Організація і методика аудиту (курсовий проєкт)

Спеціальність: Облік і оподаткування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.071.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: канд. екон. наук, професор Чубай Володимир Миколайович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета виконання курсового проєкту – закріплення теоретичних знань та удосконалення практичних навиків з організації та здійснення аудиту.
Завдання: Завдання, які ставляться перед студентом під час виконання курсового проєкту – дослідження теоретичного матеріалу та законодавчо-нормативних актів за вибраною темою, проведення аудиторської перевірки об’єкта дослідження на конкретному підприємстві та узагальнення результатів аудиту.
Результати навчання: - знати: методику аудиту конкретного об’єкта (відповідно до завдання), законодавчо-нормативне регулювання обліку та аудиту об’єкта перевірки, методику аудиту фінансової звітності підприємства, типові порушення, що найчастіше виявляються при аудиті конкретного об’єкта тощо. - уміти: організувати аудиторську перевірку конкретного об’єкта, здійснити аудит об’єкта за обраною темою курсового проекту на прикладі реального підприємства, провести аудиторську перевірку фінансової звітності реального підприємства, узагальнити результати аудиторської перевірки, розробити рекомендації щодо виправлення порушень та помилок, виявлених при аудиті конкретного об’єкта, надати рекомендації щодо формування механізму внутрішнього аудиту конкретного об’єкта для запобігання порушенням тощо.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: «Організація і методика аудиту». - кореквізити:
Короткий зміст навчальної програми: Для прийняття оптимальних управлінських рішень як керівництву підприємства, так і деяким зовнішнім суб’єктам (інвесторам, відповідним працівникам комерційних банків тощо) потрібна достовірна та повна інформація про діяльність і фінансовий стан підприємства. Підтвердити або спростувати вищезазначені характеристики цієї інформації може, зокрема, професійна перевірка фінансової звітності незалежними суб’єктами – аудиторами. Аудиторська діяльність охоплює також надання практичної допомоги керівництву підприємства щодо оцінювання ефективності системи внутрішнього аудиту, аналізу фінансового стану підприємства тощо. Курсовий проєкт «Організація і методика» виконують студенти, які навчаються за спеціальністю «Облік і оподаткування».
Опис: Вступ; розділ 1. «Теоретичні аспекти проведення аудиту конкретного об’єкта» (1.1. Мета і завдання аудиту конкретного об’єкта; 1.2. Методика аудиту конкретного об’єкта; 1.3. Законодавчо-нормативне регулювання обліку конкретного об’єкта, його відображення у звітності та його вплив на оподаткування підприємства; 1.4. Типові порушення, що виявляють під час аудиту конкретного об’єкта); Розділ 2. «Організація, здійснення та узагальнення результатів аудиту конкретного об’єкта» (2.1. Характеристика підприємства, яке перевіряється та його діяльності; 2.2. Організація аудиторської перевірки об’єкта за вибраною темою під час аудиту фінансової звітності підприємства; 2.3. Здійснення аудиту об’єкта за вибраною темою на прикладі реального підприємства; 2.4. Здійснення перевірки достовірності даних форм фінансової звітності реального підприємства; 2.5. Узагальнення результатів аудиту фінансової звітності реального підприємства; 2.6. Рекомендації щодо виправлення порушень та помилок, які виявлені під час аудиту конкретного об’єкта); висновки; список використаних джерел; додатки.
Методи та критерії оцінювання: - оцінювання якості курсового проекту (60%): перевірка виконаного курсового проекту за системою критеріїв. - оцінювання захисту курсового проекту (40%): оцінювання якості доповіді про отримані, в процесі виконання проекту, результати і відповідей на питання по темі курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Залікова оцінка за курсовий проект складається з: а) оцінки якості курсового проекту (60 балів). Зокрема враховується: рівень використання наукової та навчальної літератури, законодавчо-нормативних актів, спеціалізованих періодичних видань з питань аудиту для написання курсового проекту (зокрема використання нових видань; відсутність використання нормативних актів, що втратили чинність); наявність елементів науково-дослідного характеру; правильність розв’язання поставлених завдань (правильність здійснених розрахунків, зроблених висновків; правильність застосування методики в процесі виявлення порушень і помилок за темою курсового проекту на реально функціонуючому підприємстві; правильність оформлення документації аудитора) тощо; б) оцінки доповіді студента про зміст курсового проекту і відповідей на поставлені студентові запитання по ньому (40 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Антонюк О.Р. Методологія та організація процесу виконання аудиторських послуг: монографія. – Рівне: Вид-ць Зень О., 2018. – 440 с. 2. Міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг (видання 2016-2017 року). Частина 1. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.apu.com.ua/ 3. Аудит: методика і організація : навч. посібник / Н. І. Гордієнко, О. В. Харламова, Ю. І. Мізік, О. О. Конопліна. – 2-ге вид., перероб. і доп. – Xарків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. – 319 с. 4. Огійчук М.Ф. Організація і методика аудиту: навч. посібн. / М.Ф. Огійчук, К.О. Утенкова. – К. : Алерта, 2016. – 304 с. 5. Бурлан С. А. Організація і методика аудиту : навч. посіб. / С. А. Бурлан, Н. О. Руденко. – Миколаїв : Вид-во ЧНУ ім. П. Могили, 2017. – 184 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).