Технологія друкарства

Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.02.E.064
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: к.т.н., доцент Гавриш Богдана Михайлівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни є надання студентам теоретичних основ, практичних і методичних рекомендацій, формування практичних навичок для вивчення дисципліни, а також ознайомлення з термінами й одиницями вимірювання поліграфічної продукції, навичками, необхідними в технології поліграфічного виробництва.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: - Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями - Знання та розуміння предметної галузі та розуміння професійної діяльності. - Здатність приймати обґрунтовані рішення. - Здатність здійснення безпечної діяльності. - Здатність працювати автономно. - Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; фахових: - Здатність приймати обґрунтовані рішення стосовно процесів, притаманних всім етапам виробництва друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. - Здатність застосовувати принципи оброблення, реєстрації, формування, відтворення, зберігання текстової, графічної, звукової та відеоінформації та особливостей її використання для виготовлення друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. - Здатність робити оптимальний вибір технологій, матеріалів, обладнання, апаратно-програмного забезпечення, методів і засобів контролю для проектування технологічного процесу виготовлення друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. - Здатність враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні, правові та комерційні чинники, що впливають на реалізацію технічних рішень у видавництві та поліграфії. - Здатність розробляти інтерактивні документи, елементи веб-сайтів та додатки з використанням різних видів анімації; - Здатність до проектування та аналізу діючих виробництв, вибору і проектування оптимальних і раціональних технологічних процесів у поліграфії; - Здатність створювати та обробляти графічні зображення на базі знань про математичні та алгоритмічні основи комп’ютерної графіки
Результати навчання: Результати навчання: РН1 (УМ1) Здатність розробляти засоби локалізації комп’ютерних програм з використанням принципів створення програмного забезпечення, яке легко локалізується. РН2 (УМ2) Здатність проектувати та використовувати наявні засоби інтеграції даних, оп-рацьовувати дані, що зберігаються у різних системах РН3 (УМ3) Здатність керувати технологічними процесами видавничо-поліграфічної справи та здійснювати контроль якості поліграфічного виробництва; РН4 (УМ4) Здатність забезпечувати ефективну роботу комп’ютеризованих технологічних ліній поліграфічного виробництва; РН5 (КОМ1) Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); РН6 (АіВ1)Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; РН7 (ПР1) Застосовувати теорії та методи математики, фізики, інженерних наук, економіки для розв’язання складних задач і практичних проблем видавництва і поліграфії. РН8 (ПР2) Знаходити, оцінювати й використовувати інформацію з різних джерел, необхідну для розв’язання теоретичних і практичних задач видавництва і поліграфії. РН9 (ПР3) Раціонально використовувати сировинні, енергетичні та інші види ресурсів. РН10 (ПР4) Організовувати свою діяльність для роботи автономно та в команді. РН11 (ПР5) Застосовувати ефективні форми професійної та міжособистісної комунікації в колективі для виконання завдань у професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни • Основи видавничої та друкарської справи • Теорія кольору Супутні і наступні навчальні дисципліни • Макетування та дизайн • Цифровий друк
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення дисципліни «Технології друкарства» розглядаються сучасні технології випуску поліграфічної продукції. На сьогоднішній день найбільш широке застосування у видавничій справі знаходять офсетний, трафаретний та цифровий друк. Всі ці технології відрізняються високоякісним отриманням готової продукції. При викладанні дисципліни значне місце приділяється вивченню технологій офсетного способу друку. При застосуванні офсетного обладнання, дві третіх якого складають аркушеві друкарські машини, одна третя - рулонні. Зокрема розглядаються різновиди офсетних аркушевих та рулонних друкарських машини. Розглядається питання технології та механіки друкарського контакту, зволожуючих апаратів, технологій лакування. Розглядається післядрукарське устаткування, зокрема різальні машини, фальцювальне устаткування, ниткошвейні машини, технологічні лінії транспортування зошитів, обладнання для тиснення. На лабораторних заняттях детально вивчається технологія створення книги. Деталізуються питання спусків сторінок, зокрема електронних спусків, формування зошитів, форзаців, вкладок, створення обкладинки та палітурки.
Опис: 1. Історичний огляд розвитку комп’ютерних видавничих систем. Вступ. Історичний огляд. 2. Операції кольороподілу. 3. Спуск сторінок. підготовка тексту та ілюстацій. 4. Основні відомості про друкарський процес. 5. Виготовлення фотоформ. 6. Друкарська форма як основний елемент друкарського процесу Загальні відомості. Високий друк, флексографія . Глибокий друк. Трафаретний друк. Плоский офсетний друк. Актуальність різних технологій на сьогодні. 7. Технології друку Офсетний друк. Електростатичний друк. Високий друк. Інші способи друку. 8. Друкарські машини та системи. 9. Безконтактні технології. Спеціальні види друку. 10. Цифрові технології у видавничій справі. 11. Брошурувально-палітурні процеси. 12. Види палітурок і способи їхнього виготовлення. 13. Виготовлення книг у твердій палітурці. 14. Контрольно-вимірювальні прилади.
