Трубопровідний транспорт і резервуарні парки
Спеціальність: Нафтогазова інженерія та технології
Код дисципліни: 6.185.01.E.050
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: старший викладач, д.ф. Демчук Юрій Ярославович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
фахові компетентності:
ФКС1.1. Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі видобування, транспортування та зберігання нафти і газу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН3. Аналізувати та розробляти елементи технологічних схем та технічних пристроїв систем буріння свердловин, видобування, транспортування та зберігання нафти і газу.
РН7. Застосовувати сучасні цифрові технології та спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання інженерних та управлінських задач, пов’язаних з реалізацією базових нафтогазових технологій буріння свердловин, видобування, транспортування та зберігання нафти і газу.
РН10. Прогнозувати та аналізувати фізико-хімічні властивості нафти і газу в процесах їх видобування, транспортування та зберігання.
РН12. Здійснювати розрахунки технологічних параметрів нафтогазових свердловин, систем підготовки нафти і газу, промислових та магістральних газонафтопроводів, газонафтосховищ із застосуванням відповідних математичних та інженерних методів.
РН17. Доносити до фахівців і нефахівців інформацію, ідеї, проблеми, рішення, власний досвід та аргументацію з питань нафтогазової інженерії і дотичних проблем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технологія видобування нафти і газу та їх промислова підготовка
Контроль якості об'єктів нафтогазового комплексу
Експлуатація об'єктів нафтогазового комплексу
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена трубопровідному транспорту і резервуарним паркам. В ході її вивчення студенти отримують теоретичні та практичні знання з таких питань:
- класифікація нафто і газопроводів;
- методи перекачування нафт і нафтопродуктів;
- класифікація нафтоналивних терміналів та резервуарних парків.
Опис: 1. Відомості про магістральні нафтопроводи і їх технологічний розрахунок
2. Фізичні властивості нафт і нафтопродуктів
3. Технологічний розрахунок магістральних нафтопроводів
4. Розрахунок трубопроводів на міцність
5. Еквівалентні нафтопроводи
6. Спеціальні методи перекачування нафт і нафтопродуктів
7. Особливості гідравлічного розрахунку трубопроводів для послідовного перекачування нафтопродуктів
8. Розрахунок розкладки суміші на кінцевому пункті нафтопродуктопроводу
9. Основні параметри газів
10. Термодинамічні властивості газів
11. Технологічні схеми підготовки газу
12. Технологічний розрахунок гравітаційних сепараторів
13. Гідравлічний і механічний розрахунки гравітаційних сепараторів
14. Основи технології трубопровідного транспорту газу
15. Нафтоналивні термінали. Резервуарні парки
Методи та критерії оцінювання: Загальна оцінка студента за дисципліну складається з оцінки за поточний контроль і оцінки за екзаменаційний контроль.
1. Лабораторні заняття – перевірка правильності виконання лабораторного дослідження.
2. Практичні заняття – перевірка правильності прийнятих рішень.
3. Екзамен – письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: Загальна кількість балів за дисципліну - 100, зокрема:
1. Лабораторні заняття – 15 балів
2. Поточний контроль (практичні заняття) - 15 балів.
3. Екзаменаційний контроль:
- письмова компонента - 60 балів;
- усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Рекомендована література базова:
1. М. Д. Середюк. Проектування та експлуатація
нафтопродуктопроводів.-Івано-Франківськ.-2002.-282 ст. з іл.
2. Сусак О. М Трубопровідний транспорт газу : підруч. [для студ. вищ. навч. закл.] / Сусак О. М., Касперович В. К., Андріїшин М. П. ? Івано-Франківськ : ІФНТУНГ. – 2013. – 345 с.
3. Якимів Й.В. Типові технологічні розрахунки трубопровідного
транспорту нафти і нафтопродуктів: Навч. посібник. – Івано-Франківськ: Факел, 2006. - 366 с. з іл.
Рекомендована література допоміжна:
1. Білецький В. С. Основи нафтогазової справи / В. С. Білецький, В. М. Орловський, В. І. Дмитренко, А. М. Похилко. – Полтава : ПолтНТУ, Київ: ФОП Халіков Р.Х., 2017. – 312 с.
3. Інформаційні ресурси
- https://library.lpnu.ua/
- https://lpnu.ua/studentska-biblioteka
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).