Об'єктом оцінювання є знання, уміння та навички, досвід творчої діяльності. До основних функцій оцінювання рівня досягнення результатів навчання віднесено контролюючу, навчальну, діагностично-коригуючу, стимулюючо-мотиваційну та виховну. Елементами контролю є система вимог і правил, види контролю, зміст контролю за різними видами, критерії стобальної системи оцінювання. Види контролю поділяють на письмові звіти з практичних робіт та їх захист; усне індивідуальне, комбіноване і фронтальне опитування; участь в ділових іграх за темою практичних занять, виконання та презентації групових проектів, виконання та захист контрольної роботи; виконання проміжних тестових завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційований залік
• письмові звіти з практичних робіт, участь в ділових іграх, усне опитування, виконання групових проектів, контрольна робота (80%)
• підсумковий контроль (тестування): письмово-усна форма (20%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок визначають згідно «Стандарту забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 03.09. Положення про організацію та проведення семестрового контролю результатів навчання студентів»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Організація і управління діяльністю. Топографо-геодезичні і картографічні роботи. Землевпорядні роботи: Навчальний посібник. – Івано-Франківськ : ІФНТУНГ, 2013. - 508 с.
2. Бойчик І.М Економіка підприємства: підручник. / І.М.Бойчик. – К.: Кондор -Видавництво, 2016. – 378 с.
3. Гринчуцький В. І., Карапетян Е. Т., Погріщук Б. В. Економіка підприємства. Навчальний посібник. — Видавництво «Центр учбової літератури». Київ, 2010, 304 с.
4. З.І. Кобеля, С.І. Тодорюк, Л.Д. Водянка, Н.В.Філіпчук. Економіка праці і соціально-трудові відносини: методичний посібник для проведення семінарських та практичних занять.- Чернівці: Рута, 2019. 80 с.
5. Бабенко А.Г., Бондаревська К.В. Нормування праці : навчально-наочний посібник для студентів денної та заочної форм навчання. – Вид. 2-ге, доп. - Дніпропетровськ: Дніпропетровська державна фінансова академія, 2013. – 158 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Управління виробництвом та організація робіт в геоматиці
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.06.E.101
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: старший викладач Бабій Любов Вячеславівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти наступних загальних і фахових компетентностей:
- Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань.
- Вибір методів, засобів та обладнання для виконання фотограмметричних робіт;
- Розуміння принципів організації та процесів управління топографо-геодезичним та картографічним виробництвом;
- Здатність використовувати сучасне фотограмметричне програмне забезпечення та обладнання;
- Знання фотограмметричних технологій для розв’язання прикладних задач в геодезії, картографії та землеустрої;
- Уміння використовувати дані дистанційного зондування Землі для вивчення процесів і явищ навколишнього середовища.
Результати навчання:
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
1. Демонструвати знання і розуміння основних теорій, методів, технологій, принципів організації робіт та нормативних документів в сфері фотограмметрії;
2. Вміти обирати методи, засоби та обладнання для виконання фотограмметричних робіт та проведення польових, дистанційних і камеральних досліджень для отримання геопросторових даних за даними дистанційного зондування;
3. Знати технології лазерного сканування місцевості та розуміти основні технологічні процеси обробки даних лазерного сканування;
4. Використовувати сучасне фотограмметричне програмне забезпечення та обладнання та дані дистанційного зондування Землі для вивчення процесів і явищ навколишнього середовища.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фотограмметричні технології в геодезії та землеустрої
Короткий зміст навчальної програми: Управління виробництвом та організація робіт в геоматиці – науково-практична дисципліна орієнтована на творчу та практичну самореалізацію студента в сфері проблематики створення підприємств, їх організаційно-правових форм та аспектів функціонування. Значну увагу приділено інноваційним процесам, організації виробництва, плануванню діяльності та засадам формування та використання всіх видів ресурсів та формуванню фінансово-економічних результатів діяльності суб'єктів господарювання. Практичні заняття та групові проекти як форма самостійної роботи студентів дозволяє сформувати ключові та професійні компетенції та випустити у життя сучасного конкурентоспроможного фахівця.
Управління виробництвом та організація робіт в геоматиці входить в комплекс знань бакалавра спеціальності 193 Геодезія та землеустрій.
Опис: Вступ. Предмет і задачі курсу.
Виробничий процес та принцип організації робіт в геоматиці. Підприємство. Їх види та організаційно-правові форми. Персонал підприємства, продуктивність, оплата праці. Витрати на виробництво. Ціна на продукцію. Ефективність діяльності підприємства
Методи та критерії оцінювання: Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання застосовують метод контролю, який ґрунтується на позитивному принципі, що передбачає врахування рівня досягнень студента. Об'єктом оцінювання є знання, уміння та навички, досвід творчої діяльності. До основних функцій оцінювання рівня досягнення результатів навчання віднесено контролюючу, навчальну, діагностично-коригуючу, стимулюючо-мотиваційну та виховну. Елементами контролю є система вимог і правил, види контролю, зміст контролю за різними видами, критерії стобальної системи оцінювання. Види контролю поділяють на письмові звіти з практичних робіт та їх захист; усне індивідуальне, комбіноване і фронтальне опитування; участь в ділових іграх за темою практичних занять, виконання та презентації групових проектів, виконання та захист контрольної роботи; виконання проміжних тестових завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційований залік
• письмові звіти з практичних робіт, участь в ділових іграх, усне опитування, виконання групових проектів, контрольна робота (80%)
• підсумковий контроль (тестування): письмово-усна форма (20%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок визначають згідно «Стандарту забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 03.09. Положення про організацію та проведення семестрового контролю результатів навчання студентів»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Організація і управління діяльністю. Топографо-геодезичні і картографічні роботи. Землевпорядні роботи: Навчальний посібник. – Івано-Франківськ : ІФНТУНГ, 2013. - 508 с.
2. Бойчик І.М Економіка підприємства: підручник. / І.М.Бойчик. – К.: Кондор -Видавництво, 2016. – 378 с.
3. Гринчуцький В. І., Карапетян Е. Т., Погріщук Б. В. Економіка підприємства. Навчальний посібник. — Видавництво «Центр учбової літератури». Київ, 2010, 304 с.
4. З.І. Кобеля, С.І. Тодорюк, Л.Д. Водянка, Н.В.Філіпчук. Економіка праці і соціально-трудові відносини: методичний посібник для проведення семінарських та практичних занять.- Чернівці: Рута, 2019. 80 с.
5. Бабенко А.Г., Бондаревська К.В. Нормування праці : навчально-наочний посібник для студентів денної та заочної форм навчання. – Вид. 2-ге, доп. - Дніпропетровськ: Дніпропетровська державна фінансова академія, 2013. – 158 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).