Web-технології

Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.00.O.037
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: к.т.н., доцент Міюшкович Юлія Георгіївна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вивчення загальних понять про взаємодію передових технологій та ресурсів, що увібрала в себе мережа Internet, вивчення основних складових частин та освоєння етапів проектування Web-сторінки і Web-вузла, а також вміння використовувати отримані знання в розробці Web-проектів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: ? Базові загальні знання сфери навчання. ? Усне та письмове спілкування рідною мовою. ? Здатність працювати в команді фахівців з різних підрозділів. ? Уміння працювати автономно. ? Ініціативність та дух підприємництва. ? Дотримання етики. ? Забезпечення якості. фахових: ? Здатність приймати обґрунтовані рішення щодо створення та ведення бізнесу у в області комп’ютерного дизайну та управління підприємствами, організовувати та документально оформлювати процеси створення та ведення бізнесу; ? Здатність приймати обґрунтовані рішення щодо забезпечення економічної ефективності діяльності підприємств видавничо-поліграфічної галузі, здатність здійснювати комп’ютерну підтримку аналізу даних та методів оптимізації при розробці електронних та друкованих видань. ? Здатність організовувати колективну роботу з оформлення, перетворення та обробки мультимедійних даних за допомогою офісних додатків та сучасних хмарних сервісів; ? Здатність створювати видавничі макети різних видів електронних і друкованих видань за допомогою програм комп’ютерного верстання; ? Здатність до застосовування графічних редакторів для поліпшення якості зображень та підготовки зображень для друку; ? Здатність керувати технологічними процесами видавничо-поліграфічної справи та здійснювати контроль якості поліграфічного виробництва; ? Здатність створювати ресурси для мережі Internet та реалізувати дизайнерський задум засобами мов розмітки, CSS і клієнтських скриптів для розміщення в мережі.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знати історію виникнення WWW, концептуальні положення Всесвітньої павутини. 2. Знати структуру Internet та її основні служби. 3. Знати основні етапи та стратегію планування і реалізації Web-вузла, об’єкти Web-сторінки. 4. Вміти здійснювати вибір необхідної Web-технології. 5. Вміти використовувати мову розмітки HTML5 та каскадні таблиці стилів CSS3. 6. Вміти створювати прості Web-ресурси та виконувати їх планування. 7. Кваліфіковано формулювати вимоги до Web-ресурсів на основі знання Web-технологій. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ? Здатність видобувати знання на основі комунікативних та текстологічних методів, вміти їх формалізувати. ? Здатність будувати таксономії понять, визначати властивості понять, надавати їхні означення, будувати правила, використовуючи формальні логіки. ? Здатність розробляти засоби локалізації комп’ютерних програм з використанням принципів створення програмного забезпечення, яке легко локалізується. ? Здатність проектувати та використовувати наявні засоби інтеграції даних, опрацьовувати дані, що зберігаються у різних системах. ? Здатність керувати технологічними процесами видавничо-поліграфічної справи та здійснювати контроль якості поліграфічного виробництва. ? Здатність забезпечувати ефективну роботу комп’ютеризованих технологічних ліній поліграфічного виробництва. ? Здатність організовувати, конфігурувати та розробляти Web-системи, використовуючи принципи розподілених систем, гіпертекстових систем, відповідні технічні та програмні засоби. ? Здатність до використання програмних та інструментальних засобів для вирішення практичних проблем в області комп’ютерного дизайну. ? Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). ? Отримання знань для організації комунікаційної взаємодії та вирішення конфліктних ситуацій у процесі формування та реа¬лізації продуктів електронного дизайну, за допомогою сучасних інформаційних, комунікаційних та інноваційних технологій. ? Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. ? Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. ? Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Основи електронного документообігу - Теорія кольору та кольороутворення - Основи графічного дизайну Супутні і наступні навчальні дисципліни: - Web-програмування - Цифрова фотографія - Технологія розробки електронних видань
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Web-технології" призначена для вивчення студентами загальних понять про взаємодію передових технологій та ресурсів, що увібрала в себе мережа Internet, вивчення основних складових частин та освоєння етапів проектування Web-сторінки і Web-вузла, а також вміння використовувати отримані знання в розробці Web-проектів.
