ГІС і бази даних
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.00.O.022
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: ст.викладач Кузик Зоряна Остапівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетенції:
ЗК 01. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями.
ЗК-02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК-06. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК-07. Здатність працювати автономно.
Фахові компетенції:
СК-01. Здатність застосовувати фундаментальні знання для аналізу явищ природного і техногенного походження при виконанні професійних завдань у сфері геодезії та землеустрою.
СК-04. Здатність обирати та використовувати ефективні методи, технології та обладнання для здійснення професійної діяльності у сфері геодезії та землеустрою.
СК-05. Здатність застосовувати сучасне інформаційне, технічне і технологічне забезпечення для вирішення складних питань геодезії та землеустрою.
СК-07. Здатність збирати, оновлювати, опрацьовувати, критично оцінювати, інтерпретувати, зберігати, оприлюднювати і використовувати геопросторові дані та метадані щодо об’єктів природного і техногенного походження.
Результати навчання: РН5. Застосовувати концептуальні знання природничих і соціально-економічних наук при виконанні завдань геодезії та землеустрою.
РН9. Збирати, оцінювати, інтерпретувати та використовувати геопросторові дані, метадані щодо об’єктів природного і техногенного походження, застосовувати статистичні методи їхнього аналізу для розв’язання спеціалізованих задач у сфері геодезії та землеустрою.
РН10. Обирати і застосовувати інструменти, обладнання, устаткування та програмне забезпечення, які необхідні для дистанційних, наземних, польових і камеральних досліджень у сфері геодезії та землеустрою.
РН12. Розробляти документацію із землеустрою, кадастрову документацію і документацію з оцінки земель із застосуванням комп’ютерних технологій, геоінформаційних систем та цифрової фотограмметрії, наповнювати даними державний земельний, містобудівний та інші кадастри.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Геодезія і топографія, частина 2
Інформатика і програмування задач
Іноземна мова за проф. спрямуванням
Системи баз геоданих
Картографія
Державний зем. кадастр та оцінка нерухомості
Прикладні геоінформаційні системи
Фотограмметричні технології в геодезії та землеустрої
Короткий зміст навчальної програми: Геоінформаційні системи і технології — це сучасна прикладна наука, завданням якої є опрацювання, збереження та аналіз великих масивів геопросторових даних, одержаних в результаті аерокосмічного знімання, польових геодезичних вишукувань, з картографічних та інших джерел з метою моделювання, прогнозування та моніторингу геопросторових об'єктів, явищ і процесів. В основі функціонування ГІС лежать математичні моделі, різні алгоритми та методи формалізації даних, класифікація і кодування інформації, теорія і методологія організації баз геопросторових даних та аналітичні методи їх опрацювання із застосуванням багатофункціональних програмно-технологічних комплексів. Спектр застосування ГІС — надзвичайно широкий: кадастрові системи, інженерне вишукування і проектування, регіональне управління і планування, екологія, суспільні науки та ін. ГІС є інструментом міждисциплінарних досліджень і проектів, пов'язаних з картографуванням територій, вирішення задач охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів.
Опис: Поняття про геоінформаційні системи. Функціональні можливості та структура географічних інформаційних систем. Джерела геопросторових даних в геоінформаційних системах. Моделі просторових даних у ГІС. Моделювання поверхонь. Структури баз даних для керування даними. Картографічне моделювання. Тематичне картографування. Методика та сфери застосування оверлейного, мережевого та спеціалізованого аналізу. Топографо-геодезичне та картографічне забезпечення робіт пов’язаних з геоінформаційними системами та технологіями. Національна інфраструктура геопросторових даних. Великі дані (big data) в геоінформаційних технологіях. Організація баз даних в системах просторової локалізації даних. Організація вибірки із застосуванням мови SQL.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: письмові звіти до лабораторних робіт – 40 балів; РГР – 10 балів.
Екзаменаційний тестовий контроль – 50 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Написання звітів та захист лабораторних робіт і РГР. Електронне тестування. Поточне опитування. Екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Геоінформаційні системи і бази даних/ Книга 1 : монографія / В. І. Зацерковний, В. Г. Бурачек, О. О. Железняк, А. О. Терещенко. – Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2014. – 492 с.
2. Геоінформаційні системи і бази даних/ Книга 2 : монографія / В. І. Зацерковний, В. Г. Бурачек, О. О. Железняк, А. О. Терещенко. – Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2014. – 492 с.
3. Самойленко В.М. Географічні інформаційні системи та технології. – 2010., К.: Ніка-Центр. – 448 с.
4. Stephen R. Galati Geographic Information Systems Demystified / Artech House. – 2006. – 297p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).