Облік і звітність у корпораціях
Спеціальність: Облік і оподаткування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.071.01.E.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: д.е.н., професор Яремко Ігор Йосафатович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність(ІНТ):
Здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у сфері професійної діяльності з обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог
загальні компетентності:
• вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
фахові компетентності:
• здатність формулювати завдання, удосконалювати методики та впроваджувати сучасні методи фінансового та управлінського обліку, аналізу, аудиту і оподаткування у відповідності зі стратегічними цілями підприємства;
• здатність проводити наукові дослідження з метою вирішення актуальних завдань теорії, методики, організації та практики обліку, аудиту, аналізу, контролю та оподаткування.
Результати навчання: В результаті вивчення змістового модуля студент повинен:
– засвоїти: порядок формування показників у системі бухгалтерського обліку для забезпечення публічної корпоративної звітності за принципами, виробленими у міжнародній практиці.
– уміти: сформувати інформаційну базу на основі стандартизованих показників бухгалтерського обліку для забезпечення процесу корпоративної звітності вітчизняними підприємствами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – пререквізити: Бухгалтерський облік управлінні підприємством
– корреквізити: Організація бухгалтерського обліку
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна розглядається через сукупність методів, які базуються на системних принципів агрегування стандартизованих показників за вітчизняними регламентаціями до міжнародних підходів подання корпоративної звітності, адаптування показників облікового процесу щодо власного капіталу, розподілу і використання фінансових результатів у публічних корпораціях, набуття застосування вмінь конвергенції стандартів фінансової і корпоративної звітності та стандартів оцінки. Теоретичний матеріал охоплює 7 тем, в яких висвітлено найважливіші аспекти ведення обліку і складання звітності підприємств корпоративного типу.
Опис: Особливості обліку і звітності підприємств корпоративного типу. Приведення фінансової звітності вітчизняних корпоративних утворень до міжнародних стандартів фінансової звітності.Використання фінансової і корпоративної звітності на фондових і фінансових ринках.Конвергенція стандартів фінансової і корпоративної звітності та стандатів оцінки. Облік власного капіталу. Ринкова і балансова вартість власного капіталу господарського суб’єкта: паритети цінотворення. Облік, розподіл і використання фінансових результатів у публічних корпораціях.Консолідація фінансових звітів складноструктурних корпорацій. Материнська й дочірні фірми – формування фінансових і корпоративних звітів.
Методи та критерії оцінювання: – поточний контроль 40% (виконання практичних завдань, виконання контрольної роботи)
– підсумковий контроль 60% (виконання залікового контролю)
Критерії оцінювання результатів навчання: усне опитування - 10
робота на практичних заняттях - 10
виконання та захист контрольної роботи - 20
заліковий тестовий контроль - 60
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Войнаренко М.П., Пономарьова Н.А., Замазій О.В.Міжнародні стандарти фінансової звітності та аудиту. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2020. – 488 с.
2. Пархоменко В. М., Малюга Н. М. Облік і фінансова звітність за міжнародними стандартами: навч. посіб. Київ: 2019. 120 c.
3. Петришин Л. П. Звітність підприємства / Л.П.Петришин, Т.В. Сиротюк. Навч.посібник. – Вид-во «Новий світ – 2000», 2018. – 440 с.
4. Лучко М. Р. Облік і фінансова звітність за міжнародними стандартами / М. Р. Лучко, І. Д. Бенько. – Тернопіль : Екон. думка ТНЕУ, 2016. – 360 с.
5. Кузнецова С. О. Облік і фінансова звітність за міжнародними стандартами : навчальний посібник / С. О. Кузнецова, І. Б. Чернікова. – Х. : «ЛІДЕР», 2016. – 318 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).