Облік і аудит в установах Національного банку

Спеціальність: Облік і оподаткування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.071.02.E.024
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: Лемішовська Олеся Степанівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни є формування системи знань з теорії та практики ведення обліку в установах Національного банку, організації та методики проведення аудиту
Завдання: Завдання навчальної дисципліни: набуття студентами теоретичних знань та прак¬тичних вмінь ведення бухгалтерського обліку в установах Національного банку, організації та методики проведення аудиту
Результати навчання: Студент повинен знати: особливості та зміст операційної діяльності в системі Національного банку, які впливають на побудову Плану рахунків, їх призначення та економічний зміст, відображення операцій у системі бухгалтерського обліку (емісійно-касових, депозитних, міжбанківського кредитування, операцій з цінними паперами та іноземною валютою, золотом та дорогоцінними металами), порядок організації та методику проведення аудиту в установах Національного банку. Студент повинен уміти: застосовувати отримані знання для відображення в обліку операцій, які проводяться в установах Національного банку, здійснювати тематичні процедури під час аудиту та оформляти загальний аудиторський висновок.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вивчення дисципліни ґрунтується на базових знаннях з дисциплін: «Бухгалтерський облік», «Фінансовий облік І», «Фінансовий облік ІІ», «Гроші та кредит», «Облік в банках», «Аудит». Супутніх та наступних навчальних дисциплін магістерського рівня підготовки «Фінансовий менеджмент», «Звітність банків».
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчальної дисципліни спрямоване для здобуття таких загальних та спеціальних (фахових) компетентностей, як здатність здійснювати та організовувати бухгалтерський облік, аналітичне опрацювання фінансової звітності банків з метою оцінки результатів їх діяльності та ефективності функціонування, прогнозування та регулювання фінансового стану, використовувати автоматизовані інформаційні технології для розв’язання задач в сфері обліку і аудиту в управлінні банками. Вивчення навчальної дисципліни надасть змогу забезпечити такі результати навчання як прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування, відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
Опис: Організація бухгалтерського обліку в установах Національного банку. Облік внутрішньо-господарської діяльності в установах Національного банку. Облік емісійно-касових операцій в установах Національного банку. Облік кредитних та депозитних операцій в установах Національного банку. Облік операцій з цінними паперами власної емісії Національного банку. Облік операцій Національного банку з іноземною валютою, монетарним золотом, дорогоцінними та банківськими металами. Організація аудиту в установах Національного банку. Методика аудиту в установах Національного банку.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (40%): усне опитування, робота на практичному занятті, виконання контрольної роботи; - Підсумковий контроль (60%): залік
Критерії оцінювання результатів навчання: усне опитування - 10 робота на практичних заняттях - 10 виконання та захист контрольної роботи - 20 заліковий тестовий контроль - 60
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ситник Н.С. Банківська система: навчальний посібник / Ситник Н.С., Стасишин А.В., Блащук-Девяткіна Н.З., Петик Л.О.; за заг. ред. Н. С. Ситник. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2020. – 580 с. 2. Банківська система : підручник / О.М. Тридід, Б.В. Самородов, І.М.??Вядрова та ін.; за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. Т.С. Смовженко. – Львів : «Новий Світ – 2000», 2020. – 536 с. 3. Копилюк О. І. Банківські операції: навч. посібник / Копилюк О. І., Музичка О. М. – К.: Центр учбової літератури, 2020. – 536 с. 4. Бондарчук М.К. Банківська система: навч. посібник / Бондарчук М.К., Алєкссєв І.В., Кльоба Л.Г. – Львів: Ліга-Прес, 2017,- 246 с. 5. Демчук Н.І. Банківські операції: навч.посібник / Н.І.Демчук, О.В. Довгаль, Ю.П. Владика. – Дніпро: Пороги, 2017. – 461 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).