Управління бізнес-процесом

Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.02.E.065
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: к.т.н., викладач кафедри ІТВС, Шуневич Олег Борисович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни полягає у формуванні в студентів цілісної системи знань щодо набуття навичок управління бізнес проектами на підприємстві чи в установі, у галузі, регіоні. Вивчення цієї дисципліни повинно забезпечити підготовку студентів для майбутньої самостійної практичної роботи на основі отриманих знань щодо методології ведення проекту, техніки та інструментарію управління бізнес проектами.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: • Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. • Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. • Здатність приймати обґрунтовані рішення. • Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). • Здатність працювати в команді. • Здатність до правильного планування та розподілу часу; фахових: • Здатність приймати обґрунтовані рішення стосовно процесів, притаманних всім етапам виробництва друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. • Здатність робити оптимальний вибір технологій, матеріалів, обладнання, апаратно-програмного забезпечення, методів і засобів контролю для проектування технологічного процесу виготовлення друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. • Здатність враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні, правові та комерційні чинники, що впливають на реалізацію технічних рішень у видавництві та поліграфії. • Здатність планувати й організовувати виробництво, експлуатацію, технічне обслуговування, розповсюдження продукції у видавництві та поліграфії з урахуванням особливостей вирішуваної проблеми • Здатність володіти методами цифрового подання та обробки графічної, звукової та відео інформації; • Здатність приймати обґрунтовані рішення щодо створення та ведення бізнесу в області комп’ютерного дизайну та управління підприємствами, організовувати та документально оформлювати процеси створення та ведення бізнесу
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знати базові принципи, категорії, процеси, методи та інструменти сучасної концепції управління бізнес проектами; 2. Вміти збирати, аналізувати та презентувати інформацію; 3. Знати ролі та обовязки учасників проекту, методи визначення рівня продуктивності команди проекту; 4. Знати методи планування, оцінки складності проектних робіт та контролю за управлінням виконання проекту; 5. Вмiти оцінювати проектні ризики та управляти ними; 6. Знати сучасні інструменти управління реалізацією проекту. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: • Знаходити, оцінювати й використовувати інформацію з різних джерел, необхідну для розв’язання теоретичних і практичних задач видавництва і поліграфії. • Організовувати свою діяльність для роботи автономно та в команді. • Застосовувати ефективні форми професійної та міжособистісної комунікації в колективі для виконання завдань у професійній діяльності. • Розробляти, забезпечувати й реалізовувати технологічний процес, обґрунтовано обираючи матеріали, системи контролю якості, апаратно-програмні комплекси, обладнання, персонал та інші ресурси. • Здатність керувати технологічними процесами видавничо-поліграфічної справи та здійснювати контроль якості поліграфічного виробництва • Здатність виділяти основні складові інформаційного навчального простору та пояснювати їх особливості, призначення та можливість застосування в практичній діяльності. • Здатність до креативного мислення при вирішенні проблемних ситуацій на шляху створення електронної продукції. • Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. • Отримання знань для організації комунікаційної взаємодії та вирішення конфліктних ситуацій у процесі формування та реалізації продуктів електронного дизайну, за допомогою сучасних інформаційних, комунікаційних та інноваційних технологій. • Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. • Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити • Системний аналіз видавничих процесів • Дизайн інтерфейсів Кореквізити: • Інформаційне забезпечення видавничих систем
Короткий зміст навчальної програми: Досвід розвинених країн показує, що методологія управління проектами набуває значного поширення в усіх сферах суспільно-політичного життя, науково-технічній та технологічній сфері, а також є потужним засобом виходу з економічної кризи. Застосування цих методів – доцільний та ефективний засіб управління в мінливих умовах та системах, що розвиваються, в умовах нестабільності та невизначеності, недостатньо сформованого законодавства, неконтрольованого зростання цін та дефіциту ресурсів. Управління дизайн-проектами є професійною діяльністю, що ґрунтується на використанні сучасних наукових знань, практичних навичок, методів, засобів та технологій, орієнтованих на отримання ефективних результатів. Мета вивчення цієї дисципліни полягає у формуванні в студентів цілісної системи знань щодо набуття навичок управління дизайн-проектами на підприємстві чи в установі, у певній галузі чи регіоні. Вивчення цієї дисципліни повинно забезпечити підготовку студентів для майбутньої самостійної практичної роботи на основі отриманих знань щодо методології ведення проекту, техніки та інструментарію управління дизайн-проектами.