Методи та критерії оцінювання: 1. Виконання лабораторних та практичних робіт та їхній захист. 2. Написання контрольних робіт. 3. Написання індивідуального науково-дослідного завдання 4. Екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах – 100; Поточний контроль (лабораторні роботи) – 40; Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 40 Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 20
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Гавенко С. Ф. Практикум з оцінки якості поліграфічної продукції / С. Ф. Гавенко, О. В. Ворожаєва. – Львів : Афіша, 2001. – 106 с. 2. Грабовський Є. М. Технологічні процеси видавничої поліграфічної справи / Є. М. Грабовський, М. М. Оленич. – Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2015. – 192 с. 3. ДСТУ 29.4-2001. Обкладинки та палітурки. Типи : чинний від 01.01.2002 р. – Київ : ВАТ "УНДІ ПП ім. Т. Г. Шевченка", 2001. – 32 с. 4. ДСТУ 3017-95. Видання. Основні види. Терміни та визначення : чинний від 01.01.1996 р. – Київ : Держстандарт України, 1995. – 48 с. 5. Дурняк Б. В. Стандарти в поліграфії та видавничій справі / Б. В. Дурняк, В. П. Ткаченко, І. Б. Чеботарьова. – Львів : Українська академія друкарства, 2011. – 320 с. 6. Енциклопедія видавничої справи : навч. посіб. / В. П. Ткаченко та ін. – Харків : Прапор, 2008. – 320 с. 7. Максимовська Н.О. Анімаційна діяльність як соціально-педагогічна інновація /Н.О.Максимовська // ZamojskeStudiaIMaterialy. Ser. Pedagogika. — 2013. —T.15, zeszyt 1. — Р. 157–164. 8. Пушкар О. І. Технології комп'ютерного дизайну : навч. посіб. Для студентів напряму підготовки 0515 "Видавничо-поліграфічна справа" / О. І. Пушкар, В. В. Браткевич, В. Є. Климнюк. – Х. : ВД "ІНЖЕК", 2013. – 168 с 9. Мельничук С. У. Офсетний друк : у 2-х кн. Книга 1 / С. У. Мель-ничук, С. М. Ярема. – Київ : ХАГАР, 2000. – 448 с. 10. Мельничук С. У. Офсетний друк : у 2-х кн. Книга 2 / С. У. Мель-ничук, С. М. Ярема. – Київ : ХАГАР, 2000. – 512 с. 11. Норми української науково-технічної мови. Тлумачний словник термінів з видавничої, поліграфічної та пакувальної справи / Талан-чук П. М., Ярема С. Я., Коровайченко Ю. М. та ін. – Київ – Львів : Ун-т "Україна", 2006. – 664 с. 12. 13. Овчінніков В. Історія книги. Еволюція книжкової структури / Воло-димир Овчінніков. – Львів : Світ, 2005. – 420 с. 13. Поліграфія та видавнича справа : російсько-український тлу-мачний словник / уклад. Б. В. Дурняк, О. В. Мельников, О. М. Василишин, О. Г. Дячок. – Львів : Афіша, 2002. – 456 с. Допоміжна 1. Сава В. І. Основи техніки творення книги : навч. посіб. – Львів : Каменяр, 2000. – 136 с. 2. Тимошик М. Книга про автора, редактора, видавця : практ. посіб. / Микола Тимошик. – 2-ге вид., стереотипне. – Київ : Наша культура і наука, 2006. – 560 с. 3. 27. Ткачук М. П. Трафаретний друк / М. П. Ткачук. – Київ : Хагар, 2000. – 192 с. 4. Шаблій І. В. Технології друкарських процесів / І. В. Шаблій. – Львів : Оріяна-Нова, 2003. – 208 с. 5. 30. Шевченко В. Художньо-технічне редагування : підручник / Вікто-рія Шевченко. – Київ : Видавець Паливоди А. В., 2010. – 516 с. 6. Ярема С. М. Видавничо-поліграфічні технології та обладнання : навч. посіб. – Київ : Либідь, 2003. – 320 с. 7. 33. Ярема С. Флексография: проблемы и перспективы развития / С. Ярема // Палітра друку. – 1995. – № 1. – С. 12–18. 9. Інформаційні ресурси 1. http://ttdruk.vpi.kpi.ua/ 2. Ярема С.М.Технічне редагування: Навч. посіб. - К.: Ун-т "Україна", 2007. — 304 с: Електронний ресурс: kiipt-ipt.edu.crimea.ua/Files/ downloads/ Ярема_Технічне%20редагування.doc
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Технологія друкарства (курсова робота)

Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.02.E.066
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: к.т.н., доцент Гавриш Богдана Михайлівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни є надання студентам теоретичних основ, практичних і методичних рекомендацій, формування практичних навичок для вивчення дисципліни, а також ознайомлення з термінами й одиницями вимірювання поліграфічної продукції, навичками, необхідними в технології поліграфічного виробництва.