Аналіз діяльності банків

Спеціальність: Облік і оподаткування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.071.02.E.022
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доц. Нашкерська Марія Миколаївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни „Аналіз діяльності банків” полягає у здатності ефективно вирішувати складні задачі в сфері аналізу з використанням сучасних технічних засобів і новітніх методик та формування потенціалу особистого наукового й фахового вдосконалення в руслі глобальних тенденцій розвитку європейських та світових цінностей.
Завдання: ЗК 06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; СК 07. Здатність формулювати завдання, удосконалювати методики та впроваджувати сучасні методи аналізу у відповідності із стратегічними цілями підприємства.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: засвоїти: технологію проведення та інформаційне забезпечення аналітичної роботи в банку, методику аналізу банківських операцій і послуг, а також аналізу діяльності банків в Україні. уміти: аналізувати структуру капіталу банку, кредитного та депозитного портфелів банку; проводити аналіз доходів та витрат банку, фінансової стійкості та ділової активності банку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні та супутні модулі: пререквізит: Фінансовий менеджмент кореквізит: Звітність банків
Короткий зміст навчальної програми: Предмет, метод та інформаційне забезпечення аналізу діяльності комерційного банку. Аналіз власного капіталу банку. Аналіз зобов’язань банку. Загальний аналіз активних операцій банку. Аналіз кредитних операцій банку. Аналіз інвестиційних та операцій банку з цінними паперами. Аналіз доходів та витрат банку. Аналіз прибутку та рентабельності банку. Аналіз ліквідності комерційного банку. Аналіз ризиків комерційного банку. Аналіз і оцінка фінансового стану комерційного банку.
Опис: Предмет, метод та інформаційне забезпечення аналізу діяльності комерційного банку. Аналіз власного капіталу банку. Аналіз зобов’язань банку. Загальний аналіз активних операцій банку. Аналіз кредитних операцій банку. Аналіз інвестиційних та операцій банку з цінними паперами. Аналіз доходів та витрат банку. Аналіз прибутку та рентабельності банку. Аналіз ліквідності комерційного банку. Аналіз ризиків комерційного банку. Аналіз і оцінка фінансового стану комерційного банку.
Методи та критерії оцінювання: Методи і критерії оцінювання: Поточний контроль (40 %): розв'язування задач, усне опитування, контрольна робота Підсумковий контроль (60%): залік (письмова компонента)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 %): розв'язування задач, усне опитування, контрольна робота Підсумковий контроль (60%): залік (письмова компонента)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Аналіз банківської діяльності: підручник / А. М. Герасимович, М. Д. Алексеєнко, І. М. Парасій-Вергуненко та ін.; за ред. А. М. Герасимовича. — К.: КНЕУ, 2017. — 599 с. 2. Аналіз діяльності комерційного банку: навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів за спеціальністю „Банківський менеджмент”/ за ред. проф. Ф.Ф. Бутинця та проф. А.М. Герасимовича. – Житомир: ПП „Рута”, 2017. – 379 c. 3. Косова Т.Д. Аналіз банківської діяльності: навч. посібник – К.: Центр учбової літератури, 2018. – 486 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).