Землеустрій
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.00.O.031
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: Сай В.М.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ІНТ – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань.
загальні компетентності:
3K01 – Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями.
3K02 –Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК03– Здатність планувати та управляти часом.
3K08 Здатність працювати в команді.
Фахові компетентності:
СК03– здатність застосовувати нормативно-правові акти, нормативно-технічнідокументи, довідкові матеріали у професiйнiйдіяльності.
CK06– здатність виконувати дистанційні, наземні, польові та камеральні дослідження, інженерні
розрахунки з опрацювання результатів досліджень, оформляти результати досліджень, готувати звіти при вирішенні завдань геодезії та землеустрою.
СК09– здатність застосовувати інструменти, прилади, обладнання, устаткування при виконанні завдань геодезії та землеустрою,
СК13–здатність розробляти документацію із землеустрою та з оцінки земель, кадастрову документацію, наповнювати даними державний земельний, містобудівний та іншікадастри.
Результати навчання:
РН4 - знати та застосовувати у професійній діяльності нормативно-правові акти, нормативно-технічні документи, довідкові матеріали в сфері геодезії та землеустрою і суміжних галузей.
РН12 - розробляти документацію із землеустрою, кадастрову документацію i документацію з оцінки земель із застосуванням комп’ютерних технологій, геоінформаційних систем та цифрової фотограмметрії, наповнювати даними державний земельний, містобудівний та інші кадастри.
РН13. Планувати і виконувати геодезичні, топографічні та кадастрові знімання, опрацьовувати отримані результати у геоінформаційних системах.
РН15. Розробляти і приймати ефективні рішення щодо професійної діяльності у сфері геодезії та землеустрою, у тому числі за умов невизначеності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні
навчальні дисципліни
Державний земельний кадастр та оцінка нерухомості
Супутні і наступні навчальні дисципліни
Грунтознавство та бонітування ґрунтів
Основи автоматизації робіт з кадастру та землеустрою
Реєстрація нерухомості
Короткий зміст навчальної програми:
Дисципліна «Землеустрій» займає одне з ведучих місць в навчальному плані підготовки здобувачів вищої освіти зі спеціальності 139 «Геодезія та землеустрій». Здобувачі вищої освіти даної спеціальності у межах цього курсу займаються вивченням теоретичних засад та отримання практичних навичок опрацювання значних об’ємів інформації та прийняття оптимальних управлінських рішень в системі землеустрою, ознайомлюються із структурою та методикою розроблення землевпорядної документації, вивчають правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою спрямовані на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування. Програма курсу побудована так щоб вивчення дисципліни торкалося державного, регіонального та місцевого рівнів землеустрою, що дасть можливість застосувати набуті знання на практиці.
Опис: Законодавче забезпечення землеустрою в Україні. Теоретичні основи землеустрою. Документація із землеустрою та її зміст. Учасники процесу із землеустрою.
Види і форми землеустрою. Землеустрій та інші сфери земельно-господарської діяльності. Передпроектна документація із землеустрою на національному, регіональному рівнях та місцевому рівнях. Проектна документація із землеустрою на національному, регіональному та місцевому рівнях. Технічна документація із землеустрою на національному, регіональному та місцевому рівнях. Робочі проекти землеустрою.
Методи та критерії оцінювання:
Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на лабораторних заняттях, захист лабораторних робіт, письмовий контрольний захід та усна компонента.
Методи оцінювання знань: усне та фронтальне опитування, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист лабораторних робіт відповідно до передбачених викладачем термінів для студентів ДФН(max40):
Лабораторні роботи №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8оцінюються максимально по 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Навчльний посібник здисципліни «Теоретичні засади землеустрою» (для студентів базового напряму підготовки 6.080101 Геодезія, картографія та землеустрій). Львів. нац. ун-т Львівськаполітехніка; уклад.: Л.М. Перович, В.М. Сай, М.С. Маланчук. – Львів: ВидавництвоЛьвівськоїполітехніки, 2015. – 236 с.
2. Землевпорядне проектування: розроблення проектів землеустрою щодо встановлення (відновлення) та зміни меж населених пунктів : навч. посіб. / А.М. Третяк, В.М. Третяк, Р.А. Третяк. – Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2017. – 180 с.
3. Землевпорядний процес : навчальний посібник / А.М. Третяк, Й.М. Дорош, Р.А. Третяк, Ю.В. Лобунько. – Херсон : Олді-плюс, 2018. – 276 с.
4. Формування обмежень та обтяжень у землекористуванні : навчальний посібник /Дорош Й.М., Дорош О.С. – Херсон : Олді-плюс, 2018. – 650 с.
5. Планування територій: навчальний посібник /Топчієв О.Г., Мальчикова Д.С. – Херсон : Олді-плюс, 2019. – 268 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).