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: - Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями - Знання та розуміння предметної галузі та розуміння професійної діяльності. - Здатність приймати обґрунтовані рішення. - Здатність здійснення безпечної діяльності. - Здатність працювати автономно. - Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; фахових: - Здатність приймати обґрунтовані рішення стосовно процесів, притаманних всім етапам виробництва друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. - Здатність застосовувати принципи оброблення, реєстрації, формування, відтворення, зберігання текстової, графічної, звукової та відеоінформації та особливостей її використання для виготовлення друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. - Здатність робити оптимальний вибір технологій, матеріалів, обладнання, апаратно-програмного забезпечення, методів і засобів контролю для проектування технологічного процесу виготовлення друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. - Здатність враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні, правові та комерційні чинники, що впливають на реалізацію технічних рішень у видавництві та поліграфії. - Здатність розробляти інтерактивні документи, елементи веб-сайтів та додатки з використанням різних видів анімації; - Здатність до проектування та аналізу діючих виробництв, вибору і проектування оптимальних і раціональних технологічних процесів у поліграфії; - Здатність створювати та обробляти графічні зображення на базі знань про математичні та алгоритмічні основи комп’ютерної графіки
Результати навчання: Результати навчання: РН1 (УМ1) Здатність розробляти засоби локалізації комп’ютерних програм з використанням принципів створення програмного забезпечення, яке легко локалізується. РН2 (УМ2) Здатність проектувати та використовувати наявні засоби інтеграції даних, оп-рацьовувати дані, що зберігаються у різних системах РН3 (УМ3) Здатність керувати технологічними процесами видавничо-поліграфічної справи та здійснювати контроль якості поліграфічного виробництва; РН4 (УМ4) Здатність забезпечувати ефективну роботу комп’ютеризованих технологічних ліній поліграфічного виробництва; РН5 (КОМ1) Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); РН6 (АіВ1)Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; РН7 (ПР1) Застосовувати теорії та методи математики, фізики, інженерних наук, економіки для розв’язання складних задач і практичних проблем видавництва і поліграфії. РН8 (ПР2) Знаходити, оцінювати й використовувати інформацію з різних джерел, необхідну для розв’язання теоретичних і практичних задач видавництва і поліграфії. РН9 (ПР3) Раціонально використовувати сировинні, енергетичні та інші види ресурсів. РН10 (ПР4) Організовувати свою діяльність для роботи автономно та в команді. РН11 (ПР5) Застосовувати ефективні форми професійної та міжособистісної комунікації в колективі для виконання завдань у професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни • Основи видавничої та друкарської справи • Теорія кольору Супутні і наступні навчальні дисципліни • Макетування та дизайн • Цифровий друк
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення дисципліни «Технології друкарства» розглядаються сучасні технології випуску поліграфічної продукції. На сьогоднішній день найбільш широке застосування у видавничій справі знаходять офсетний, трафаретний та цифровий друк. Всі ці технології відрізняються високоякісним отриманням готової продукції. При викладанні дисципліни значне місце приділяється вивченню технологій офсетного способу друку. При застосуванні офсетного обладнання, дві третіх якого складають аркушеві друкарські машини, одна третя - рулонні. Зокрема розглядаються різновиди офсетних аркушевих та рулонних друкарських машини. Розглядається питання технології та механіки друкарського контакту, зволожуючих апаратів, технологій лакування. Розглядається післядрукарське устаткування, зокрема різальні машини, фальцювальне устаткування, ниткошвейні машини, технологічні лінії транспортування зошитів, обладнання для тиснення. На лабораторних заняттях детально вивчається технологія створення книги. Деталізуються питання спусків сторінок, зокрема електронних спусків, формування зошитів, форзаців, вкладок, створення обкладинки та палітурки.
Опис: Курсова робота є проектною розробкою, в якій розв’язується актуальна задача для напряму «Видавничо-поліграфічна справа». Тематика курсових робіт має відповідати сучасному стану і перспективам розвитку комп’ютерних засобів поліграфічного виробництва.
