Інформаційні системи і технології фінансового контролю
Спеціальність: Облік і оподаткування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.071.04.E.033
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: д.е.н., професор Височан Олег Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність:
– здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у сфері професійної діяльності з обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог;
загальні компетентності:
– вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми;
– навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
фахові компетентності:
– здатність застосовувати теоретичні, методичні і практичні підходи щодо організації обліку, контролю, планування та оптимізації податкових розрахунків;
– здатність виконувати процедури обліково-аналітичного й контрольного забезпечення прийняття управлінських рішень з урахуванням сфери економічної діяльності суб’єкта господарювання.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
– знати теорію, методику і практику формування облікової інформації за стадіями облікового процесу і контролю для сучасних і потенційних потреб управління суб’єктами господарювання з урахуванням професійного судження;
– організовувати, моделювати, розвивати системи обліку і координувати діяльність облікового персоналу з урахуванням потреб менеджменту суб’єктів господарювання;
– визначати інформаційні потреби користувачів облікової інформації в управлінні підприємством, надавати консультації управлінському персоналу суб’єкта господарювання щодо облікової інформації;
– обґрунтовувати вибір і порядок застосування управлінських інформаційних технологій для обліку, аналізу, аудиту та оподаткування в системі прийняття управлінських рішень з метою їх оптимізації;
– застосовувати методики обліку, аналізу, контролю й оподаткування з урахуванням сфер економічної діяльності суб’єктів господарювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Бухгалтерський облік в управлінні підприємством
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 7 тем, що розкривають теоретичні і практичні аспекти інформаційних систем і технології фінансового контролю.
Предметом навчальної дисципліни є автоматизовані системи управління, фінансового контролю, засоби технічного та програмного забезпечення автоматизованих систем фінансового контролю.
Навчальні матеріали дисципліни розкривають основи створення та функціонування автоматизованої інформаційної системи фінансового контролю та методику роботи з обліковою інформацією різних стадіях та за різними напрямками: поняття економічної інформації, її види та властивості; структуризація та формалізоване описання економічної інформації; носії інформації, їх класифікація і основні характеристики; проектування форм носіїв первинної та виведення результатної інформації; основи організації автоматизованого банку даних; огляд концепцій зберігання інформації; характеристика найпоширеніших інформаційних технологій фінансового контролю; життєвий цикл створення інформаційних систем; основні підходи до створення і впровадження автоматизованих інформаційних систем фінансового контролю; типові процедури розв’язання задач фінансового контролю; технологія проектування і розв’язання задач фінансового контролю в пакетному та діалоговому режимах; концепція побудови комплексної автоматизованої інформаційної системи фінансового контролю.
Опис: Інформаційні системи і технології фінансового контролю в управлінні. Економічна інформація і засоби її формалізованого описання. Структури та види забезпечення інформаційних систем фінансового контролю. Організація машинної інформаційної бази систем оброблення економічної інформації. Інформаційні технології оброблення економічної інформації. Організаційно-методичні основи створення, функціонування та вибору автоматизованої інформаційної системи фінансового контролю. Інформаційна технологія розв’язання задач фінансового контролю.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, виконання контрольних робіт, ситуаційних завдань на практичних заняттях і письмове тестування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100 %):
- поточний контроль на практичних заняттях - 15 балів;
- контрольна робота: виконання та захист контрольної роботи - 15 балів;
- контрольне тестування: диференційований залік - 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Сусіденко В. Інформаційні системи і технології в обліку: навч. посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2019. – 224 с.
2. Управлінські інформаційні системи в обліку та оподаткуванні: навч. посіб. / В. М. Краєвський, Л. В. Титенко, Т. М. Паянок, Н. В. Параниця, С. В. Богдан / Університет ДФС України. – Ірпінь, 2020. – 288 с.
3. Лучко М. Р., Адамик О. В. Інформаційні системи і технології в обліку й аудиті: навч. посібник. – Тернопіль: ТНЕУ, 2016. – 252 с.
4. Бутенко Т.А., Сирий В.М. Економічна інформатика : навч. посіб. для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 071 “Облік і оподаткування”, 072 “Фінанси, банківська справа та страхування” / Харк. держ. аграр. ун-т ім. В.В. Докучаєва. – Харків, 2020.– 188 с.
5. Новаківський І., Грибик І., Смолінська Н. Інформаційні системи в менеджменті: адаптивний підхід. – Київ: Кондор, 2019. – 440 с.
6. Інформаційні системи і технології в обліку: навчальний посібник / Я. А. Гончарук, Н. С. Марушко, Д. С. Лозовицький, Г. М. Воляник. – Львів: “Магнолія 2006”, 2021. – 400 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).