Аналіз діяльності бюджетних установ

Спеціальність: Облік і оподаткування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.071.03.E.027
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доц. Нашкерська Марія Миколаївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни „Аналіз діяльності бюджетних установ” полягає у здатності ефективно вирішувати складні задачі в сфері аналізу з використанням сучасних технічних засобів і новітніх методик та формування потенціалу особистого наукового й фахового вдосконалення в руслі глобальних тенденцій розвитку європейських та світових цінностей.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми - Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. фахові компетентності: - Здатність застосовувати теоретичні, методичні і практичні підходи щодо організації обліку, контролю, планування та оптимізації податкових розрахунків. - Здатність застосовувати методи і методики аналітичного забезпечення сучасних систем менеджменту з урахуванням стратегії розвитку підприємства в умовах невизначеності, ризику та/або асиметричності інформації. - Здатність виконувати процедури обліково-аналітичного й контрольного забезпечення прийняття управлінських рішень з урахуванням сфери економічної діяльності суб'єкта господарювання.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен вміти: - Збирати, оцінювати та аналізувати фінансові та нефінансові дані для формування релевантної інформації в цілях прийняття управлінських рішень. - Визначати актуальні проблеми та виявляти наукові факти у сфері теорії, методики, організації та практики обліку, аудиту, аналізу, контролю та оподаткування, робити науково - обґрунтовані висновки та розробляти пропозиції щодо їх вирішення. - Обґрунтовувати вплив особливостей сфери економічної діяльності суб'єкта господарювання на організацію й методику його бухгалтерського обліку, аналізу, контролю й оподаткування. - Застосовувати методики обліку, аналізу, контролю й оподаткування з урахуванням сфер економічної діяльності суб'єктів господарювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Фінансовий менеджмент, Бухгалтерський облік в управлінні підприємством - кореквізити: Звітність бюджетних установ, Державний фінансовий контроль в секторі загального державного управління
Короткий зміст навчальної програми: Сутність, об’єкт, предмет, напрями, методи та інформаційна база аналізу діяльності бюджетних установ. Аналіз ресурсного забезпечення господарської діяльності установи. Аналіз доходів та видатків бюджетної установи за спеціальним і загальним фондами. Аналіз фінансового стану бюджетних установ. Аналіз результатів діяльності бюджетних установ. Особливості аналізу діяльності бюджетних установ різного галузевого спрямування.
Опис: Аналіз діяльності бюджетних установ розглядається як процес, який полягає у комплексному та системному дослідженні діяльності бюджтних установ з врахуванням їх галузевих особливостей. Теоретичний матеріал охоплює 11 тем, у яких висвітлюються особливості функціонування бюджетних установ та узагальнено методику та організацію аналізу для різного виду бюджетних установ. Розпочинається вивчення дисципліни «Аналіз діяльності бюджетних установ» із з?ясування функціонального призначення бюджетних установ, їх значення і ролі у життєдіяльності суспільства, обгрунтуванні вагомості проведення анлізу їх діяльності. Розглядається методологічна основа проведення аналітичних процедур. Досліджується інформаційна база аналізу діяльності бюджетних установ, котру формують системи фінансової і бюджетної звітності та первинна документація, а також позаоблікова та нормативна інформація. Оцінюється забезпеченість установи матеріальними, фінансовими та трудовими ресурсами та ефективність їх використання з метою надання якісних послуг суспільству. Розглядається методика аналізу виконання кошторису за загальним і спеціальним фондами та методика оцінки фінансового стану і результатів діяльності установи.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, виконання розрахункових завдань на практичних заняттях, захист контрольної роботи і письмове тестування.
Критерії оцінювання результатів навчання: - Поточний контроль (30 %): виконання практичних робіт, усне опитування; - Підсумковий контроль (70 %): семестровий контроль. Поточний контроль - 30 балів: - практичні заняття - 10 балів - контрольна робота - 20 балів Семестровий контроль- 70 балів: - письмова частина - 60 балів - усна частина - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: .Конспект лекцій з дисципліни «Аналіз діяльності бюджетних установ» для студентів спеціальності 071 «Облік і оподаткування» другого (магістерського) рівня вищої освіти / Укл. Нашкерська М.М. – Львів: НУ «Львівська політехніка», 2019. – 154с. 2. Кіндрацька Г. І. Аналіз господарської діяльності: посібник / Г. І. Кіндрацька, А. Г. Загородній, Ю. І. Кулиняк. – Львів : ЗУКЦ, 2017. – 310 с. 3. Аналіз господарської діяльності (загальна теорія): навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни. – Житомир: ЖДТУ, 2016. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://learn.ztu.edu.ua/course/view.php?id=771 4. Бюджетні установи: облік та оподаткування, кадри та зарплата, звітність [Текст] : навч. посіб. / Дідик Андрій, Лемішовський Василь ; Нац. ун-т "Львів. політехніка", Ін-т економіки і менеджменту. - Львів : Бухгалтери України, 2018, Апріорі. - 1198 с 5. Болюх М.А., Заросило А.П. Аналіз господарської діяльності бюджетних установ: Навч.посіб. - К.: КНЕУ, 2014. -344с. 6. Облік в бюджетних установах [Текст] : навч. посіб. / К. В. Безверхий. - Київ : Центр учбової літератури, 2020. - 311 с 7. Бюджетний кодекс України : Затверджено Верховною Радою України № 2456 – IV від 08.07.2010 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).