Опис: Вступ. Мета вивчення та структура курсу «Web-технології». Лiтература для самостiйної роботи над курсом. Тема 1.Історія створення Internet та WWW. Стандарти Web: W3C и WaSP. Взаємодія засобів HTTP, HTML, URL у Web. Програми перегляду. Способи підключення. Гіпертекст. Організація адресної системи URL. Домени верхнього рівня. Тема 2. Планування Web-сайту. Основні складові сайту. Базові структури Web-вузла. Компоновка Web-сайту. Колірні схеми та макети дизайну. Шрифтове оформлення. Колірні схеми для сайту. Тестування Web-сайту. Тема 3. Мова розмітки HTML5. Основи HTML5. Семантичні вимоги HTML5. Складові частини HTML-документу. Структура HTML-документу. Оголошення та режими DOCTYPE. Розділи HTML-документу: HEAD, TITLE, META, STYLE, SCRIPT. HTML – основні теги для створення Web-сторінок. Структурування тексту засобами HTML5. Логічне та фізичне форматування тексту. Гіперпосилання. Списки, мультимедіа, таблиці, фрейми. Списки в HTML. Графіка та медіаконтент в HTML. Таблиці в HTML. Форми в HTML. Тема 4. Каскадні таблиці стилів (CSS3). Синтаксис CSS3. Текст, колір і фон у CSS3. Оформлення тексту за допомогою CSS3. Колір і фонові зображення в CSS3. Модель компоновки CSS3. Відступи, рамки, контур у CSS. Оформлення таблиць, списків и посилань засобами CSS3. Робота з потоком елементів. Позиціонування в CSS3. CSS Layout. Тема 5. Макети сайту. Таблична та блокова верстка. Багатоколонкова верстка у CSS. Тема 6. Адаптивна верстка. RWD (Responsive Web Design). Макетування за допомогою CSS сіток. Flexbox. Тема 7. Градієнти в CSS. Анімація в СSS. 2D і 3D трансформування елементів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (ПК) здійснюють під час лабораторних та індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та вмінь студента. ПК проводиться у формі захисту лабораторних робіт під час навчальних занять та оцінювання контрольної роботи. Навчальним планом передбачено проведення семестрового контролю з дисципліни «Web-технології» у формі заліку. Для навчальної дисципліни, з якої передбачено залік, підсумкова оцінка виставляється за результатами ПК відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська політехніка».
Критерії оцінювання результатів навчання: аксимальна оцінка в балах – 100; Поточний контроль (лабораторні роботи) – 40; Контрольна робота (письмова компонента) – 60.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Веб-технології та веб-дизайн : навч. посібник / О. Г. Трофименко, О. Б. Козін, О. В. Задерейко, О. Є. Плачінда. – Одеса : Фенікс, 2019. – 284 с. 2. Програмування веб-застосувань (фронт-енд та бек-енд): навч. посіб. / Р. А. Мельник. — Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2018. — 248 с. 3. Bremer, N., & Wu, S. (2021). Data Sketches: A journey of imagination, exploration, and beautiful data visualizations (1st ed.). A K Peters/CRC Press. https://doi.org/10.1201/9780429445019 4. Kumar, A. (2018). Web Technology: Theory and Practice (1st ed.). Chapman and Hall/CRC. https://doi.org/10.1201/9781351029902 5. Dorman, M. (2020). Introduction to Web Mapping (1st ed.). Chapman and Hall/CRC. https://doi.org/10.1201/9780429352874 6. Hudson, Chuk. HTML5 developer`s cookbook [Text] / Chuk Hudson, Tom Leadbetter. - Upper Saddle River, NJ[etc.] : Addison-Wesley, 2012. - XXVIII, 441 p. 7. Burchard, Evan. The Web game developer`s cookbook [Text] : using JavaScript and HTML5 to develop games / Evan Burchard. - Upper Saddle River, NJ[etc.] : Addison-Wesley, 2013. - XV, 351 p. : 8. Пономаренко Н. Н. ВЕБ-программирование: HT?L, CSS, JavaScript, jQuery, PHP, MySQL [Текст] : учеб. пособие / Н. Н. Пономаренко ; Нац. аэрокосм. ун-т им. Н. Е. Жуковского "Харьк. авиац. ин-т". - Харьков : ХАИ, 2014. - 143 с. 9. Tomar, R., & Dangi, S. (2021). JavaScript: Syntax and Practices (1st ed.). Chapman and Hall/CRC. https://doi.org/10.1201/9781003122364 10. Fajfar, I. (2015). Start Programming Using HTML, CSS, and JavaScript (1st ed.). Chapman and Hall/CRC. https://doi.org/10.1201/b19402
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).