Фінансовий менеджмент
Спеціальність: Облік і оподаткування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.071.00.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доц. Нашкерська Марія Миколаївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
- вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми;
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
фахові компетентності:
- здатність застосовувати методи і методики аналітичного забезпечення сучасних систем менеджменту з урахуванням стратегії розвитку підприємства в умовах невизначеності, ризику та/або асиметричності інформації;
- здатність виконувати адміністративно-управлінські функції у сфері діяльності суб’єктів господарювання.
- Здатність здійснювати діяльність з консультування власників, менеджменту підприємства та інших користувачів інформації у сфері обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування.
- Здатність застосовувати загальнонаукові та спеціальні методи досліджень, спрямовані на пізнання економічних явищ і процесів.
- Здатність виконувати процедури обліково-аналітичного й контрольного забезпечення прийняття управлінських рішень з урахуванням сфери економічної діяльності суб’єкта господарювання.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен вміти:
- Організовувати, розвивати, моделювати системи обліку і координувати діяльність облікового персоналу з урахуванням потреб менеджменту суб’єктів господарювання.
-Збирати, оцінювати та аналізувати фінансові та нефінансові дані для формування релевантної інформації в цілях прийняття управлінських рішень.
- Здійснювати публічні ділові і наукові комунікації задля вирішення комунікативних завдань державною та іноземними мовами.
- Готувати й обґрунтовувати висновки задля консультування власників, менеджменту суб’єкта господарювання та інших користувачів інформації у сфері обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування.
- Аналізувати і оцінювати закономірності і тенденції розвитку обліку, аналізу та аудиту, оподаткування.
- Застосовувати методики обліку, аналізу, контролю й оподаткування з урахуванням сфер економічної діяльності суб'єктів господарювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- кореквізити: «Стратегічний аналіз», Бухгалтерський облік в управлінні підприємством, Облік і звітність в корпораціях
Короткий зміст навчальної програми: Суть і цілі фінансового менеджменту. Система забезпечення фінансового менеджменту. Управління грошовими потоками на підприємстві. Роль грошового потоку у системі бізнесу. Структура грошових потоків. Прогнозування та планування грошових потоків підприємства як основа моделі управління грошовими потоками. Визначення вартості грошей у часі та її використання у фінансових розрахунках. Сутність і завдання управління прибутком. Формування та розподіл чистого прибутку. Дивідендна політика. Управління активами підприємства. Вартість і оптимізація структури капіталу. Фактори, що впливають на структуру і вартість капіталу. Поняття фінансового ризику. Види ризиків. Управління фінансовими ризиками. Диверсифікація інвестиційного портфелю підприємства. Фінансова звітність і аналіз фінансових коефіцієнтів. Внутрішньофірмове фінансове прогнозування та планування. Антикризове фінансове управління на підприємстві. Методи антикризового управління. Оцінка ймовірності банкрутства підприємства.
Опис: В рамках дисципліни вивчають теми :
Теоретичні та організаційні основи фінансового менеджменту
Система забезпечення фінансового менеджменту
Управління грошовими потоками на підприємстві
Визначення вартості грошей у часі та її використання у фінансових розрахунках
Управління прибутком
Управління активами
Вартість і оптимізація структури капіталу
Управління інвестиціями
Управління фінансовими ризиками
Фінансова звітність і аналіз фінансових коефіцієнтів
Внутрішньофірмове фінансове прогнозування та планування
Антикризове фінансове управління на підприємстві
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, виконання та захист лабораторних робіт та захист розрахунково-графічної роботи. Семестровий контроль результатів навчання проводиться у формі екзамену: письмова і усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: - Поточний контроль (30 %): виконання лабораторних робіт, усне опитування;
- Підсумковий контроль (70 %): семестровий контроль (письмовий і усний компонент).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Фінансовий менеджмент: Навч. посібн./О.І.Скаско, О.В. Майор, Ю.В. Тимчишин-Чемерис, М.М. Нашкерська, М.М. Виклюк, О.А. Килин, З.А. Атаманчук, Н.А.Свелеба // ьвів: Растр-7, 2018. – 414 с.
2. Партин Г.О., Селюченко Н.Є. Фінансовий менеджмент: Навч. Посібн./Г.О.Партин, Н.Є.Селюченко – Л.: ВНУ «Львівська політехніка», 2018. -388с.
3. Школьник І., Кремень В. Фінансовий менеджмент: Навч. Посібн. / І. Школьник, В.Кремень – К.: Центр навчальної літератури, 2017. – 488с.
4. Цибульська Е.І. Фінансовий менеджмент: Навч. Посібн./ Е.І. Цибульська. К.: Кондор, 2021. – 348с.
5. Пазинич В.І., Шулешко А.В. Фінансовий менеджмент: Навч. посібн. / В. І. Пазинич, А.В. Шулешко – К.: Центр навчальної літератури, 2019. – 408с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).