Методи та критерії оцінювання: Якість курсового проекту (роботи) оцінюється за такими критеріями: • відповідність змісту курсового проекту (роботи) завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання; • самостійність розв’язання поставленої задачі, проектного рішення, виконання розрахунків, креслень, графіків та таблиць; • наявність елементів науково-дослідного характеру; • використання комп’ютерних технологій; • оформлення пояснювальної записки, графічних матеріалів згідно з вимогами конструкторської та технологічної документації, ДСТУ 3008-95. Максимальна сумарна оцінка – 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах – 100;
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Гавенко С. Ф. Практикум з оцінки якості поліграфічної продукції / С. Ф. Гавенко, О. В. Ворожаєва. – Львів : Афіша, 2001. – 106 с. 2. Грабовський Є. М. Технологічні процеси видавничої поліграфічної справи / Є. М. Грабовський, М. М. Оленич. – Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2015. – 192 с. 3. ДСТУ 29.4-2001. Обкладинки та палітурки. Типи : чинний від 01.01.2002 р. – Київ : ВАТ "УНДІ ПП ім. Т. Г. Шевченка", 2001. – 32 с. 4. ДСТУ 3017-95. Видання. Основні види. Терміни та визначення : чинний від 01.01.1996 р. – Київ : Держстандарт України, 1995. – 48 с. 5. Дурняк Б. В. Стандарти в поліграфії та видавничій справі / Б. В. Дурняк, В. П. Ткаченко, І. Б. Чеботарьова. – Львів : Українська академія друкарства, 2011. – 320 с. 6. Енциклопедія видавничої справи : навч. посіб. / В. П. Ткаченко та ін. – Харків : Прапор, 2008. – 320 с. 7. Максимовська Н.О. Анімаційна діяльність як соціально-педагогічна інновація /Н.О.Максимовська // ZamojskeStudiaIMaterialy. Ser. Pedagogika. — 2013. —T.15, zeszyt 1. — Р. 157–164. 8. Пушкар О. І. Технології комп'ютерного дизайну : навч. посіб. Для студентів напряму підготовки 0515 "Видавничо-поліграфічна справа" / О. І. Пушкар, В. В. Браткевич, В. Є. Климнюк. – Х. : ВД "ІНЖЕК", 2013. – 168 с 9. Мельничук С. У. Офсетний друк : у 2-х кн. Книга 1 / С. У. Мель-ничук, С. М. Ярема. – Київ : ХАГАР, 2000. – 448 с. 10. Мельничук С. У. Офсетний друк : у 2-х кн. Книга 2 / С. У. Мель-ничук, С. М. Ярема. – Київ : ХАГАР, 2000. – 512 с. 11. Норми української науково-технічної мови. Тлумачний словник термінів з видавничої, поліграфічної та пакувальної справи / Талан-чук П. М., Ярема С. Я., Коровайченко Ю. М. та ін. – Київ – Львів : Ун-т "Україна", 2006. – 664 с. 12. 13. Овчінніков В. Історія книги. Еволюція книжкової структури / Воло-димир Овчінніков. – Львів : Світ, 2005. – 420 с. 13. Поліграфія та видавнича справа : російсько-український тлу-мачний словник / уклад. Б. В. Дурняк, О. В. Мельников, О. М. Василишин, О. Г. Дячок. – Львів : Афіша, 2002. – 456 с. Допоміжна 1. Сава В. І. Основи техніки творення книги : навч. посіб. – Львів : Каменяр, 2000. – 136 с. 2. Тимошик М. Книга про автора, редактора, видавця : практ. посіб. / Микола Тимошик. – 2-ге вид., стереотипне. – Київ : Наша культура і наука, 2006. – 560 с. 3. 27. Ткачук М. П. Трафаретний друк / М. П. Ткачук. – Київ : Хагар, 2000. – 192 с. 4. Шаблій І. В. Технології друкарських процесів / І. В. Шаблій. – Львів : Оріяна-Нова, 2003. – 208 с. 5. 30. Шевченко В. Художньо-технічне редагування : підручник / Вікто-рія Шевченко. – Київ : Видавець Паливоди А. В., 2010. – 516 с. 6. Ярема С. М. Видавничо-поліграфічні технології та обладнання : навч. посіб. – Київ : Либідь, 2003. – 320 с. 7. 33. Ярема С. Флексография: проблемы и перспективы развития / С. Ярема // Палітра друку. – 1995. – № 1. – С. 12–18. 9. Інформаційні ресурси 1. http://ttdruk.vpi.kpi.ua/ 2. Ярема С.М.Технічне редагування: Навч. посіб. - К.: Ун-т "Україна", 2007. — 304 с: Електронний ресурс: kiipt-ipt.edu.crimea.ua/Files/ downloads/ Ярема_Технічне%20редагування.doc
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).