Спорудження об'єктів нафтогазового комплексу
Спеціальність: Нафтогазова інженерія та технології
Код дисципліни: 6.185.01.E.046
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: д.т.н., доцент Гунька Володимир Мирославович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Спроможність здійснювати проектування окремих об’єктів нафтогазового комплексу, оформляти проектно-конструкторську документацію.
Результати навчання: Застосовувати базові поняття та методи фундаментальних і прикладних наук для розв’язання спеціалізованих задач в нафтогазовій інженерії.
Здійснювати розрахунки технологічних параметрів нафтогазових свердловин, систем підготовки нафти і газу, промислових та магістральних газонафтопроводів, газонафтосховищ із застосуванням відповідних математичних та інженерних методів.
Організовувати та керувати професійним розвитком осіб та груп у сфері нафтогазової інженерії.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи нафтогазової інженерії
Технологія видобування нафти і газу та їх промислова підготовка
Експлуатація об`єктів нафтогазового комплексу
Контроль якості об`єктів нафтогазового комплексу
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на формування у студентів фундаментальних знань та практичних навичок, необхідних для проєктування, будівництва, модернізації та експлуатації об’єктів нафтогазової інфраструктури.
Курс охоплює такі ключові аспекти:
- особливості спорудження бурових установок та свердловин;
- проєктування і монтаж магістральних та промислових трубопроводів;
- будівництво резервуарних парків та об’єктів зберігання нафти й газу;
- інженерно-технологічні рішення для об’єктів видобутку, транспортування, переробки та зберігання нафтогазових ресурсів;
- організація будівельних робіт з урахуванням екологічних вимог та стандартів безпеки;
- застосування сучасних технологій та матеріалів у будівництві нафтогазових об’єктів.
Протягом курсу студенти ознайомлюються з основними методами проєктування і будівництва об’єктів нафтогазової галузі, аналізують інноваційні технології та розробляють проєкти споруд із дотриманням сучасних стандартів.
Дисципліна має практико-орієнтований характер і передбачає виконання проєктних робіт, аналіз кейсів та розв'язання інженерно-технологічних задач. Завершення курсу дозволяє студентам отримати компетентності, необхідні для роботи в нафтогазовій галузі, на підприємствах будівельного профілю та інженерних компаніях.
Опис: 1. Класифікація об’єктів нафтогазового комплексу
2. Нормативна база в будівництві
3. Організація будівельних робіт: планування та контроль будівництва; вибір техніки та обладнання; оцінка вартості та термінів будівництва
4. Спорудження об'єктів видобутку нафти і газу: свердловини (експлуатаційні, нагнітальні, контрольні); бурові установки; нафтогазозбірні пункти; сепараційні установки; компресорні станції
5. Спорудження об'єктів транспортування: нафтопроводи та газопроводи (магістральні та внутрішньопромислові); насосні та компресорні станції; лінійні вузли обліку; пункти редукування та регулювання тиску
6. Спорудження об'єктів переробки: нафтопереробні та газопереробні заводи
7. Спорудження об'єктів зберігання: резервуарні парки для нафти, нафтопродуктів і скрапленого газу; підземні сховища газу; контейнери для зрідженого газу
8. Спорудження об’єктів розподілу: газорозподільні станції (ГРС); нафтобази; пункти відвантаження нафти та нафтопродуктів; автомобільні та залізничні наливні естакади
9. Безпека та екологія при будівництві: техніка безпеки при спорудженні об’єктів; екологічні вимоги до будівництва; системи моніторингу навколишнього середовища
Методи та критерії оцінювання: Практичні роботи – захист у письмово-усній формі.
Екзамен – письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (практичні роботи) – 30 балів.
Екзаменаційний контроль – 70 балів, з якихз 50 балів – письмова компонента і 20 балів – усна компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Білецький В. С. Основи нафтогазової справи [Друге видання виправлене і
доповнене] / В. С. Білецький, В. М. Орловський, В. І. Дмитренко, А. М.
Похилко. – Львів: Новий Світ-2000, 2018. – 312 с.
2. Войтенко В. С. Технологія і техніка буріння: узагальнювальна довідкова
книга / В. С. Войтенко , В. Г. Вітрик , Р. С. Яремійчук. – Львів: Центр Європи,
2012. – 708 с.
3. Орловський В. М. Буріння нафтових і газових свердловин : підручник / В. М. Орловський, В. С. Білецький, В. І. Сіренко. – Львів : Новий Світ-2000, 2024. – 408 с. – (Серія "Бібліотека Гірничої енциклопедії").
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).