Реєстрація нерухомості

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.03.E.068
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: доц. Хавар Юлія Степанівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є засвоєння здобувачами освіти основних нормативно-правових і методичних засад функціонування системи державної реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них, як однієї із складових державного земельного кадастру.
Завдання: ІНТ. здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань. загальні компетентності: ЗК1. дотримання етичних принципів досліджень і інтелектуальної чесності, а також професійних кодексів поведінки; ЗК2. володіння державною мовою на загальному та науковому рівнях; ЗК5. опановування базовими знаннями, включаючи сучасні наукові та технічні досягнення та використання їх в практичних ситуаціях; ЗК7. використання інформаційних технологій та інноваційних підходів; ЗК11. формування комунікаційної стратегії та роботи у складі творчого, зокрема, інтернаціонального колективу, відповідальності за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, зокрема під час проведення навчальних та кваліфікаційних навчально-технологічних практик; ЗК12. здатність до пошуку, опрацювання, аналізу інформації з різних джерел та проведення досліджень на відповідному рівні. фахові компетентності: ФК1. здатність до реалізації професійних обов’язків за видами професійних робіт; ФК2. знання і розуміння основних теорій, методів, принципів, технологій і методик в галузі геодезії і землеустрою; ФК4. використання знань із загальних інженерних наук у навчанні та професійній діяльності; ФК8. здатність збору, опрацювання, моделювання та аналізу геопросторових даних у польових та камеральних умовах; ФК9. використання сучасного геодезичного, геоінформаційного та фотограмметричного програмного забезпечення та обладнання. ФКП3.1. знання і розуміння основних теорій, методів, принципів і методик у сфері землеустрою та кадастру; ФКП3.2. вибір методів, засобів та обладнання для виконання робіт з землеустрою та кадастру; ФКП3.7. складання технічної документації із землеустрою та підготовка документів, що засвідчують право власності або право користування землею; ФКП3.8. здатність використовувати матеріали земельного кадастру при складанні і обґрунтуванні проектів землеустрою, обчисленні розмірів плати за землю (податки) та інше; ФКП3.11. виконувати весь комплекс робіт по кадастру, включаючи роботи з державної реєстрації землеволодінь, обліку кількості і якості земель, бонітуванню ґрунтів і економічної оцінки земель.
Результати навчання: ЗН1. здатність продемонструвати знання та розуміння наукових і математичних принципів, що лежать в основі геодезії та землеустрою; ЗН3. здатність продемонструвати знання та розуміння методологій проектування, відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов; ЗН4. здатність продемонструвати базові знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі геодезії та землеустрою; ЗН8. здатність продемонструвати базові знання в геодезії та землеустрої за відповідними спеціалізаціями; ЗН9. здатність критично оцінювати отримані результати діяльності та аргументовано захищати прийняті рішення; УМ1. здатність застосовувати знання та розуміння для розв’язання якісних та кількісних задач, оцінювання, інтерпретації та синтезу інформації даних; УМ3. здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; УМ4. застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач спеціальності, використовуючи відомі методи; УМ8. поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів; УМ9. володіти методами організації топографо-геодезичного і землевпорядного виробництва від польових вимірювань до менеджменту й реалізації різноманітної топографічної та землевпорядної продукції на основі використання знань з основ законодавства і управління виробництвом; УМ10. уміння організації власної діяльності для ефективного управління часом; КОМ3. здатність бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначити і врахувати ці фактори в конкретних комунікаційних ситуаціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Основи інвентаризації нерухомості Основи технічного забезпечення оцінки нерухомості Управління розвитком територій Супутні і наступні: Інфраструктура територій Містобудівний кадастр Кадастр територій
Короткий зміст навчальної програми: Вирішення проблем сталого розвитку регіонів, охорони земель та їх раціонального використання, оптимізації забудови, визначення правових відносин щодо землі та іншого нерухомого майна неможливе без всебічного кадастрового забезпечення. Державна реєстрація прав на нерухоме майно є важливим процесом реалізації функцій держави стосовно захисту прав власників, виступає чинником гарантування здійснення такого захисту, офіційного визнання і юридичного закріплення прав власників – фізичних і юридичних осіб на об’єкти нерухомого майна. Кадастрово-реєстраційні системи відіграють важливу роль у сфері управління нерухомістю, оподаткування, інформаційного та правового забезпечення ринку нерухомого майна та безпосередньо впливають на бізнес-середовище у цілому. А однією з головних умов економічного зростання держави є науково виважене, цілеспрямоване, високоефективне використання нерухомого майна. Тому запровадження в Україні сучасного кадастру нерухомості об’єднає розрізнені системи обліку та реєстрації нерухомого майна і відповідатиме всім чинним вимогам і міжнародним стандартам.
Опис: Предмет, завдання і зміст курсу та зв’язок з іншими дисциплінами. Загальні відомості про державну реєстрацію землі та нерухомості. Характеристика сучасних земельно-реєстраційних систем за кордоном. Нормативно-правове, методичне та технологічне забезпечення державної реєстрації нерухомості та прав на неї. Державна реєстрація земельних ділянок та обмежень у їх використанні. Інформаційна взаємодія органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, та органу державної реєстрації прав. Відповідальність у сфері державної реєстрації нерухомості.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на лабораторних заняттях, виконання та захист лабораторних робіт, письмовий контрольний захід та усна компонента. Методи оцінювання знань: усне та фронтальне опитування, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 балів): 1. Виконання та захист практичних робіт відповідно до передбачених викладачем термінів для студентів ДФН (max 40): Практичні роботи №1, №3 оцінюються максимально по 5 балів; Практична робота №2 – 8 балів; Практична робота №4 – 12 балів; Практична робота №5 – 10 балів. для студентів ЗФН (max 20): Практична робота №1 оцінюється максимально 20 балів. 2. Виконання та захист контрольних робіт для студентів ЗФН (max 20): Контрольна робота №1 – 10 балів; Контрольна робота №2 – 10 балів. Екзаменаційний контроль (60 балів): письмова компонента – 50 балів; усна компонента – 10 балів. Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Реєстрація нерухомості» / Укладачі Хавар Ю.С., Винарчик Л.В. / Номер та дата реєстрації: Е41-246-96/2020 від 01.07.2020 року, адреса розміщення: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8571. 2. Хавар Ю.С. Конспект лекцій з дисципліни «Реєстрація нерухомості». Самвидав каф. КДТ НУ «Львівська політехніка» – Львів, 2019 р. – 105 с. 3. Земельний кодекс України. Науково-практичний коментар. / За заг. ред. Гиренко І. В. – К.: Видавничий дім «Професіонал», 2021. – 804 с. 4. Боднарчук О.Г. Б75 Земельне право: навчальний посібник / О.Г. Боднарчук, К.М. Васьківська, А.П. Гаврилішин. – Ірпінь: Університет ДФС України, 2021. – 446 с. 5. Земельне право України: навчально-методичний посібник для здобувачів вищої освіти денної та заочної форми навчання / Борденюк О.В., Демчук Т.І., Латковський П.П. Чернівці, 2021. 62 с. 6. Чижмарь К.І. Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Нормативні акти, аналітичні та методичні матеріали. – К.: Центр навчальної літератури, 2019. – 182с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).