Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Облік і оподаткування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.071.00.O.011
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: д.е.н., професор Скаско Олег Іванович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування і забезпечення поглибленої теоретико-методичної компоненти у студентів щодо знань про специфіку наукового дослідження у сфері обліку, опонування комплексу методів наукового пізнання; розширення наукової ерудиції майбутнього фахівця- науковця; формувати вміння працювати з науковими джерелами, інформаційними системами, оформлювати та презентувати результати наукових розробок; сприяти розвитку творчих якостей особистості, здатності до інноваційної діяльності, інтелекту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральних: - здатність ефективно вирішувати складні задачі в сфері обліку та оподаткування з використанням сучасних технічних засобів і новітніх методик та формування потенціалу особистого наукового й фахового вдосконалення в руслі глобальних тенденцій розвитку європейських та світових цінностей; загальних: - здатність формулювати наукові проблеми, аргументувати свою позицію, брати участь в науковій дискусії;; - вміння створювати наукові тексти (складати плани, писати анотації, реферати, тези, конспекти, доповіді, статті та звіти).
Результати навчання: знати: зміст науково-дослідницького інструментарію - «наукові методи», «науково-дослідна діяльність», «наукова публікація»; особливості науково-дослідної діяльності студента закладу вищої освіти; сучасні галузі та класифікацію наук; критерії та цінності наукової діяльності; форми звітності при науковому дослідженні; особливості написання, порядок оформлення та захисту дипломних магістерських робіт; основні етапи навчання в аспірантурі та послідовність виконання дисертаційних робіт. вміти: пояснити різновиди та специфіку застосування різноманітних методів наукових досліджень; висвітлити головні функції наукових публікацій та відмінності між їх окремими видами; аргументовувати точки зору щодо застосування тих чи інших методів і прийомів оцінки обліково-аналітичного та контрольного процесів; застосувати на практиці інтелектуальний потенціал щодо методології та методів реалізації наукових публікацій, виконання магістерських кваліфікаційних робіт для студентів спеціальності «Облік і оподаткування».
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методологія та організація наукових досліджень в обліку й аудиті; Інтелектуальна власність; Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна розкриває сукупність методів та їх використання для дослідження якісного змісту різних обліково-аналітичних систем, оцінно-аналітичних моделей оподаткування та механізмів проведення аудиту. Опанування дисципліни передбачає використання загальнонаукових, міждисциплінарних і спеціальних методів наукових досліджень у бухгалтерському обліку, оподаткуванні, аналізі та аудиті, якими забезпечується досягнення мети дослідження і вирішення наукової проблеми.
Опис: Розвиток науково-дослідної діяльності в Україні 1. Характеристика науки, специфічні ознаки та її функції. 2. Наукові революції та їх наслідки. 3. Організація науково-дослідної діяльності в Україні. 4. Реформування освіти і науки на сучасному етапі розвитку України. Особливості наукознавства Критерії оцінювання науковості та етика наукової діяльності 1. Показники для оцінки науковості. 2. Наукометричні бази даних. 3. Основні складові, принципи та норми етики науки. 4. Практичне використання етичних принципів у науковій діяльності студентів. 5. Плагіат та засоби його пошуку. Наукова публікація: поняття, функції та основні види 1. Сутність і види наукових продуктів. 2. Основні функції наукових публікацій та різновиди наукових видань. 3. Особливості підготовки й вимоги до написання наукових продуктів. 4. Призначення й особливості підготовки тез наукової доповіді. 5. Особливості написання монографії як науково-дослідної праці.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, письмове тестування та екзаменаційний контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів (30 балів) при оцінюванні знань студентів під час практичних занять виставляється за такими критеріями: - під час опитувань – за повну і оґрунтовану відповідь на запитання з теми заняття; - при виконанні практичних завдань – за запропонований правильний алгоритм (послідовність) вирішення завдання дипломної роботи; за знання теоретичних основ проблеми, поставленої в завданні, за обгрунтування новизни у дипломній роботі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Основи наукових досліджень: навч. посіб./Корягін М.В., Чік М.Ю. – К. : Алерта, 2014. – 622 с. 2. Основи наукових досліджень: навч. посіб. для студентів спеціальності 6.03050901 «Облік і аудит» / Укладачі Дерій В.А., Римар Г.А. – Тернопіль, 2012. – 127 с. 3. Білуха М.Т. Основи наукових досліджень. – К.: Вища школа, 2011. –271 с. 4. Сидоренко В.К. Основи наукових досліджень / В.К. Сидоренко, П.В. Дмитренко: Навч. посібник. - К.: РННЦ «ДІНІТ», 2010. - 259 с. 5. Шейко В.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності / В.М. Шейко, Н.М. Кушнаренко: підручник. – 2-ге вид., перероб. і доп. - К.: Знання-Прес, 2002. – 295 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).