Теорія ймовірностей і математична статистика
Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.00.O.020
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Обчислювальна математика та програмування
Лектор: Професор
Чернуха Ольга Юріївна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК1 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК5 здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань, видів економічної діяльності).
ЗК 13 здатність роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел).
фахові компетентності:
ФК2 Здатність застосовувати відповідні математичні і технічні методи та комп’ютерне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань видавництва і поліграфії.
Результати навчання: ПР1 Застосовівати теорії та методи математики, фізики, інженерних наук, економіки для розв’язання складних задач і практичних проблем видавництва і поліграфії.
ПР2 Знаходити, оцінювати й використовувати інформацію з різних джерел, необхідну для розв’язання теоретичних і практичних з вадач идавництва і поліграфії.
УМ2 Здатність проектувати та вико ристовувати наявні з асоби інтеграції даних, опрацьовувати дані, що зберігаються у різних системах.
АіВ2 Здатніть усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Елементарна математика
• Лінійна алгебра та аналітична геометрія
• Математичний аналіз
• Дискретна математика
• Диференціальні рівняння
• Системний аналіз
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Теорія ймовірностей, ймовірнісні процеси та математична статис¬ти¬ка» складається з розділів: «Випадкові події», «Одновимірні випадкові величини», «Бага¬товимірні випадкові величини», «Закон великих чисел. Твірні функції», «Випадкові функції» та «Елементи математичної статистики».
Опис: У розділі «Випадкові події» розглядаються наступні теми: «Аксіоматика теорії ймовірностей», «Умовні ймовірності, незалежні події», «Схема Бернулі». Розділ «Одновимірні випадкові величини» складається з тем «Випадкові величини та їх числові характеристики», «Основні розподіли. Функції від випадкових величин». Розділ «Багатовимірні випадкові величини» складається з тем «Поняття багатовимірної випадкової величини. Функція розподілу двовимірної випадкової величини» та «Числові характеристики двовимірних випадкових величин». Розділ «Закон великих чисел. Характеристичні функції» складається з тем «Закон великих чисел», «Твірні функції випадкових величин та їх застосування». Розділ «Випадкові функції» складається з тем «Випадкові процеси та елементи кореляційної теорії» та «Ланцюги Маркова». Розділ «Елементи математичної статистики» складається з тем «Статистичний і варіаційний ряд. Полігон і гостограма. Емпірична функція розподілу», «Вибіркові моменти. Точкові і інтервальні оцінки», «Регресійний аналіз».
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, контрольних та самостійних робіт, термінологічних диктантів, індивідуальних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання:
• Поточний контроль (ПК)-40%:
• Іспит - 60%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Каленюк П.І., Ільків В.С., Нитребич З.М., Пукач П.Я., Сохан П.Л. та ін. Теорія ймовірностей і математична статистика. Львів. В-во “Львівська політехніка”, 2005. – 240 с.
• Білущак Г.І., Чабанюк Я.М. Теорія ймовірностей та математична статистика. - Львів. В-во “Львівська політехніка”, 2001. – 384 с.
• Завдання до РГР з курсу “Теорія ймовірностей, ймовірнісні процеси та математична статистика ” для студентів ІКНІ. Модуль 1. – Львів. вид-во НУ “ЛП”, 2006.- 32 с.
• Рудавський Ю.К. Збірник задач з теорії ймовірностей. Львів. В-во “Львівська політехніка”. 2001.
• Завдання до РГР з курсу “Теорія ймовірностей, ймовірнісні процеси та математична статистика ” для студентів ІКНІ. Модуль 2. – Львів. вид-во НУ “ЛП”, 2006.- 46 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).