Алгоритми і структури даних

Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.00.O.008
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: к.т.н., доцент Кустра Наталія Омелянівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисциплiни “Алгоритми та структури даних” полягає у формуванні у студентів системи теоретичних знань і прикладних умінь в області застосування сучасних мов програмування для інструментальної підтримки технологічного процесу виробництва видавничо-поліграфічних і мультимедійних продуктів; підготовка студентів до самостійного освоєння вмонтованих сучасних програмних засобів (скриптів) серед розробки мультимедіа і Web-дизайну.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • знати інструментальні засоби структурного програмування; засоби безпосереднього звертанням до апаратних пристроїв комп’ютера; синтаксис і семантику, технологiю програмування та функціональні можливості мови програмування C; • вмiти здійснювати постановку задачі; розробляти схему її розв’язання; забезпечувати введення, опрацювання і виведення необхідної текстової та графічної інформації; записувати програму розв’язання задачі засобами мови C; налагоджувати та реалізовувати програму в інтегрованому середовищі Visual Stuidio C++. . Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: - Застосування базових знань професії на практиці. - Знання другої мови. - Здатність до самонавчання. - Робота в команді. - Ініціативність та дух підприємництва. - Дотримання етики. фахових: комунікації • аргументована взаємодія з клієнтами та замовниками під час вибору середовища розробки та виконання програмних продуктів; • рекомендації команді учасників проекту щодо налаштовування системи програмування Visual C++; автономність і відповідальність: • самостійне формулювання рекомендацій щодо оптимізації процесу підготовки програм до виконання; • прогнозування вигляду результатів виконання консольних та графічних програм у середовищі Visual C++.
Результати навчання: Результати навчання: • Розуміти принципи і мати навички використання технологій додрукарської підготовки, друкарських та післядрукарських процесів, теорії кольору, методів оброблення текстової та мультимедійної інформації • Опрацьовувати текстову, графічну та мультимедійну інформацію з використанням сучасних інформаційних технологій та спеціалізованого програмного забезпечення. • Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською • Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. Методи навчання і викладання: Лекції, лабораторні заняття – інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу. Самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання Поточний контроль – виконання та захист лабораторних робіт, виконаннязахист розрахунково-графічної роботи. Іспит – письмове опитування, тестовий контроль, усне опитування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити • Основи програмування. Кореквізити: • Об'єктно-орієнтоване програмування.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Алгорими та структури даних» призначена для поглиблення знань із структурного програмування, зокрема розробка алгоримів роботи їх реалізація в інтегрованих середовищах. В процесі вивченя дисципліни виствітлюються питання роботи з динамічною памяттю, динамічними списками, файлова організація.
Опис: Функції в С-програмах. Сфера дії даних. Моделі пам’яті. Динамічний розподіл пам’яті. Програмування динамічних списків. Потокове введення-виведення даних. Елементи об’єктно-орієнтованого програмування та деякі особливості мови С++.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (ПК) здійснюють під час лабораторних та індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та вмінь студента. ПК проводиться у формі захисту лабораторних робіт (ЛР) під час навчальних занять та оцінювання розрахунково-графічної роботи (РГР). Навчальним планом передбачено проведення семестрового контролю з дисципліни «Алгоритми та структури даних» у формі іспиту. На екзамен (ЕК) виносяться теоретичні питання, завдання, що потребують творчого підходу та вміння синтезувати отримані знання і застосувати їх при вирішення практичних завдань, за матеріалом, передбаченим робочою навчальною програмою дисципліни. ЕК з навчальної дисципліни складають у письмово-усній формі. Під час усної компоненти викладач фіксує запитання та оцінки відповідей на роботі студента. Для навчальної дисципліни, з якої передбачено екзамен, підсумкова оцінка виставляється за результатами ПК (лабораторні роботи та РГР) та оцінки результатів навчання при проведенні контрольних заходів (екзамену).
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах – 100; Поточний контроль (лабораторні роботи) – 45; Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 45. Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 10.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Шпак З.Я. Програмування мовою С. – Львів: Видав-во Львівської політехніки, 2011. – 436 с. 2. Васильєв О. Програмування С++ в прикладах і задачах.- Київ: "Видавництво Ліра-К", 2017.--300 с. 3. Ришковець Ю.В., Висоцька В.А. Алгоритмізація та програмування. Частина 1: навчальний посібник – Львів: Видавництво « Новий Світ-2000», 2021. – 336 с. 4. Ришковець Ю.В., Висоцька В.А. Алгоритмізація та програмування. Частина 2: навчальний посібник – Львів: Видавництво «Новий Світ-2000», 2020. – 320 с. 5. C++: The Complete Reference (4th Edition), Herbert. Schildt - 2003.- 1056p. 6. Stephen Prata C++ Primer Plus 6th Edition (Developer's Library) In 2 Volumes: Addison-Wesley Professional.-2011- 1140p. 7. Brian W. Kernighan, Dennis M. Ritchie ; Contributor, Dennis M. Ritchie ; Edition, 2, illustrated, reprint ; Publisher, Prentice Hall, 2005.-272 р. 8. Oualline, S. Perl for C Programmers. Швейцарія: New Riders.-2002- 411р. 9. Chuck Easttom C++ Programming Fundamentals Charles River Media, 2003 - 417 стор. 10. Harry. H. Chaudhary Accelerated C++ :: Practical C++ Programming in Very Easy Steps by Examples.. - 2014?р. - 260 стор. 11. Mike McGrath C++ Programming in easy steps, 5th Edition - 2016?р. - 192 стор. 12. Harry. H. Chaudhary Algorithms in C :: Best Selling Beginner's Guide. - . 2014?р. - 250 стор. 13. http://citforum.ru/programming/c.shtml 14. https://qna.habr.com/tag/cpp/questions 15. https://en.cppreference.com/w/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Алгоритми і структури даних (курсова робота)

Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.00.O.010
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: к.т.н., доцент Кустра Наталія Омелянівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисциплiни “Алгоритми та структури даних” полягає у формуванні у студентів системи теоретичних знань і прикладних умінь в області застосування сучасних мов програмування для інструментальної підтримки технологічного процесу виробництва видавничо-поліграфічних і мультимедійних продуктів; підготовка студентів до самостійного освоєння вмонтованих сучасних програмних засобів (скриптів) серед розробки мультимедіа і Web-дизайну.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • знати інструментальні засоби структурного програмування; засоби безпосереднього звертанням до апаратних пристроїв комп’ютера; синтаксис і семантику, технологiю програмування та функціональні можливості мови програмування C; • вмiти здійснювати постановку задачі; розробляти схему її розв’язання; забезпечувати введення, опрацювання і виведення необхідної текстової та графічної інформації; записувати програму розв’язання задачі засобами мови C; налагоджувати та реалізовувати програму в інтегрованому середовищі Visual Stuidio C++. . Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: - Застосування базових знань професії на практиці. - Знання другої мови. - Здатність до самонавчання. - Робота в команді. - Ініціативність та дух підприємництва. - Дотримання етики. фахових: комунікації • аргументована взаємодія з клієнтами та замовниками під час вибору середовища розробки та виконання програмних продуктів; • рекомендації команді учасників проекту щодо налаштовування системи програмування Visual C++; автономність і відповідальність: • самостійне формулювання рекомендацій щодо оптимізації процесу підготовки програм до виконання; • прогнозування вигляду результатів виконання консольних та графічних програм у середовищі Visual C++.
Результати навчання: Результати навчання: • Розуміти принципи і мати навички використання технологій додрукарської підготовки, друкарських та післядрукарських процесів, теорії кольору, методів оброблення текстової та мультимедійної інформації • Опрацьовувати текстову, графічну та мультимедійну інформацію з використанням сучасних інформаційних технологій та спеціалізованого програмного забезпечення. • Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською • Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. Методи навчання і викладання: Лекції, лабораторні заняття – інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу. Самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання Поточний контроль – виконання та захист лабораторних робіт, виконаннязахист розрахунково-графічної роботи. Іспит – письмове опитування, тестовий контроль, усне опитування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити • Основи програмування. Кореквізити: • Об'єктно-орієнтоване програмування.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Алгорими та структури даних» призначена для поглиблення знань із структурного програмування, зокрема розробка алгоримів роботи їх реалізація в інтегрованих середовищах. В процесі вивченя дисципліни виствітлюються питання роботи з динамічною памяттю, динамічними списками, файлова організація.
Опис: Курсова робота – це самостійна, творча робота, під час якої студенту необхідно показати вміння користуватися науково-технічною літературою, володіти програмним забезпеченням для реалізації завдання, використовувати інтерфейси прикладних програм, застосовувати знабуті навички. Студенти повинні використовувати засоби тестування і відлагодження програм для перевірки коректної роботи програмної реалізації проектного рішення. Курсова робота є проектною розробкою, в якій розв’язується актуальна задача для напряму «Видавничо-поліграфічна справа». Тематика курсових робіт має відповідати сучасному стану і перспективам розвитку комп’ютерних засобів поліграфічного виробництва.
Методи та критерії оцінювання: • відповідність змісту курсового проекту (роботи) завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання; • самостійність розв’язання поставленої задачі, проектного рішення, виконання розрахунків, креслень, графіків та таблиць; • наявність елементів науково-дослідного характеру; • використання комп’ютерних технологій; • оформлення пояснювальної записки, графічних матеріалів згідно з вимогами конструкторської та технологічної документації, ДСТУ 3008-95. Максимальна сумарна оцінка – 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах – 100;
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Шпак З.Я. Програмування мовою С. – Львів: Видав-во Львівської політехніки, 2011. – 436 с. 2. Васильєв О. Програмування С++ в прикладах і задачах.- Київ: "Видавництво Ліра-К", 2017.--300 с. 3. Ришковець Ю.В., Висоцька В.А. Алгоритмізація та програмування. Частина 1: навчальний посібник – Львів: Видавництво « Новий Світ-2000», 2021. – 336 с. 4. Ришковець Ю.В., Висоцька В.А. Алгоритмізація та програмування. Частина 2: навчальний посібник – Львів: Видавництво «Новий Світ-2000», 2020. – 320 с. 5. C++: The Complete Reference (4th Edition), Herbert. Schildt - 2003.- 1056p. 6. Stephen Prata C++ Primer Plus 6th Edition (Developer's Library) In 2 Volumes: Addison-Wesley Professional.-2011- 1140p. 7. Brian W. Kernighan, Dennis M. Ritchie ; Contributor, Dennis M. Ritchie ; Edition, 2, illustrated, reprint ; Publisher, Prentice Hall, 2005.-272 р. 8. Oualline, S. Perl for C Programmers. Швейцарія: New Riders.-2002- 411р. 9. Chuck Easttom C++ Programming Fundamentals Charles River Media, 2003 - 417 стор. 10. Harry. H. Chaudhary Accelerated C++ :: Practical C++ Programming in Very Easy Steps by Examples.. - 2014?р. - 260 стор. 11. Mike McGrath C++ Programming in easy steps, 5th Edition - 2016?р. - 192 стор. 12. Harry. H. Chaudhary Algorithms in C :: Best Selling Beginner's Guide. - . 2014?р. - 250 стор. 13. http://citforum.ru/programming/c.shtml 14. https://qna.habr.com/tag/cpp/questions 15. https://en.cppreference.com/w/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).