Публічна служба та корупційні ризики службової діяльності

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.00.E.031
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Публічне управління та публічна служба
Лектор: Діана Заяць, кандидат наук з державного управління, доцент кафедри публічного управління та публічної служби
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання (для дисциплін, які передбачені для однієї освітньої програми, або освітніх програм однієї спеціальності): Аналізувати та застосовувати законодавство у сфері публічного управління та адміністрування Використовувати державну та іноземну мову для забезпечення результативної професійної діяльності Адаптувати кращий світовий досвід в практику управління територіями Вміти управляти та контролювати фінансовою та економічною діяльністю в умовах конкурентного середовища Застосовувати методи контролю якості у сфері професійної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: право, нормативне забезпечення публічної служби кореквізити: професійна кар’єра публічного службовця
Короткий зміст навчальної програми: Метою вивчення навчальної дисципліни «Публічна служба та корупційні ризики службової діяльності» є надання здобувачам освіти комплексу сучасних умінь, знань і навичок з професійної діяльності публічного службовця щодо функціонального, правового, організаційного забезпечення реалізації цілей, завдань, функцій, прав, обов’язків і повноважень, віднесених до посад публічних службовців. Теоретичні та методологічні основи публічної служби. Принципи організації та функціонування публічної служби в Україні. Менеджмент та лідерство у публічній службі. Організаційна культура органів публічної влади та професійна етика публічних службовців. Статус публічних службовців: функціонально-компетенційний підхід. Організаційно-функціональне забезпечення реалізації компетенцій у діяльності публічних службовців. Кадрова політика. Проходження публічної служби. Підвищення рівня професійної компетентності публічних службовців. Оцінка ефективності діяльності публічних службовців. Державна антикорупційна політика. Суб’єкти запобігання корупції у сфері публічної служби, їх види та компетенція. Правові основи запобігання та протидії корупції на публічній службі в Україні. Врегулювання конфлікту інтересів в публічній службі.
Методи та критерії оцінювання: Заходи з оцінювання результатів навчання студентів передбачають вхідний, поточний, семестровий контроль результатів навчання та діагностику набуття компетентностей. Ці заходи регламентуються Положенням про рейтингове оцінювання досягнень студентів і Положенням про організацію й проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів. Вхідний контроль (діагностика вхідного рівня знань студентів) застосовують як передумову успішного планування та вивчення дисциплін. Він дає змогу викладачеві визначити наявний рівень знань студентів і використати його як орієнтир складності матеріалу, а також для вибору форм і методів проведення занять. Поточний контроль здійснюють під час семінарських та індивідуально-консультативних занять студента; він має на меті перевірку рівня засвоєння теоретичних і практичних знань. Індивідуальне навчально-практичне завдання (далі – ІНПЗ) – форма організації навчання, яка має на меті поглиблення, узагальнення та закріплення вмінь і знань, які слухачі отримують у процесі навчання, а також їх застосування на практиці. ІНПЗ – це завершена практична робота в межах навчальної програми дисципліни, що виконується на основі знань, умінь і навичок, отриманих у процесі лекційних, семінарських, практичних занять. Семестровий контроль проводять у формі екзамену за накопичувальною системою і в терміни, встановлені в Університеті. Екзамен – це форма семестрового контролю результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр. Екзамен проводять, як правило, упродовж трьох тижнів семестрового контролю згідно з розкладом. - поточний контроль (опитування на семінарських заняттях) – до 20 балів; - оцінювання індивідуально-практичного завдання – до 20 балів; - підсумковий контроль – екзамен – до 60 балів
Рекомендована література: Державна служба : підручник : у 2 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; редкол.: Ю.В. Ковбасюк (голова), О.Ю. Оболенський (заст. голови), С.М. Серьогін (заст. голови) [та ін.]. - К.; Одеса: НАДУ, 2012. – Т. 1. – 372с. Державна служба : підручник : у 2 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; редкол.: Ю.В. Ковбасюк (голова), О.Ю. Оболенський (заст. голови), С.М. Серьогін (заст. голови) [та ін.]. - К.; Одеса: НАДУ, 2013. – Т. 2. – 348с. Енциклопедія державного управління : у 8 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; наук.-ред. колегія : Ю. В. Ковбасюк (голова) та ін. - К.: НАДУ, 2011. Про державну службу: Закон України від 10.12.2015 р. № 889-VIII. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/889-19#Text Про запобігання корупції: Закон України від 14.10.2014 р. № 1700-VII. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18#Text Про засади державної антикорупційної політики на 2021-2025 роки: Закон України від 20.06.2022 р. № 2322-IX. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2322-20#Text