Конструкція та розрахунок обладнання об'єктів нафтогазового комплексу (курсовий проєкт)

Спеціальність: Нафтогазова інженерія та технології
Код дисципліни: 6.185.00.O.033
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: Доцент, к.т.н. Присяжний Юрій Володимирович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Закріплення і поглиблення знань у сфері обладнання і апаратів об’єктів нафтогазового комплексу, які студент отримав під час вивчення курсу «Конструкція та розрахунок обладнання об’єктів нафтогазового комплексу»
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: 1. Інтегральна компетентність: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у професійній діяльності, пов’язаній з нафтогазовою галуззю. 2. Фахові компетентності: - здатність до використання теорій, принципів, методів і понять фундаментальних і загально-інженерних наук для професійної діяльності; - здатність застосовувати математичні методи, моделі та сучасні цифрові технології для розв’язання складних задач нафтогазової інженерії. - здатність здійснювати експлуатаційні розрахунки технологічних параметрів в нафтогазовій інженерії. - здатність аналізувати режими експлуатації нафтогазового об’єкта, здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання, виконувати оптимізацію режиму експлуатації за певними критеріями, у тому числі за умов невизначеності.
Результати навчання: 1. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знання конструкції і принципу роботи обладнання і апаратів об’єктів нафтогазового комплексу; - знання основних методів розрахунку обладнання і апаратів об’єктів нафтогазового комплексу; - здійснення базових технологічних і конструктивних розрахунків; - вміння аналізувати умови і режим роботи технологічного обладнання і апаратів об’єктів нафтогазового комплексу. 2. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: - аналізувати та розробляти елементи технологічних схем та технічних пристроїв систем буріння свердловин, видобування, транспортування та зберігання нафти і газу; - застосовувати сучасні цифрові технології та спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання інженерних та управлінських задач, пов’язаних з реалізацією базових нафтогазових технологій буріння свердловин, видобування, транспортування та зберігання нафти і газу; - приймати ефективні рішення з професійних питань у важкопрогнозованих небезпечних умовах з урахуванням цілей, строків, ресурсних та законодавчих обмежень, екологічних та етичних аспектів; - розраховувати параметри гідрогазодинамічних процесів, які супроводжують рух нафти і газу та технологічних рідин в пласті/свердловинах/промислових і магістральних трубопроводах із застосуванням законів термодинаміки, гідравліки і газової динаміки та сучасних методик відповідних розрахунків; - здійснювати розрахунки технологічних параметрів нафтогазових свердловин, систем підготовки нафти і газу, промислових та магістральних газонафтопроводів, газонафтосховищ із застосуванням відповідних математичних та інженерних методів; - аналізувати умови експлуатації складових елементів нафтогазових технічних комплексів, здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання та оптимізацію режиму експлуатації за певними критеріями, у тому числі за умов невизначеності; - донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації; - збір, інтерпретація та застосування даних; - управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Конструкція та розрахунок обладнання об’єктів нафтогазового комплексу. 2. Основи нафтогазової інженерії. 3. Склад та властивості нафти і газу. 4. Трубопровідний транспорт і резервуарні парки. 5. Контроль якості об'єктів нафтогазового комплексу. 6. Основи проектування об’єктів нафтогазового комплексу. 7. Основи технології переробки нафти і газу.
Короткий зміст навчальної програми: Суть навчальної дисципліни – це самостійний розрахунок обладнання чи одного з апаратів об’єктів нафтогазового комплексу будову, принцип роботи і алгоритм розрахунку яких студент освоїв на лекційних та практичних заняттях з дисципліни «Конструкція та розрахунок обладнання об’єктів нафтогазового комплексу» та інших дисциплінах ОПП "Нафтогазова інженерія та технології". Курсовий проект (КП) складається з таких основних частин: - завдання для КП; - розрахунок (з детальним поясненням всіх кроків); - креслення (загальний вигляд) розрахованого апарата (виконуються на аркуші формату А1). Студент особисто відповідає за усі прийняті рішення, правильність і точність розрахунків, оформлення пояснювальної записки та графічної частини КП.
Опис: Перелік тем, які розглядаються при виконанні курсового проекту. 1. Розрахунок ректифікаційної колони для розділення рідкої вуглеводневої сировини. 2. Розрахунок ректифікаційної колони для розділення газової вуглеводневої сировини. 3. Розрахунок абсорбера для розділення газової вуглеводневої сировини. 4. Розрахунок адсорбера для розділення рідкої вуглеводневої сировини. 5. Розрахунок кожухотрубного теплообмінного апарата. 6. Розрахунок апарата повітряного охолодження. 7. Розрахунок сепараційного обладнання для розділення газової вуглеводневої сировини. 8. Розрахунок ємнісно-резервуарного парку. 9. Розрахунок обладнання для знесолення та зневоднення нафти. 10. Розрахунок обладнання для охолодження і скраплення газу. 11. Розрахунок насосного і компресорного обладнання.
Методи та критерії оцінювання: Залік – захист курсового проекту в усній формі перед комісією (індивідуальне опитування за темою КП).
Критерії оцінювання результатів навчання: Загальна кількість балів за дисципліну - 100, а саме: захист курсового проекту в усній формі - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Рекомендована література базова - Лістовщик Л.К., Гурєєва Л.В. Машини та обладнання нафтогазових виробництв. Аналітичні дослідження: навчальний посібник. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022. – 60 с. - Федорович Я.Т. Машини та обладнання для видобутку нафти і газу. Навч. посібник. Івано-Франківськ. ІФНТУНГ, 2015. – 343 с. - Федорович Я.Т., Джус А. П. Машини та обладнання для видобутку нафти і газу. Практикум. Івано-Франківськ. ІФНТУНГ, 2019. – 124 с. - Федорович Я. Т. Нафтогазопромислові машини і комплекси. Навчальний посібник. Івано-Франківськ : ІФНТУНГ, 2021. 218 с. - Л. Н. Ширін. Транспортування нафти, нафтопродуктів і газу : навч. посіб. / Л. Н. Ширін, О. В. Денищенко, С. Є. Барташевський, Є. А. Коровяка, В. О. Расцвєтаєв ; М-во освіти і науки України, Нац. техн. ун-т «Дніпровська політехніка». – Дніпро: НТУ «ДП», 2019. – 203 с. - А.П. Врагов. Теплообмінні процеси та обладнання хімічних і газонафтопереробних виробництв.- Суми.: Видавництво СумДУ, 2006.- 262с. 2. Рекомендована література допоміжна - Топільницький П.І., Гринишин О.Б., Мачинський О.Я. Технологія первинної переробки нафти і газу.– Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2014.– 468 с. - В.Гуменецький "Процеси та обладнання нафтопереробних заводів" Львів, Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2003. 440 с. 3. Інформаційні ресурси - https://library.lpnu.ua/ - https://lpnu.ua/studentska-biblioteka
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).