Управлінські інформаційні системи в обліку, аналізі та аудиті

Спеціальність: Облік і оподаткування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.071.01.E.020
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доцент Бойчук Андрій Богданович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Управлінські інформаційні системи в обліку, аналізі та аудиті» є формування системи теоретичних і практичних знань у галузі побудови і функціонування управлінських інформаційних систем і комп’ютерних технологій обліку, аналізу та аудиту та здатність застосування їх у сфері професійної діяльності з обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування або у процесі навчання.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: ІНТ: здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у сфері професійної діяльності з обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог загальні компетентності: ЗК01 – вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК03 –навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. фахові компетентності: СК03– здатність застосовувати теоретичні, методичні і практичні підходи щодо організації обліку, контролю, планування та оптимізації податкових розрахунків; СК13 – здатність виконувати процедури обліково-аналітичного й контрольного забезпечення прийняття управлінських рішень з урахуванням сфери економічної діяльності суб'єкта господарювання.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПР02 – знати теорію, методику і практику формування облікової інформації за стадіями облікового процесу і контролю для сучасних і потенційних потреб управління суб’єктами господарювання з урахуванням професійного судження; ПР06 – визначати інформаційні потреби користувачів облікової інформації в управлінні підприємством, надавати консультації управлінському персоналу суб’єкта господарювання щодо облікової інформації; ПР14 – обґрунтовувати вибір і порядок застосування управлінських інформаційних технологій для обліку, аналізу, аудиту та оподаткування в системі прийняття управлінських рішень з метою їх оптимізації; ПР25 (ПР22 – для ОПП Магістр) – застосовувати методики обліку, аналізу, контролю й оподаткування з урахуванням сфер економічної діяльності суб'єктів господарювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – Бухгалтерський облік в управлінні підприємством; – Державний фінансовий контроль – Облік і звітність в корпораціях
Короткий зміст навчальної програми: Викладено основні теоретичні і практичні питання концептуальних засад побудови управлінських інформаційних систем обліку, аналізу та аудиту. Описано життєвий цикл створення таких систем. Детально розглянуто застосування комп’ютерних інформаційних технологій для розв’язання задач обліку, аналізу та аудиту. Значна увага приділяється практичному аспекту проектування внутрішньомашинної та позамашинної технологій реалізації економічних задач в пакетному та діалоговому режимах. Розглядаються можливості інформаційних систем, що є на ринку програмних продуктів, по автоматизації аналізу та аудиту.
Опис: 1. Концептуальні засади управлінських інформаційних систем; 2. Організаційно-методичні основи створення та функціонування інформаційних систем в обліку; 3. Новітні інформаційні технології та їх класифікація; 4. Технологія проектування і розв’язання економічних задач в пакетному режимі; 5. Технологія проектування і розв’язання облікових задач в діалоговому режимі; 6. Організація фінансового обліку в умовах функціонування автоматизованої системи обліку; 7. Інформаційна технологія розв’язання аналітичних задач; 8. Інформаційна технологія розв’язання задач із внутрішнього контролю; 9. Інформаційна технологія розв’язання задач з аудиту на підприємстві.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне опитування та виконання письмових завдань на лабораторних заняттях, захист контрольних робіт; семестровий контроль (залік).
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Концептуальні засади управлінських інформаційних систем; 2. Організаційно-методичні основи створення та функціонування інформаційних систем в обліку; 3. Новітні інформаційні технології та їх класифікація; 4. Технологія проектування і розв’язання економічних задач в пакетному режимі; 5. Технологія проектування і розв’язання облікових задач в діалоговому режимі; 6. Організація фінансового обліку в умовах функціонування автоматизованої системи обліку; 7. Інформаційна технологія розв’язання аналітичних задач; 8. Інформаційна технологія розв’язання задач із внутрішнього контролю; 9. Інформаційна технологія розв’язання задач з аудиту на підприємстві.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Шквір В.Д. Загородній А.Г., Височан О.С. Інформаційні системи і технології в обліку та аудиті: підручник. 5-те вид., доопрац. і допов. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 404 с. 2. Шквір В.Д. Загородній А.Г., Височан О.С. Інформаційні системи і технології в обліку та аудиті: підручник. 4-те вид., доопрац. і допов. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 404 с. 3. Краєвський В.М., Титенко Л.В., Паянок Т.М., Параниця Н.В., Богдан С.В. Управлінські інформаційні системи в обліку та оподаткуванні: навчальний посібник. Ірпінь: Університет ДФС України, 2020. 288 с. 4. Гострик О.М., Соловйова В.В. Управлінські інформаційні системи навчальний посібник. Кривий Ріг: Типографiя «Айс Принт», 2018. 173 с. 5. Сусіденко В. Т. Інформаційні системи і технології в обліку: навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2016. 224 с. 6. Лучко М. Р., Адамик О. В. Інформаційні системи і технології в обліку й аудиті: навчальний посібник. Тернопіль: ТНЕУ, 2016. 252 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).