Опис: Основні поняття управління бізнес-проектами. Поняття проекту, класифікація проектів. Суть проектного менеджменту. Життєвий цикл проекту. Процеси проекту. Стандарти і методики управління проектами. Учасники проекту. Керівник проекту: ролі та обов'язки. Форми організаційної структури проекту. Процес управління. Запуск проекту (ініціювання). Проектні ризики та їх управління. Планування проекту. Контроль та управління виконанням проекту. Документування та його функції. Agile підходи до управління проектами. Agile-методи. Agile маніфест та його принципи. Agile-методи. Командна робота в Agile. Модель Scrum. Огляд методології Scrum. Scrum-моделі. Ролі, ритуали та артефакти в Scrum. Формулювання вимог до бізнес-проекту. Ідентифікація вимог до бізнес проекту. Формалізація вимог замовника. Боротьба зі спекуляціями. Планування, оцінка. Планування організації процесів. Методи планування (визначення Sprint). Методи оцінки складності проектних робіт. Визначення рівня продуктивності команди проекту. Вивчення, адаптація, управління змінами. Імплементація робочих процесів проекту. Інструменти управління реалізацією проекту, графік згорання задач. Управління змінами проекту. Підтримка проекту.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота (40%) підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах – 100; Поточний контроль (лабораторні роботи) – 24; Поточний контроль (розрахунково-графічна робота) – 16. Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 55. Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 5.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. P2M «Program & Project Management for Enterprise Innovation» [Electronic resource]. – Project Management Association of Japan, 2016. – URL: http://www.pmaj.or.jp/ENG/p2m/p2m_guide/p2m_guide.html 2. Петренко Н. О. Управління проектами [Текст] : навч. посіб. / Н. О. Петренко, Л. О. Кустріч, М. О. Гоменюк. - К. : ЦУЛ, 2016. - 244 с. http://culonline.com.ua/Books/upravlinnay_proektamy_petrenko.pdf 3. Управління інноваційною діяльністю. Основи інноваційного менеджменту : магістерський курс : підручник / за загальною редакцією С.М. Ілляшенка. Суми : Університетська книга, 2015. 855 с. http://pidruchniki.com/73323/investuvannya/standarti_upravlinnya_proektami 4. Комп’ютерне моделювання систем та процесів. Методи обчислень. Частина 2 : навчальний посібник / Квєтний Р. Н., Богач І. В., Бойко О. Р., Софина О. Ю., Шушура О.М.; за заг. ред. Р.Н. Квєтного. – Вінниця: ВНТУ, 2012. – 230 с. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://rkvetny.vk.vntu.edu.ua/file/7a03462d6fadc08dbed2ff5c97d69265.pdf 5. Ноздріна Л. В., Ящук В. І., Полотай О. І. Управління проектами: Підручник / За заг. ред. Л. В. Ноздріної. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 432 с. http://www.immsp.kiev.ua/postgraduate/Biblioteka_trudy/UpravlinnyaProektamiNozdrina2010. pdf 6. Кислюк К.В. Спеціальне документознавство. Модульний курс К., 2011. – 192 с. http://pidruchniki.com/16080402/dokumentoznavstvo/keruvannya_dokumentuvannya_informats iynih_proektiv 7. Тарасюк Г.М. Управління проектами Навч. посібник. 3-є вид. — К.: Каравела, 2009.— 320 с. https://learn.ztu.edu.ua/pluginfile.php/15894/mod_resource/content/1/tarasyuk_g_m_upravlinny a_proektami.pdf 8. Фесенко Т. Г. Управління проектами: теорія та практика виконання проектних дій: навч. посібник / Т. Г. Фесенко; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х. : ХНАМГ, 2012. – 181
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).