Інструментальні засоби візуального програмування
Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.00.O.039
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: ст.викладач Ковальчук Анатолій Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
? Здатність навчатися;
? Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
фахові компетентності:
? Здатність застосовувати відповідні математичні і технічні методи та комп’ютерне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань видавництва та поліграфії.
? Здатність застосовувати принципи оброблення, реєстрації, формування, відтворення, зберігання текстової, графічної, звукової та відеоінформації та особливостей її використання для виготовлення друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії.
? Здатність володіти методами цифрового подання та обробки графічної, звукової та відео інформації;
? Здатність моделювати і візуалізовувати складні тривимірні графічні об’єкти програмними засобами тривимірного моделювання;
? Здатність застосовувати програмні засоби,які необхідні для створення якісного графічного контенту, зокрема систем тривимірного моделювання;
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
? Здатність розробляти засоби локалізації комп’ютерних програм з використанням принципів створення програмного забезпечення, яке легко локалізується.
? Здатність проектувати та використовувати наявні засоби інтеграції даних, оп¬ра¬цьо¬вувати дані, що зберігаються у різних системах.
? Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
? Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
• Основи програмування;
• Алгоритми і структури даних.
• Об’єктно-орієнтоване програмування.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Інструментальні засоби візуального програмування» забезпечить студентам здобуття поглиблених теоретичних та практичних знань, умінь та розуміння, що відносяться до областей систем підтримки прийняття рішень на основі методів візуального прграмування для прийняття оптимальних, математично обґрунтованих рішень, що дасть їм можливість ефективно виконувати завдання інноваційного характеру відповідного рівня професійної діяльності, орієнтованої на дослідження й розв’язання складних задач проектування та розроблення різних систем видавництва та поліграфії для потреб науки, бізнесу та підприємств у різних галузях.
Опис: Створення візуального інтерфейсу у Visual Studio 2017 (C++)
Toolbox
Основні типи даних і операції з ними
Операції, управляючі оператори
Масиви
Структури. Функції.
Калькулятор
Windows Forms на мові C++
Приклад розробки найпростішого ужитку типу Windows Forms на мові C++ в MS Visual Studio
КЛАСИ. Визначення і застосування С++
Структура класу та механізми доступу до його компонентів
Перевантаження методів і операцій
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (ПК) здійсюють під час лабораторних та консультативно-індивідуальних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та вмінь студентів. ПК проводиться у формі захисту лабораторних під час навчальних занять та оцінювання індивідуальних робіт.
Передбачено проведення семестрового контролю з дисципліни “Інструментальні засоби візуального програмування ” у формі заліку. Підсумкова оцінка виводиться за результатами ПК і залікового контролю віповідно до 100-бальної шкали оцінювання, прийнятої в Національному університеті “Львівська політехніка”.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах – 100;
Поточний контроль (лабораторні роботи) – 30;
Контрольна робота (письмова компонента) – 60.
Контрольна робота (усна компонента) – 6.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бабенко Л. П., Лавріщева К. М. Основи програмної інженерії. — К.: Знання, 2001. — 269 с.
2. Гайсарян С.С. Объектно-ориентированные технологии проектирования прикладных программных систем. – М.: ЦИТ, 2001 – 342 c.
3. Гамма Э., Хэлм Р., Джонсон Р., Влиссидес Дж. Приемы объектно-ориентированного проектирования: Пер. сангл. А. Сликина. – СПб.: Питер, 2003. – 386 с
4. Буч Г. Объектно-ориентированный анализ и проектирование с примерами приложений, 3-е изд.: Пер. с англ. – М.: ООО “И.Д. Вильямс”, 2008. - 720 с.: ил.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).